För att man ska få tid att reflektera över livet och om 15 min längre körtid vid något tillfälle gör att man närmar sig jordens undergång. Livet är för kort för att hetsa upp sig över det man inte kan påverka, lyssna på lite musik och njut, har man dessutom en bil med automatisk farthållare som anpassar sig efter trafikhastigheten så är det bara att åka med 
Har rest mycket med flyg, kanske några tusen resor, och lärde mig koppla av - jag kan ju inte påverka det.
Har rest mycket med flyg, kanske några tusen resor, och lärde mig koppla av - jag kan ju inte påverka det.
Redigerat:
Ja det undrar jag också! Eller som när klipper gräset i diket på motorvägen mitt i rusningstrafiken, varför i helvete gör dom inte det på natten för?M Cameltoe skrev:
A AndersS skrev:För att man ska få tid att reflektera över livet och om 15 min längre körtid vid något tillfälle gör att man närmar sig jordens undergång. Livet är för kort för att hetsa upp sig över det man inte kan påverka, lyssna på lite musik och njut, har man dessutom en bil med automatisk farthållare som anpassar sig efter trafikhastigheten så är det bara att åka med![]()
A AndersS skrev:För att man ska få tid att reflektera över livet och om 15 min längre körtid vid något tillfälle gör att man närmar sig jordens undergång. Livet är för kort för att hetsa upp sig över det man inte kan påverka, lyssna på lite musik och njut, har man dessutom en bil med automatisk farthållare som anpassar sig efter trafikhastigheten så är det bara att åka med![]()
Vadå, "chilla" eller ? "Du kommer fram till slut, gör väl inget om du är 4 timmar försenad till jobbet, bara att chilla" "Det löser sig"
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Äh, tänk på att världens längsta bilkö varade i 12 dagar i Peking. Då känns 15 minuter som en nedväxling bara. 
(Om 15 minuter bilkö gör att man kommer 4 timmar sent till jobbet så har man nog tagit en omväg via de närmaste länen)
(Om 15 minuter bilkö gör att man kommer 4 timmar sent till jobbet så har man nog tagit en omväg via de närmaste länen)
Nu använder jag inte begreppet "chilla" men tror det innebär att koppla av och inse att det är inget jag kan påverka.T Thomas' skrev:
Så skulle man ha några problem/år, t.ex. 2-3 vägarbeten och en dag klippning av vägren så är det inte hela världen.
Välkommen till oss som rest mycket med flyg, där händer det betydligt mera frekvent.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Haha. Roligaste tråden ever.
Jag klagade för en kollega om att jag hade en halvtimme längre till jobbet. Han (född och uppvuxen i Paris) skrattade mig rätt i ansiktet.Inte ens stockholmstrafiken är direkt besvärande jämfört med resten av världen.
Och trafiken ute i provinserna (Linkeboda) är som regel oförskämt bra och lättflytande.
Glömmer aldrig krigsrubrikerna i Norrbottens-Kuriren för ett par år sen:
"MASSIVA BILKÖER. FOLK FÅR KÖA 300 METER PÅ GRUD AV STÄNGSELBYGGE!!!"
Jag hoppas man mobiliserade hemvärnet både till Luleå och E4 med ärtsoppa. Och att lottakåren kramade om ala kränkta män.

Jag klagade för en kollega om att jag hade en halvtimme längre till jobbet. Han (född och uppvuxen i Paris) skrattade mig rätt i ansiktet.Inte ens stockholmstrafiken är direkt besvärande jämfört med resten av världen.
Och trafiken ute i provinserna (Linkeboda) är som regel oförskämt bra och lättflytande.
Glömmer aldrig krigsrubrikerna i Norrbottens-Kuriren för ett par år sen:
"MASSIVA BILKÖER. FOLK FÅR KÖA 300 METER PÅ GRUD AV STÄNGSELBYGGE!!!"
Jag hoppas man mobiliserade hemvärnet både till Luleå och E4 med ärtsoppa. Och att lottakåren kramade om ala kränkta män.