6 649 läst ·
68 svar
7k läst
68 svar
Peter Madsens Ubåt skrotad
Så. Min poäng kvarstår. Om båten vattenfyllts så kan det mycket väl vara så att elektronik mm bara är skrot. Då är det ett rationellt beslut att skrota båten då den ur ett U-båtsperspektiv bara är skrot.
Din poäng kvarstår inte, eftersom den aldrig funnits!
För dig som uppenbarligen inte är van vid flytetyg. Sjunkit - gått till botten oavsiktligt. Sänkts - gått till botten avsiktligt.
Före elktronikens intåg lyckades några efterblivna länder trots allt tillverka en och annan fungerande Ubåt. Därför kan inte jag, och troligtvis inte du bedömma värdeminskningen efter det att den vattenfyllts. Dvs. Kanske var farkosten byggd med gammal beprövad teknik som tål att dränkas. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...
För dig som uppenbarligen inte är van vid flytetyg. Sjunkit - gått till botten oavsiktligt. Sänkts - gått till botten avsiktligt.
Före elktronikens intåg lyckades några efterblivna länder trots allt tillverka en och annan fungerande Ubåt. Därför kan inte jag, och troligtvis inte du bedömma värdeminskningen efter det att den vattenfyllts. Dvs. Kanske var farkosten byggd med gammal beprövad teknik som tål att dränkas. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...
Jag ser det faktiskt som ett betydligt större problem att om man sålde u-båten på auktion skulle köparen med största sannolikhet antingen vara en knarksmugglarliga eller någon knäppgök som får en kick av att äga båten där Kim Wall mördades...... eller så skulle den bli någon direkt anstötlig turistfälla.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Om den såldes, skulle det blivit till nån som slagit mynt av den.
Helt ok för mig att den skrotats.
Helt ok för mig att den skrotats.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
