Fast på E4 mellan Norrköping-Linköping med 15 min längre körtid som följd av vägarbete kl 07.45 på morgonen. Vanligt underhållsarbete.

Kan någon förklara varför i helvete man planerar vägarbete under rusningstider?

• Gilla
chaser
  • Laddar…
harry73
Det gör man inte. Så det är något brådskande som inte är inplanerat eller så är det något stort som inte kan delas upp över flera nätter

• Gilla
GöranSbo och 1 till
  • Laddar…
harry73
Men 15 minuter extra är inte en trafikkö, det är några bilar efter varandra.

Gå och lägg de extra tidigt ikväll, då är du på bättre humör imorgon

• Gilla
Hasse C och 12 till
  • Laddar…
För att man ska få tid att reflektera över livet och om 15 min längre körtid vid något tillfälle gör att man närmar sig jordens undergång. Livet är för kort för att hetsa upp sig över det man inte kan påverka, lyssna på lite musik och njut, har man dessutom en bil med automatisk farthållare som anpassar sig efter trafikhastigheten så är det bara att åka med :cool:
Har rest mycket med flyg, kanske några tusen resor, och lärde mig koppla av - jag kan ju inte påverka det.

Redigerat:
  • Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
T
M Cameltoe skrev:
Fast på E4 mellan Norrköping-Linköping med 15 min längre körtid som följd av vägarbete kl 07.45 på morgonen. Vanligt underhållsarbete.

Kan någon förklara varför i helvete man planerar vägarbete under rusningstider?
Ja det undrar jag också! Eller som när klipper gräset i diket på motorvägen mitt i rusningstrafiken, varför i helvete gör dom inte det på natten för?

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
T
A AndersS skrev:
För att man ska få tid att reflektera över livet och om 15 min längre körtid vid något tillfälle gör att man närmar sig jordens undergång. Livet är för kort för att hetsa upp sig över det man inte kan påverka, lyssna på lite musik och njut, har man dessutom en bil med automatisk farthållare som anpassar sig efter trafikhastigheten så är det bara att åka med :cool:
A AndersS skrev:

Vadå, "chilla" eller ? "Du kommer fram till slut, gör väl inget om du är 4 timmar försenad till jobbet, bara att chilla" "Det löser sig"

• Haha
  • Gilla
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
Äh, tänk på att världens längsta bilkö varade i 12 dagar i Peking. Då känns 15 minuter som en nedväxling bara. :)

(Om 15 minuter bilkö gör att man kommer 4 timmar sent till jobbet så har man nog tagit en omväg via de närmaste länen)

• Gilla
  • Wow
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Vadå, "chilla" eller ? "Du kommer fram till slut, gör väl inget om du är 4 timmar försenad till jobbet, bara att chilla" "Det löser sig"
Nu använder jag inte begreppet "chilla" men tror det innebär att koppla av och inse att det är inget jag kan påverka.
Så skulle man ha några problem/år, t.ex. 2-3 vägarbeten och en dag klippning av vägren så är det inte hela världen.
Välkommen till oss som rest mycket med flyg, där händer det betydligt mera frekvent.

A AndersS skrev:
Välkommen till oss som rest mycket med flyg, där händer det betydligt mera frekvent.
Högt gräs där du åker då. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
;)15 min är inget emot Essingeleden i Stockholm när det skett en liten olycka

• Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Eller som när klipper gräset i diket på motorvägen mitt i rusningstrafiken, varför i helvete gör dom inte det på natten för?
Den som utför släntklippningen undrar säkert varför i helvete folk inte kan åka till jobbet på natten..

• Gilla
  • Haha
Kvarnapajken och 16 till
  • Laddar…
Haha. Roligaste tråden ever.

Jag klagade för en kollega om att jag hade en halvtimme längre till jobbet. Han (född och uppvuxen i Paris) skrattade mig rätt i ansiktet.Inte ens stockholmstrafiken är direkt besvärande jämfört med resten av världen.
Och trafiken ute i provinserna (Linkeboda) är som regel oförskämt bra och lättflytande.

Glömmer aldrig krigsrubrikerna i Norrbottens-Kuriren för ett par år sen:
"MASSIVA BILKÖER. FOLK FÅR KÖA 300 METER PÅ GRUD AV STÄNGSELBYGGE!!!"

Jag hoppas man mobiliserade hemvärnet både till Luleå och E4 med ärtsoppa. Och att lottakåren kramade om ala kränkta män. :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::heart:

• Gilla
  • Haha
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
Blev tvungen att styra om ett viktigt möte som påverkade all andra möten under dagen inklusive notifierande till alla berörda I-landsproblem jag vet men...

S
Till viktiga möten kanske man ska åka 15 minuter tidigare till än vanliga möten. :thinking:;)

• Gilla
fia_mstd och 8 till
  • Laddar…
S Squall Leonhart skrev:
Högt gräs där du åker då. :crysmile:
Nja, kanske så mycket gräs med flyget men vintertid med avisning, plogning, halkbekämpning och lite dimma så blir det betydligt flera tillfällen än när man slår mittsträngen på de få motorvägar vi har med mittsträng ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.