Anders243
Anders243: En sak man kan tänka på är att förankra sina gasoltuber så de ej kan välta. Beroende på vilken regulator man har så kan det komma ut flytande gasol med stora lågor som följd om en tub kommer på sidan. För ett tag sedan skrevs det här på byggahus om ett hus som brann ner för att en gasolgrill vält på altanen. Men faran skall inte överdrivas om man är försiktig, samt om man är
12 svar · 2,4k läst
S
stomneby: Plura o Mauro har också varit där och Plura vart presenterad som Joe Cockers bror strepto:D
3 svar · 739 läst
Jarlingar
Jarlingar: Håll förgasaren i handen, koppen neråt och titta in i förgasaren mot trotteln från cylindersidan. Där i botten finns en liiiiiten kanal för bränsle på tomgång.
8 svar · 21,2k läst
·
harry73
harry73: Ja det bil bra. Mina bänkar är sådär, men efter snart 10 år är det dax att fundera över ersättning. Trebenen till gjutjärnspannan gjorde en lokal smed (även handverkslärare på skolan) Jag passar på att lägga upp lite detaljbilder av den. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
31 svar · 7,1k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Jag har länge grunnat på vem i hela friden det är som kan kommentera precis allt i detta forum. Jag snackar naturligtvis om "Knock on wood". Vem är då denne man? Det finns bara en att välja på. mannen som i TV bjuds in att kommentera alltifrån Trosskyddens bristande klisterkvalité till Kim jong uns fäblesse för fyrverkerier! "Knock on wood" är Göran Greider! [bild] Staffan
0 svar · 1,2k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Ok, tack!
18 svar · 2,2k läst
M
Mjolnir: Haha självklart. Den spyr ut massor av kräm
6 svar · 2,8k läst
·
galento
galento: Testade deras e-handel också då grejerna i varuhuset var slutsålt.verkade ok men direktbetalningen till banken funkade inte men löste sej med kort betalning.
51 svar · 7,6k läst
·
FG
FG: Vi hade en norsk skogskatt, eller som vi kallade den; norsk-svensk stridskatt. Han jagade det mesta, så som: fåglar, möss, ormar, katter, rådjur, hundar och människor. Dyr i drift med alla veterinärbesök så man får ha en bra försäkring. Bra katt med stort revir som håller grannarnas husdjur borta, fanns inte en katt i kvarteret som vågade sig hit.
11 svar · 7,3k läst
·
J
JuggeH: Har du försökt med Föreningen FilmCentrum som ju står som distributör av filmen i Svensk Filmdatabas?
3 svar · 1,2k läst
B
Bramha: [citat] Som sagt både katten och barnen faller för godis ....
25 svar · 2,2k läst
·
H
heimlaga: Haha..... den fördomen var ju rolig:D Givetvis finns det föräldrar som ger sina barn en bra uppväxt i bostadsområden men jag ser nyhjälplösheten öka lavinartat i samhället. Samtidigt vet jag vilka faktorer som har räddat mig igenom alla olyckor och missöden i mitt vuxenliv. En rad olyckor och missöden som inte har någonting med social träning att göra och inte är det minsta
18 svar · 4,3k läst
torbeno
torbeno: [citat] Well, det finns ju även laserskrivare som har detta fenomen. Den modell från Canon som jag länkade till tidigare har ju separata tankar som man fyller på till en låg kostnad. Flaskan för svart färg är på 1,35 dl och kostar typ 150 kr
17 svar · 2,0k läst
·
harry73
harry73: Och skulle du göra det, skulle jag gärna visa dig hur man också kan använda den. För våld löser man såklart bäst med våld. (Obs ironi)
15 svar · 17,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Varför skulle de vara förbjudna? Även döva får ta körkort i Sverige.
3 svar · 3,5k läst
·
varmkorv
varmkorv: Om man kör 1500 mil om året så kör man inte lite. Man kör däremot inte mycket. Visst är det surt att lägga ut pengar på riktiga däck. Upplevelsen är att man inte får något för pengarna. Förhoppningsvis är det en upplevelse man fortsätter att ha. Enligt mig så är det kanske det mest dumsnålt man kan vara. Det finns många tester som visar att däcken presterar dåligt i mer
83 svar · 9,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Eftersom Cardamom verkar vara en lunchrestaurang bör du nog ringa dem och kolla att de verkligen är öppna idag. http://cardamom.se/
5 svar · 1,1k läst
fahlis
fahlis: Googla på hundramp, så får du träff på ett stort antal till ett pris av c:a 250:- och uppåt …
3 svar · 2,6k läst
S
SwiftD: Jag köpte en ny bil 2013 och har tvättat den 2-3 gånger med högtryck, thats it... Den är oftast bland de renare bilarna på parkeringsplatserna jag besöker. Eventuellt borde jag spola underredet på våren för att få bort eventuella saltrester. Jag tror övertvättning leder till sämre yta på bilen som i sin tur leder till att smuts fastnar lättare. Nyare bilar på jobbet ser ut som
149 svar · 14,0k läst
V
Volvo v70: Vi tömmer en gasolfordon [bild] avståndet är ca30 meter till brännare. Lågan är ca 15 meter hög ( skall göras service)
15 svar · 2,8k läst
·
R
Reborn: [citat] VAF@N! :eek: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Helt sjukt! Det kan inte hända någonting, du får bara svart bränt kött :D :D :D :D
11 svar · 5,8k läst
NetNut
NetNut: Med motor finns ju elvinschar, men de är lite väl kraftiga och även rätt klumpiga. Däremot så skulle det nog funka med en handvinsch som t.ex sitter på släpvagn för båt, de har iofs nedväxling vilket kräver lite vevande, men så blir det lätt att hissa både ner och upp. Eller så får man tillverka en egen konstruktion som passar till ändamålet då det inte är så stora laster
1 svar · 3,5k läst
BiFuel
BiFuel: [citat] Har en Octavia 2015, dock G-tec (gas). Har hittills kört 4500 mil och är sjukt nöjd. Har kört de flesta bilar i jobbet, som hyrbilar (Opel, Volvo, Audi, Honda, Toyota, Kia mfl) men tycker ofta att jag stör mig på något eller sitter obekvämt. Skodan passar dock mig perfekt. Volvo funkar också fint, men kostar ju en del :)
24 svar · 7,6k läst
Satsuki
Satsuki: Jag förstår att det är svårt att få exakt vikt på något sådant som revben (om man inte sågar i benen) men att lägga dit ett köttlöst ben för att dra upp vikten var det som gjorde mig mest irriterad! Det är ju att lura kunderna, inget annat!
2 svar · 1,0k läst
elpaco
elpaco: [citat] Man kan be sin doktor skriva ut sjukintygen med sekretess. Då kommer inte diagnosen komma med, men väl funktionsnedsättningen. På så sätt kan arbetsgivaren medverka till rehabilitering eller anpassning utan att veta exakt diagnos.
20 svar · 4,0k läst
pelpet
pelpet: Ett vanligt EU-släp som tar byggskivor får man för under 10000kr nytt. Det kan du hänga bakom en småbil om du vill. Det blir en helt annan kostnadsbild än en stor bil. Hemleverans är också ett betydligt billigare alternativ om det här är det enda du behöver en stor bil till. Jag har kört dörrar i min Citroën C5, men byggskivor går inte in. För långa. En likbil kanske hade funkat.
30 svar · 10,2k läst
·
U
SBH: [citat] glöm inte ta bilder :wow gör det inte jobba istället så det blir färdigt!!!
6 svar · 1,6k läst
S
SBH: åtel kamera för dom har buskar eller planteringar. men borde hitta på nå snyggt till som bara har staket och gräsmatta
14 svar · 1,2k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Instämmer med useless och det gäller ju även kreditkort eller användande av "chechkredit/övertrasseringsmöjlighet", därav min skrivning.
14 svar · 8,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.