Övrigt Off Topic
davveno1: [citat] Så du har alltid din hund kopplad, men alla har inte det. Ska vi då förbjuda hundar? Jag sköter mig och håller mig till lagen när det gäller fyrverkerier, men alla gör inte det. Ska vi förbjuda fyrverkerier Det kanske är samma typ av människor som släpper sina kamphundar på motionsspåret runt sjön som skjuter fyrverkerier utan omdöme? Dom kanske kör för fort med bilen
13th Marine: Jag kikar på någon som har gått under 5000mil. De verkar ha tappat ca 100kkr mot dagens nybilspris.
Nancy Biäng: [citat] Ja, det lär nog landa där någonstans :)
fia_mstd: Uppdatering. I november-december kom alla tre fordonen (nu alla tre avställda) tillbaka till vändzonen efter att ha stått på samfällighetens sjudygnsparkering i några månader. Plus ytterligare en NY Västtrafikmålad buss. Trodde jag skulle få hjärnblödning. Irriterat samtal till kommunen om parkeringsövervakning och till Västtrafik om ansvar för underentreprenörer. Två dagar så
Anna_H: [citat] Jag är övertygad om att det är betydligt fler än 2-3 miljoner som inte cyklar alls. På min arbetsplats med 14 anställda är det så vitt jag vet en som använder cykel överhuvudtaget. Här på gatan med 50 hus ser jag ju att säkert hälften har en cykel eller två gömd i garaget, men det är kanske 10 vuxna totalt som någonsin cyklar av uppemot 100 vuxna. Massor av cykelfakta
Staffans2000: Det här blir bara mer och mer förvirrande. Undrar om inte F.L. och Marike är samma person dom också:crysmile:. Staffan
AndersS: Bra av Danmark, ibland måste man ta beslut som inte enbart räknas i pengar.
Nalleman64: [citat] Ett fint initiativ men jag skänker pengar till något som aldrig uppmärksammas i svensk media istället - utsatta och övergivna djur. I t.ex. Storbritannien anordnas insamlingar i form av olika galor i TV för att hjälpa djur som har det svårt och det görs mycket reklam i olika TV-kanaler för att skänka pengar till detta ändamål. I Sverige - inte ett ord om detta. Det ena
Staffans2000: [citat] Nu har jag läst om ditt inlägg i köns och grammatikdebatten. Det tar emot, men jag erkänner motvilligt att jag skjöt från höften och tänkte efter efter! Staffan stalledräng
bjornhallberg: Ps Auction: 20% provision ...
Marlen Eskilsson: Jag har ändrat rubriken samt raderat Off topic och otrevliga inlägg. Ursäkta sen moderering, hoppas på förståelse i juletid. /Moderator
Hemmakatten: Portugisiska är ett äldre språk än spanskan ( som är lättare att lära sig. Portugisiskan har en hel del nasala ljud som man som utlänning nog aldrig kommer att lära sig. Atlantkusten gör att det inte blir lika varmt som i inlandet. Och vintrarna är varmare och mindre fuktiga.
granis70: [citat] Ja den tål diskmaskin bra och blir ren utan problem. Ett litet minus men ändå bra att veta det är en djup grop på undersidan av skålen som det samlas 2 dl vatten i. Eftersom skålen är mjuk är det svårt att få till lutning på gropen. Plus är att skålen är mjuk och kan placeras flexibelt och utrymmessnålt mellan annan disk.
volvo51: [citat] Kim var verksam länge,det gick fort på slutet. Att jag inte postar nu beror på två saker. Inte orkat. Empati (mig själv).
roli: [citat] Näe, inte riktigt rätt. Du kan köpa 6 m rör hos Rinkaby men då får du hämta dem själv. För skall de skickas så klarar inte DHL, Schenker och de andra stackars transportföretagen större längder än 3 m (de har väl svårt att misshandla 6 m rören....). Köpte själv galvade rör därifrån förra året till mitt viltstaket hemma. Av någon anledning var galvade vattenrör
Bernieberg: [citat] Om man ska ha stor utväxling finns det fiffigare växlar än bara två kugghjul. Här har du exempelvis en med utväxling på 11 miljoner :) [MEDIA=youtube]kYmUJVE6Vo0[/MEDIA]
Johan Gunverth: [citat] Helt rätt. När du går in i en yrkesbutik och köper något på ett företagskonto, även kontant, säljer de utan att behöva ta hänsyn till konsumentköpslagen. Det står kontantFAKTURApå kvittot och då gäller inte KKL. Hos oss dyker det ibland upp folk som vill reklamera två-tre år efter inköp och har med sig en faktura (ej kvitto). De har alltså ingen rätt att åberopa KKL.
sunqan: [citat] Jag skulle kunna slänga ena strumpan i de gamla paren och låsa in de resterande i en ask i kassaskåpet :-)
FredrikR: Nu fortsätter vi årets tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/musikhjaelpen-2018-insamling-foer-allas-raett-att-funka-olika.330212/ Väl mött! :heart:
Marlen Eskilsson: Synnerligen otrevlig och inget att ödsla sin tid med. Jag stänger tråden.
13th Marine: Beställningen lägger vi när vi har lugn och ro hemma. Butiken ligger på vägen hem från jobbet.
Immobil: Bedrövligt att de inte kunde förklara vad knapparna betydde. Men betalt ville de ha. :worried:
En apelsin: Dahle har superbra som håller i många år och är betydligt bättre än classe! Det finns två varianter: rullskärmaskin och kartongsaxar. Båda går att skära foto med, men en med sax är lite svårare att hantera. Fördelen med kartongsax är att det även går att skära lite tyngre saker. Om hon är inne på foto, så kanske hon vill kunna skära tjockare kartong eller sprejalimma bilder