UPS... vilka stolpskott.

Fick trackninginformation från avsändaren och visste att jag hade ett paket på väg, det stog trolig leverans den 3:e.
Följer trackingen och ser att det ser ut att bli den 3:e för den 2:a var paketet i grannkommunen och var på väg.

På morgonen den 3:e står det mycket riktigt att paketet ligger på bil för leverans, får också ett sms vid 09 tiden på förmiddagen om att jag skall betala in tull avgifter för att få mitt paket, betalar via swisch. En kvart senare ringer UPS och meddelar att ett paket är på väg och att jag skall betala tullavgifter, säger att det redan är gjort och får information att jag bara visar upp att jag swischat pengarna till chauffören så får jag paketet.

Vid tre så kollar jag trackinginformationen som nu har uppdaterats och paketet är inte alls på någon lastbil, senaste inlägget var vid 09:10 att tullagenten hade släppt paketet. Ringer ups och frågar vad som pågår och när jag kan vänta mig leverans.

Kundtjänsten tycker trackningen ser lite underlig ut och ringer i sin tur och letar efter paketet. Får till svar att chauffören har fått ett oväntat problem och kommer inte att leverera paketet idag. Nähe? vaddå för problem undrar jag, men det vet naturligtvis inte kundtjänsten.

Det skall tydligen bli utkört den 4:e istället, jag säger att det inte passar utan att jag vill ha det idag. Efter mycket käbbel så säger kundtjänsten att jag kan åka och hämta det på terminalen istället, dock tidigast kl 19:30. Varför så sent undrar jag då och får tillsvar att paketet är ju ute och åker på lastbilen. Jag surnar till och ber kundtjänsten koppla in någon som får säga till chauffören att åka hit med paketet men det är helt omöjligt att få prata med någon ansvarig eller att få paketet utkört.

Jag åker till terminalen kl 1930 och hämtar mitt paket och frågar där varför det inte blev levererat, det låg ju trots allt på lastbil. Nej säger utlämnaren då, det blev släppt från tullagenten 10 minuter efter att chaufförerna hade åkt i morse vilket innebär att paketet har befunnit sig på terminalen hela jävla dagen.

Jag ser att det inte sitter någon som helst följsedel på ang tull avgifterna på paketet, något jag trodde det skulle göra och frågar efter uppgifterna. Utlämnaren hävdar att "nej, det får du ifrån tullen", något jag upplever som lite konstigt.

Dagen efter ringer jag tullen och frågar efter en Specifikation så jag kan se vad jag betalat för, " nej det får du ju av UPS, det är dom som betalar in avgifterna osv".
Ringer UPS och frågar vad dom pysslar med kräver att få min tull spec. nu är det inga problem att få den och det går t.o.m. att få den mejlad.

Jag _hatar_ verkligen UPS. Vilket jävla skitföretag det är, detta är inte första gången dom krånglar till det.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En liten solskenshistoria då som omväxling i all bedrövelse:

Email från Elbutik:

aug 17 vid 2.10 PM

Hej KnockOnWood

Er sändning är nu på väg, klicka på sändningsnumret nedan för att spåra sändningen.
DB Schenkers kollispårning:

Skärmbild av en paketspårning med status från bokning till leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag fick jag mail från en butik jag beställt en grej från och dom undrade varför jag vägrat ta emot paketet från Schenker. Men det har jag. Jag kanske skulle sagt att det var skadat eller något så hade jag fått en till :-)

• Gilla
Lutte
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.