3 124 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Ref. Alltjänst & Bygg?
Alltjänst & Bygg kallar sig några som annonserar i exempelvis Eskilstunakuriren nu. Erbjuder takomläggningar till "fasta och låga priser". Även Fasadrenovering/målning, rivning, dränering och terassutbyggnad. De anger att de har F-skattsedel men i annonsen finns bara tre mobilnummer och en hotmailadress.
Någon som känner till vilka de är eller har anlitat dem?
Någon som känner till vilka de är eller har anlitat dem?
1. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som heter något med alltjänst i namnet. I mina ögon är någon som pysslar med alltjänst en person som kan lite av allt, men inte är riktigt bra på något.
2. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som annonserar efter jobb. Bra killar har alltid jobb och behöver inte annonsera. Framför allt inte i en högkonjuktur som denna..
2. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som annonserar efter jobb. Bra killar har alltid jobb och behöver inte annonsera. Framför allt inte i en högkonjuktur som denna..
Så du menar att om man startade för ett halvår sedan och man har anställt 6 personer på den tiden, antingen är man dåliga killar eller så behöver man aldrig leta jobb?ACME skrev:
Det där du snackar om är en ren myt, det är som att säga att Nokia är en så bra telefon så dem behöver aldrig säljas, den säljer sig själv.
Det finns något som heter konkurans som kullkastar din teori. Om inte tillräckligt med folk vet att man är bra killar så hjälper väll inte att man är det något?
Var går gränsen för din teori? Om man har loggan på bilen är man fortfarande bra killar då?
Om man har hamnat i ett kundfack man inte vill vara i och annonserar för att komma ut till nya kunder, är man dåliga killar då?
Ditt påstående med annonserande företag är bland det galnaste jag har hört. Det enda som gäller är referenser, referenser och referenser.
Om jag var tvungen att annonsera för att hålla 6 gubbar med jobb, så skulle jag inte anställa 6 gubbar från första början.
Och nej, jag skulle inte ringa Er på en annons, även om ni bara ville byta inriktning. Det finns andra vägar att gå för att göra det och annonser vore den sista utvägen för min del. Men det är ju min personliga åsikt -Jag tror inte på annonser.
Är man duktig och gör bra jobb hos folk så genererar varje utfört arbete ett antal nya jobb på sikt hos kundens vänner och bekanta.
Personligen har jag valt att inte ha någon logga på bilen då jag inte tror att det genererar några jobb, och därmed bara innebär en kostnad för företaget.
Trots att jag aldrig har annonserat eller har loggan på bilen så har jag aldrig gått ofrivilligt arbetslös en enda dag. Jobben håller mig och 1-3 gubbar till sysselsatta hela tiden och vi är uppbokade 3-4 månader framåt.
Vad har referenser med att annonsera att göra?? Med goda referenser/ rykte så behöver man ju inte annonsera, så jag anser att du motsäger dig själv där.
Och nej, jag skulle inte ringa Er på en annons, även om ni bara ville byta inriktning. Det finns andra vägar att gå för att göra det och annonser vore den sista utvägen för min del. Men det är ju min personliga åsikt -Jag tror inte på annonser.
Är man duktig och gör bra jobb hos folk så genererar varje utfört arbete ett antal nya jobb på sikt hos kundens vänner och bekanta.
Personligen har jag valt att inte ha någon logga på bilen då jag inte tror att det genererar några jobb, och därmed bara innebär en kostnad för företaget.
Trots att jag aldrig har annonserat eller har loggan på bilen så har jag aldrig gått ofrivilligt arbetslös en enda dag. Jobben håller mig och 1-3 gubbar till sysselsatta hela tiden och vi är uppbokade 3-4 månader framåt.
Vad har referenser med att annonsera att göra?? Med goda referenser/ rykte så behöver man ju inte annonsera, så jag anser att du motsäger dig själv där.
Håller med ACME !! Har själv byggföretag som jag hållt igång i fyra år snart, inte annonserat en rad...håller ca 4 man med jobb inkl mig själv. Har fullt upp med jobb och då är det inte backjobb jag pratar om
. Bra utfört arbete ger arbete..
/ Staffan
/ Staffan
ACME skrev:1. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som heter något med alltjänst i namnet. I mina ögon är någon som pysslar med alltjänst en person som kan lite av allt, men inte är riktigt bra på något.
2. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som annonserar efter jobb. Bra killar har alltid jobb och behöver inte annonsera. Framför allt inte i en högkonjuktur som denna..
Är benägen att hålla med ovanstående.
Liiite skumt verkar det.
Dock kan man ta sig tiden att kolla upp dem lite noggrannare, eftersom lediga entreprenörer inte växer på trä´n.
Jag vet vilka det är. Skulle själv inte anlita dom finns bättre byggföretag kunskapmässigt.Kasch skrev:Alltjänst & Bygg kallar sig några som annonserar i exempelvis Eskilstunakuriren nu. Erbjuder takomläggningar till "fasta och låga priser". Även Fasadrenovering/målning, rivning, dränering och terassutbyggnad. De anger att de har F-skattsedel men i annonsen finns bara tre mobilnummer och en hotmailadress.
Någon som känner till vilka de är eller har anlitat dem?
Fast vill också säja följande i ämnet annonser. Bravida, Skanska, Peab mm annonserar.. Antar att dom inte heller är bra? Tror många egna har gjort minst ett 10-tal jobb åt dom.. Syns man inte finns man inte.. Referenser är bra men inte allt.
Sen som vissa säger att dom har jobb 3-4 månader framöver.. Hur säkert känns det vi ser 6 månader som ett lågvatten. Fast å andra sidan så händer det sällan för vi har logga på bilarna och annonserar för att synas
[quote author=Karolina link=1159307196/0#1 date=1159512430]Jag känner inte till detta bolag men jag kollade med Bolagsverket och det gick inte att hitta något företag, varken aktiebolag, handelsbolag eller enskild firma, som har exakt det namnet Du skrev!
Företaget behöver inte vara registrerat i det namnet.. Vissa namn blir inte godkända. Som tex Alltjänst & Bygg AB Ett alternativ kanske är Alltjänst & Bygg i Eskilstuna AB.
Eller nåt annat. Går iofs att kolla upp med hjälp av F-skatt sedeln.
Företaget behöver inte vara registrerat i det namnet.. Vissa namn blir inte godkända. Som tex Alltjänst & Bygg AB Ett alternativ kanske är Alltjänst & Bygg i Eskilstuna AB.
Eller nåt annat. Går iofs att kolla upp med hjälp av F-skatt sedeln.
Klicka här för att svara