Idag har jag en laptop, där jag ibland kopplar till min externa HP-skärm. Skärmen klarar 1920x1200(?) som max upplösning. Jag vill skaffa ny skärm, en mer högupplöst sådan, men jag tror inte min laptop klarar detta.
I min laptop finns 2 grafikkort, ett intel HD 4000, som klarar 1980x1200 via HDMI ut. Och ett GeForce GT630 som klarar 2560x1600, problemet är att GeForce-grafikkortet verkar bara ha en VGA ut, och VGA är begränsat till ca 2000x1300 (minns inte exakta siffror)
När jag öppnar Nvidas mjukvara på min laptop kan ni se nedan bild. Och denna bild måste väl innebära att GeForce-kortet bara finns tillgängligt via VGA? ..märkligt att man stryper upplösningen ut via en VGA, bättre att koppla en HDMI 1.4. (hdmi 1.4 är det jag har kopplat till HD4000)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder