Å
Åttioettan: [citat] Tack för svar! Har ringt ett par byggfirmor, men hittills ingen som vill hjälpa så länge som de inte får göra hela jobbet :/
2 svar · 1,9k läst
Ö
Östgöte: Hej! Vi har köpt ett stort hus från 1850 med renoveringsbehov. Nu har turen kommit till fasad & tak. Har precis avslutat en 3 mån renovering av badrum med två killar från baltikum hemmaboende hos oss. Blev lite tröttsamt mot slutet... Nu vill vi ha byggarbetare som pratar svenska och har eget boende ;) Kan någon tipsa om hantvekare i vår trakt = Linköping/Motala som är bra på träfasad
0 svar · 3,3k läst
A
adv: Håkan Lindberg/Lindgren någonting. Vi är nöjda med hans engagemang och kunskap. Kolla med kommunen - de har hans namn och tfnnummer.
1 svar · 3,1k läst
N
Niggo: Ledningen på Byggledarna är numera inblandade i GodaHem baserade i Södertälje... Bara så ni vet...
24 svar · 5,9k läst
kolmoerk
kolmoerk: Hej, jag söker en bra elektriker nära Ljung.
0 svar · 2,3k läst
H
Flyttad
H
Flyttad
C
clabbe45: Hej, Jag är intresserad av tips på bra kvalitetsansvariga som verkar i Täbyområdet. Vi skall göra en utbyggnad om ca 40 kvm och är inte i branschen. Därför är det viktigt för oss att ha någon som kan hjälpa till med allt från avtal till planering ocg genomförande av bygget. Vi håller även på att leta efter en bra byggentrepenör som gör jobb med kvalitet utan att ta allt för
0 svar · 3,7k läst
T
Thewhitehouse: Vi är supernöjda med vår golvläggare! Hör av dig om du vill ha nummer till honom.
1 svar · 3,5k läst
X
xjonas: Hej, Vi ska bygg nytt hus i Vellinge, vid Duvslaget. Ska bygga med Rörvikshus, har funkat bra med säljaren hittills. Vi väntar nu på att få bygglovet beviljat. Letar efter en kvalitetsansvarig som jag även vill ska göra slutbesiktningen. ÄR det någon som kan rekomendera en sådan? /Jonas
0 svar · 3,5k läst
B
bjokli: Samuel Lundgren Entreprenad AB har gjort markarbeten och plattan till vårat hus och jag har inget att klaga på, än så länge... Du når dem på 070-5304419
5 svar · 2,4k läst
N
NiklasA: Hej! Jag har en som heter Thomas Stålhammar, han skall tydligen vara en av de bästa i Kungsbacka.
1 svar · 2,2k läst
eerieva
eerieva: Hej Ligger i startgroparna för att beställa stuga på 42 m3 i modulsats från CA-Boden, istället för att själv försöka oss på montering med brist på kunskap, erfaranhet och tid så behöver jag få tips om vart jag vänder mej för att få hjälp med monteringen. Vet DU av något bra företag jag kan kontakta, meddela mej så snart som möjligt. Vad ligger en ungefärlig prislapp på?
0 svar · 3,2k läst
LEO74
LEO74: Hej. Kom igen nu!! Någon måste ha byggt ett hus i Skaraborg med puts? //LEO
1 svar · 2,7k läst
Å
Åttioettan: Hej Någon som kan tipsa om bra VVS:are som utför arbeten för privatpersoner i Stockholms innerstad och som kan ge offert på en flytt av ett kök? Mvh Sandra
0 svar · 3,5k läst
ylven
ylven: Pantzar: Ursäkta att jag skrev fel på ditt namn! [citat] Vi fick för 2000/ lm (inkl moms) 70 mm skivor huggen vägg rör för takvattnet med lövfällor spolbrunnar rensbrunn (sandfång vet jag inget om) koppling till kommunalt dagvatten kallasfalt el membran på sulan (+ upp en bit på väggen) duk på utsidan dräneringsgrus kring dräneringsledningen återfyllnad (finns inga stenar på vår
21 svar · 15,8k läst
Severus
Severus: Jag har också lagt ut firman, som gett oss ett helvete, på min hemsida. Så googlar man på det namnet kommer man till min hemsida där jag inte är rädd för vad jag skrivit...
14 svar · 6,6k läst
Olmen
Olmen: [citat] Har kollat honom på boverket. Hans behörighet går ut imorgon!!!!!!! Plus att han har "bara" en enkel behörighet. Är det någon som vet vad de olika behörighetsnivåerna innebär?? Finns det några flera tips på bra KA's i norra Stockholm??
4 svar · 1,9k läst
T
Thyrell: [citat] Är inte detta forum till för tips och råd och då borde väl rekommendationer och avrådan från diverse firmor och besiktningsmän ingå i forumet?
12 svar · 3,3k läst
I
isolde: Personligen skulle jag dra mig för att anlita en entreprenör som har msn.com resp. spray.se som sin email-adress.
5 svar · 4,3k läst
·
P
PUTTES: Tack för "infot"! Jag gjorde en "trädgårdsbrunn" för c:a 25 år sedan med hjälp av en firma som kom med en gammal brandbil! Med hjälp av denna brandbil "blåstes" ett hål ner i marken endast ett fåtal meter, därefter fördes ett filter, apterat på ett PVC-rör, ned i detta hål, kopplade till en pump och sedan hade jag och ett hushåll till, vatten till våra gräsmattor och rabatter
2 svar · 6,3k läst
T
Tossegubbe: Ok jag ska inte säga emot dig utan belägg för det men min erfarenhet av lågprismaterial är att plasten blir skör/missfärgad fortare samt att man sliter ut kontaktytorna med överslag som följd. Men som sagt, det är ingen vetenskaplig analys och det finns säkert undantag på marknaden. :)
15 svar · 19,7k läst
il_duce
il_duce: [citat] Jobb får dom men knappast återkommande kunder. Många sköter sig men tyvärr är det de som inte gör det som syns och hörs.
25 svar · 8,7k läst
T
Tossegubbe: Kan ju iaf ge dig en del referenser på tidigare bygge i åsa, kungsbacka, onsala som du kan se i verkligheten om det fortfarande är intresssant med garage?
2 svar · 4,6k läst
T
Tossegubbe: Vilka arbeten är det ni behöver hjälp med?
3 svar · 3,2k läst
T
Tossegubbe: Detta får man väl eg inte säga högt antar jag men men.. Svensk lagstiftning suger!! den är liksom dom flesta andra länders uppbyggd för att skydda dom som är ute efter att utnyttja och lura och det verkligt skrämmande är att detta gäller ALLA samhällsskikt. Lösningen?? ännu mer förbjudet att säga men det är mer våld, visste en bedragare att han verkligen riskerade sitt liv
23 svar · 6,1k läst
T
Tossegubbe: Man får väl säga att man som totalentrepenör i bygg och entrepenad råkat ut för det mesta vad gäller gör det självare osv och helt ärligt måste jag hävda att ingen av mina kunder i slutändan tjänat på att köpa material själv, däremot finns det en relativt stor besparing i att göra visst förarbete som trädfällning, uppröjning mm innan vi kommer och även att ta hand om
4 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.