Följer med intresse elbilstråden. Har själv nyligen flyttat och bor tillräckligt nära jobbet för att bil ska kännas både onödig och krångligt, kommunikationer tar omöjligt lång tid och gå är för träligt.

Lösningen blev billig elcykel! Tar tio minuter, har satt på dubbdäck och under fyra månader har jag bara tagit bilen två gånger. Det var för att byggställningar blockerade förrådsdörren och det tog längre tid med rutskrapning, leta P-plats och annat.

Fler på elhoj? Vad tycker ni? Vad har ni för hoj och hur går tankarna om en nästa?

Elcykel med extra vaxduk på batterifästet för skydd, fotograferad inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syns inte jättebra men här har jag kompletterat fästet för batteriet med en genomskinlig vaxduk på kardborreband för att skydda "hålet" då jag tar in batteriet i värmen på jobbet när det är minusgrader. Hemma får den stå i ett förråd när den inte cyklas.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Jag cyklar elcykel, 2-3 gånger i veckan försöker jag få till nu på vintern. Jag köpte en sådan här:

https://www.cykelkraft.se/media/cat...f65adf875ca0644363d646988a/m/1/m189840_12.jpg

Kompletterad med skärmar och dubbdäck förstås. På sommaren cyklar jag racer istället, det går lite fortare, men det blir nog en blandning med elcykel och vanlig cykel till sommaren, jag orkar inte cykla lika ofta med vanlig cykel är jag rädd. Jag har ca 35 km enkel väg till jobbet. Nu har elcykeln rullat 210 mil sedan slutet av september.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi har köpt en ellådcykel som mest går till släkten 2km bort, men den har gått in till stan några gånger (8km) och på utflykt.

Har ju faktiskt bara 30km till jobb, så det känns inte som en omöjlighet att ta racern (okejdå, cxen) till jobbet de dagar jag inte ska hämta på förskolan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.