kolmoerk
kolmoerk: Faktura for 100 qm tak med hängränna 1. Demontering gammalt tak Demonterar gammalt tegel, demonterar gammalt läk 6.072,00 kr. 2. Montering nytt tak Montering takfolie, montering läkt, montering tegel och nockpanna , slip och målar vindskiva, montering takränna 11.638,00 kr. Summa timlön 17.710,00 kr. Material 1. taktegel 2-kupig röd 1.235 Stk. 2. nockpanna röd 76 Stk. 3. slutnock röd 4
12 svar · 13,2k läst
E
evastina: Vi låter för närvarande renovera vårt gamla hus på Österlen. Vi lutar åt att byta hantverkare eftersom de kommer när de har lust, gör inte vad vi kommit överens om och debiterar timmar så man baxnar. Vi bor långt bort och kan inte vara där och kolla. Har någon erfarenheter av en firma i Östra Skåne som är beredd att anstränga sig och ge offert, som man kan lita på, som gör ett
0 svar · 3,1k läst
volvo
volvo: Ingen ovanlighet, tyvärr. Dessutom brukar man som privatkund sällan skriva bindande avtal med straffvite på sådanahär leveranser. Värt att tänka på för den som väljer att leverera en del varor direkt till sitt husbygge istället för att handla upp det genom entreprenören. Om din leverans försenar för entreprenören så måste du betala för väntetid och försening. Om
2 svar · 2,0k läst
S
supermao: Ska skicka ut prisförfrågan till vvs och el firmor inom kort, men jag undrar exakt vad det där för information de behöver och hur ett sådant dokument ska se ut. Finns det något standarddokument som man kan ladda ner? Skulle vara intressant att se exempel på goda exempel
0 svar · 3,3k läst
K
Anonymiserad 23608: [citat] Japp, förutsatt att vet att dom är profesionella! Det finns ju gott om proffs som inte är proffsiga, utan snarare amatörer. Dessa hatar jag. [citat] Jag är grym i köket, nästan proffs. [citat] Nja, det skulle väl vara tvätt, däckbyte och påfyllning av spolarvätska då. [citat] One word: Macintosh ...... [citat] Jag är snickare till yrket och har haft diskussioner med
29 svar · 3,3k läst
K
Kajen: Jag köpte badkaret från http://www.bt-trading.se/. Det heter A111B. Jag är verkligen nöjd med karet. Jag jämförde det med mina föräldrars Ifö-badkar. Deras hade klenare rörställning, pumpen lät mer, färre finesser samt knarrade och lät då man klev in i karet. Hoppas bara att det håller länge nu. Lycka till med ditt karköp. Kaj
2 svar · 1,6k läst
L
lel011: Jag undrar om någon kan rekommendera en pålitlig och noggrann byggfirma, som är bra på större tillbyggnader, i Örebrotrakten?
0 svar · 2,9k läst
J
jsollen: Är det någon som vet någon firma som är bra och har erfarenhet av att "plocka isär" och bygga ihop ett Älvsbyhus. Ska nog flytta ett hus och skulle vara intresserade av att komma i kontakt med byggfirmor som kan genomföra ett sånt projekt Ska vara firma i Umeåområdet
2 svar · 1,3k läst
T
Tompaa: Kan någon rekommendera en kakelläggare i Västeråstrakten som inte är svindyr och som verkligen håller det han lovar? Nån som har bra erfarenheter? Det är en toa med dusch i källaren som ska kaklas och klinkas..plus ett byta av en golvbrunn. Vi har nu haft 7-8 hantverkare här som alla lovat att skicka offert inom en vecka. Nu 2 månader senare har 1 (svindyr) hört av sig...grrr
0 svar · 2,4k läst
volvo
volvo: [citat] Ni skall anlita en auktoriserad besiktningsman som gör överlåtelsebesiktningar. (krävs bättre försäkring hos besiktningsmannen). Det är viktigt att ni får tag i någon som är bra och som ni känner tilltro till. Dessutom är det viktigt att han talar klartext när han besiktigar så att ni är fullt medvetna om vilka risker ni tar med att köpa just detta hus. Med takne på
2 svar · 3,5k läst
team31
team31: Hej Zzzzz! Kul inlägg du skrev. Intressant att höra inlägg från hantverkare och dessutom från vettiga hantverkare som är ärliga och rättvisa! Jag skulle nog kunna anställt dig bara av den anledningen! ;)
3 svar · 1,9k läst
A
anna001: Det är riktikt som saturnos säger, men se till i alla fall att man får in det H balken, och därefter göra öppning. Detta om man vill göra en fyrkantigöppning,. Till halvmåne öppningar i del storlek behövs ej H balk
5 svar · 3,3k läst
P
pi: Det verkar som om du redan har en budget och är klar att börja bygga. Men ska du verkligen inte anlita någon form av studiobyggarkonsult ?? Känns lite som att bygga sitt hus utan att snacka med arkitekt... Det är ju rätt så mycket pengar som du satsar om du verkligen ska bygga en studio..... Vad har du tänkt att lägga på bygget totalt med material och snickare exkl. elektronik ?
3 svar · 3,2k läst
JanneT5
JanneT5: Min handöl braskamin + 7m premodulskorsten tog två dar att plocka in. Vi var tre vuxna, ingen av oss hade förkunskaper föutom pluggat monteringsanvisningen. Fick samma pris vid offert på arbetet på två olika firmor: 9000Kr Fler jag känner har fått samma pris. Ser ut som du har klarat dig bra. Tyvär hamnade jag lite nära nock så plåtslagaren fick komma och fixa till takplåtarna lite.
6 svar · 4,0k läst
M
majo0322: När du hittar någon får du gärna berätta... Vi skall göra samma sak om några månader :)
5 svar · 1,4k läst
Å
Åttioettan: Någon som haft att göra med Åbergs Hantverksentreprenad eller Greg bygg & Måleri i Stockholm? Behöver hjälp med att riva några väggar och lägga golv och dessa har svarat på förfrågan via bello.se
0 svar · 3,2k läst
H
HaendigeHerrn: Kontakta Rörshoppen AB på Ringön i Göteborg. De skötte hela entrepenaden (bygg, kakling, vvs, el) när vi renoverade vårt badrum. De gjorde ett utmärkt jobb.
4 svar · 7,2k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Letade upp i ovan nämda BFS vad kraven för Enkel KA innebär, och vad man får kontrollera: "2 § För att få behörighet E skall sökanden ha allmän teknisk kunskap från genomförd utbildning vid lägst nuvarande gymnasieskolans byggprogram eller annan likvärdig utbildning. Utbildning skall ha skett inom lämpligt fackområde, t.ex. bygg-, anläggnings eller installationsteknisk linje."
7 svar · 1,5k läst
J
John77: Hej, Jag använde mig av Skånela & Frösunda rör AB, är mycket nöjd
1 svar · 2,5k läst
S
Sara_B: Vi hade en kille som fixade våra rökgångar åt oss när vi flyttade in för ett drygt år sedan, som agerade föredömligt tycker jag. Situationen var då följande: Vi (två nyblivna husägare) fick underkänt på provtryckningen, och stod där med ett 200-årigt hus som vi inte fick elda i, temperaturen började sjunka och vi var förstås i det här läget ganska stressade och visste inte
108 svar · 9,3k läst
A
abbe_: hempularen är ute och cyklar, jämförelsen haltar gravt, ett visst mått av kunskap och fackmässighet kan man begära av en person som utger sig för att vara målare och tar betalt. Äter man på restaurang förväntar man sig inte att bli matförgiftad, ber man advokaten om hjälp med äktenskapsförordet förväntar man sig att det ska gälla, bli man opererad förväntar man sig att
15 svar · 2,0k läst
volvo
volvo: [citat] Nu var det ju inte tal om att det var något som stred mot bygglovet eller som KA kunde ha något att erinra om. Det hänvisades till att besiktningsmannen skulle ha synpunkter på det. Besiktningsmannen konstaterar endast om det levererade motsvarar det som beställts, inget annat. Om man avbeställer en garderob så skall den inte heller levereras.........
5 svar · 4,7k läst
P
painter: Hej Gå in på spikifoten.se och sök efter golvslipare. Lycka till :)
1 svar · 3,9k läst
C
ClaJe: [citat] Jag förstår din tanke, men om det är DU som utför arbetet i våtutrymmena och har behörighet så är ju problemet löst? Enligt samtal med försäkringsman så är egentligen deras "enda" krav att arbeten är fackmannamässigt utförda enligt gängse praxis, vilken hemmafixare som helst kan ju göra sitt eget badrum men för att försäkringen ska täcka eventuella skador så MÅSTE
8 svar · 3,4k läst
S
Sara_B: Firman heter Jonnys snickeri, och håller till i Molkom, Värmland.
11 svar · 3,0k läst
volvo
volvo: [citat] Ur BBR 3:11: "Rumshöjden i bostads- och arbetsrum skall vara minst 2,40 meter. I småhus får dock rumshöjden i vindsvåning och suterrängvåning vara 2,30 meter. För delar av rum får de i första stycket angivna rumshöjderna underskridas. Rumshöjden får dock inte vara lägre än 2,10 meter under horisontella delar av tak och 1,9 meter under snedtak." Som jag läser byggreglerna
2 svar · 2,6k läst
A
Alko: Om det inte vore för resekostnaderna skulle jag anlita den här argentinska firman som varit med i tv  ;) http://www.apartmentsba.com/renovation-decorating-furnishing-services-96/-p439/ http://www.apartmentsba.com/renovation-decorating-furnishing-services-96/-p335/ http://www.apartmentsba.com/system/galeria.php?id_prod=269&img=aaaa1.jpg
2 svar · 2,8k läst
P
painter: Hej Gå in och sök hantverkare på spikifoten.se. Där hittar du företag i Linköping som renoverar badrum. Lycka till :)
1 svar · 2,8k läst
T
Thewhitehouse: Ja, jag vet ju inget om personen du söker, men däremot så använder vi JASAB, och de är verkligen jättebra att ha att göra med!
0 svar · 3,7k läst
L
larsu: I min värld är det INTE att förnedra sig att ta 180kr/tim ex moms. Det är mera förnedrande att någon påstår detta. Var och en sätter ju de priser de vill ha. Börjar månne konkurrensen kännas av, av duktiga utländska hantverkare ;)
18 svar · 15,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.