Hej
Jag börjar bli desperat, vet snart inte vad jag skall göra...
Detta har hänt:
2:a oktober flyttade jag in i en ny lägenhet i Stockholm, jag lämnade min 1:a som jag fortfarande äger.
I 1:an så behövde badrummet göras om innan försäljning, jag har via kontakter fått det rivet och det som nu saknades var gjutning av golv, flytspackling inklusive fall till brunn samt gipsning av väggar.
6 veckor senare så har jag en lägenhet där jag själv gjutit upp golvet och en kille har varit där och flytspacklat en gång.
Jag har varit i kontakt med 6 olika hantverkare, 3 slutade svara på samtal lagom tills de skulle påbörja arbetet. (efter en veckas terror ringning så inser man att de aldrig kommer att svara)
1 kille drog axeln ur led precis innan han skulle komma dit.
Nr 5 har nu slutat på företaget som han arbetade på och hänvisar mig nu till hantverkare nr 6.
I var och ett av fallen så drar det ut på tiden en vecka innan jag inser att det inte kommer att hända något, vilket resulterar i att jag förlorar ännu mer tid.
När detta är gjort så har jag mattläggare som väntar på att få komma in och lägga plastmatta. Men om jag skall hinna till detta månadsskifte så måste det börja hända något.
Jag är medveten om att det inte är komplicerade saker och jag skulle kunna göra mer själv, men jag kan inte stå och skruva upp gips på kvällstid plus att jag har ett eget arbete som resulterar i övertid mer eller mindre varje dag!
Har dessutom ingen erfarenhet av hur man gör fall till brunnen.
Gips finns i lägenheten, flytspackel finns, golvgips finns. Men jag behöver ha någon som sätter upp skiten och grovspacklar.
Någon som har tips eller idéer?
MVH
/Leo