Såntdär kött brukar jag göra på samma vis (fast annorlunda recept) om jag hittar passligt nötkött tillräckligt billigt i affären. Men det är oftast så dyrt... Beef jerky brukar jag kalla det, biltong är väl nästan samma sak, från sydafrika om jag kommer ihåg rätt.Jag skär inte längs med fibrerna utan diagonalt över.