44 444 läst ·
51 svar
44k läst
51 svar
Åka till Tyskland utan pass
Har du handlat på bolaget?roland53 skrev:
Sist vi var nere handlade vi (till en 25års fest B.la) för ca 4000:-, detta hade kostat ca 14000kr på bolaget.
Visade bara körkort på bron annars inget, varken i Tyskland eller Danmark
Visst, jag håller med att det är billigare i Puttgarden, men att det handlar om 30% av Systembolagets priser är en sanning med modifikation.kanonkula skrev:
Du kan hitta någon enstaka vara nere på nivån 25-30 % av systempriserna och då företrädesvis i ölsortimentet, men hur roligt är det att bara köpa 1 eller ett par sorter för 14.000:-. Lite variation är väl önskvärt eller .....
När det sedan gäller starksprit så ska man kolla upp flaskstorlekar och %-styrka. Dessa kan avvika från systemets sortiment och därigenom krävs lite matematik för att få en rättvis prisjämförelse.
Det är ju lätt att gå in på hemsidorna både på Systembolaget och Bordershop, Calles etc och kolla priserna.
Det är nog lätt under 50% på allt utom vinet.roland53 skrev:Visst, jag håller med att det är billigare i Puttgarden, men att det handlar om 30% av Systembolagets priser är en sanning med modifikation.
Du kan hitta någon enstaka vara nere på nivån 25-30 % av systempriserna och då företrädesvis i ölsortimentet, men hur roligt är det att bara köpa 1 eller ett par sorter för 14.000:-. Lite variation är väl önskvärt eller .....
När det sedan gäller starksprit så ska man kolla upp flaskstorlekar och %-styrka. Dessa kan avvika från systemets sortiment och därigenom krävs lite matematik för att få en rättvis prisjämförelse.
Det är ju lätt att gå in på hemsidorna både på Systembolaget och Bordershop, Calles etc och kolla priserna.
Ölen skulle jag gissa på ligger på 30%.12kr burken i Sverige, 4kr bordershop
Vodkan är ännu lägre,
Jag skulle nog säga att den dagen nog tjänar in bil,bränsle och tiden ganska snabbt.
kanonkula skrev:
Ja, vin tar bara upp plats och vikt i bilen till en ytterst liten förtjänst, ca 10-15 kr/flaska, ändå köper folk vin i massor
När det gäller öl så får man se upp med utgångsdatumet. Om man köper till eget bruk (=vill vara laglig) så finns det väl en övre gräns på hur mycket man kan trycka i sig, innan utgångsdatum ....
Redigerat:
Hej! Kan du säga att hur kan jag skaffa ett provisoriskt ?
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Provisoriska pass utfärdas bara på de här passexpeditionerna.
https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/
https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/
Klicka här för att svara