J
JohanLun: [citat] Stämmer... Han hade både fullstora och miniatyrer av motorer, men lyckades missa hans visningar... Hans son Peter jobbade också på först Saab sen Scania och sen vet jag inte...
90 svar · 11,2k läst
·
V
vedklyv: [citat] [citat] Kunde inte sagt det bättre själv
73 svar · 6,8k läst
galento
galento: Det finns nog en anledning till att det är konstruerat som det är, om du t.ex skulle vinscha en stock som fastnar mot en stubbe är det nog bra att ha slirkopplingen. Finns väl övertrycksventiler som löser ut snabbt men ser ingen vits med att bygga om den.Bättre att fixa lamellslirkopplingen tycker jag. Har en Star vinsch själv och tycker det är bra att kunna reglera dragkraften med
2 svar · 1,4k läst
yonna
yonna: :rofl::rofl::rofl::rofl: ... jag tänker mig den mildare genren ... inte råbarkade Snorre-herrar ... :cool: Men jag bidar min tid - det finns såå många dolda förmågor i detta forum - inte bara du!
2 svar · 575 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag stänger tråden. Det här forumet är bara till för konsumenter.
7 svar · 1,2k läst
·
A
A-Man_08: Ta en bild hur det ser ut.
14 svar · 6,4k läst
blackarrow
blackarrow: En brandsläckare som använder en vanlig CO2 "Sodastreamtub". Den har väl inte den bästa effekten till några större bränder, men den kan släcka en liten brand i köket utan att förstöra maten.:cool: [bild] [MEDIA=youtube]IjYcQNywQ2A[/MEDIA] [MEDIA=youtube]duzFwZ6gv2E[/MEDIA]
0 svar · 2,3k läst
·
elpaco
elpaco: Hur gammal är du? ( ) 24 år ( ) inte 24 år
34 svar · 5,2k läst
·
L
Lärospånet: [citat] Aha norsk. Typen jag tänkte på var dansk (så kallad bornholmare) - men det kanske bara var i södra Sverige och så kanske norrmännen levererade den här varianten högre upp i landet. Ren spekulation från min sida. Jättefin kamin i vilket fall!
49 svar · 13,0k läst
·
H
Hjulbent: Har du googel så följ den här länken support.google.com/websearch/answer/112511?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sv
2 svar · 600 läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Jag ska nog köpa mig en semla vilken dag som helst nu, nu när det blivit februari. Får väl hoppa över att duscha ett par dagar som kompensation. Inte för att det hjälper befolkningen i Kalifornien där vattenbristen blir alltmer akut ... :surprised: :whistle:
251 svar · 25,0k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: https://www.maskinisten.net/
1 svar · 1,6k läst
·
galento
galento: På vårat jobb är all rökning förbjuden inomhus och rökarna får helt enkelt gå ut ist. Är f.d rökare själv och tycker det är bra att rökarna får gå ut. Skulle inte vilja ha dimman som fanns i lunchrummet för några decennier sen.
8 svar · 1,5k läst
J
JohanLun: Vi använder Skype på jobbet. Hälften av mötena strular, någon deltagare blir utkickad, får dåligt ljud eller bara allmänt strul... Upplever även att mobilen inte funkar på spårbundna resor... Helt mogen är inte tekniken än?
108 svar · 9,4k läst
useless
useless: Det är väl lättare att tycka synd om barnbarnen. Dessutom har man kanske lite sämre koll på dom än sina barn, så det är lättare för bedragaren att få igenom en rövarhistoria?
22 svar · 2,3k läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Jag köpte en sådan för två veckor sen, med gallergrindar och kapell. Jag är nöjd den korta tid jag har haft det. Jag saknar backljus, men jag har bara 7-polig kontakt så jag löser det senare på något sätt. Kapellet känns bra och är bra att ha nu. Dock är det lite knepigt att öppna grinden med kapell då kapellet måste lyftas loss lite för att inte hålla fast grinden. Det
13 svar · 20,7k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat] En frukt är också bra att ge, en smörgås storlek beror ju på hur stort barnet är. Får nog säga att jag har viss erfarenhet. Vi har 5 barn, numera vuxna.;)
66 svar · 10,3k läst
·
H
havnas: Tack för tipset. Vad jag menar med detta inlägg är att kolla fakturor innan. Som företagare man tittar på slutsumma och skickar i väg betalning. Som normalt gör våra kommuner och andra statliga institution. !!!!!!!!!!!!!! Jag handlar mina verktyg hos Verktygsstallet
7 svar · 1,4k läst
Bernieberg
Bernieberg: Jag tycker inte heller att man behöver ha en matematisk utläggning i varje väderprognos och lyckas trots teoretisk bakgrund hantera siffror på att praktiskt rimligt sätt flera gånger om dagen :). Jag tycker bara att man ska vara noggrann med den egentliga innebörden av olika formuleringar. Om mam struntar i allt sådant och kör stilen ”ja men det har ju ingen praktisk betydelse
32 svar · 2,7k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat] Tack för svar, men det slutade med att vi köpte en ny, begagnad, knappt tre år gammal bil. Inser när jag tänker efter att det knappast går att ha en privatleasad svensk bil om man bosätter sig utomlands även fast man har inkomst från Sverige.
77 svar · 19,2k läst
Ramnemark
Ramnemark: Jag köpte en Sonos One iallafall. Och för allas vetskap så kan man lyssna på SR Play i den så det var inget problem :)
29 svar · 7,4k läst
yonna
yonna: Du är inte ensam om dessa fenomen! Sker på min mobil också. Men som kvinna är jag nog mer tålig ...
1 svar · 847 läst
galento
galento: Ja detta med pension är ju ett intressant ämne då man är 60 år. Vore fint med 50 % deltidspension så fort det går :D om det är ekonomiskt möjligt.
4 svar · 1,2k läst
13th Marine
13th Marine: Vi har köpt en ellådcykel som mest går till släkten 2km bort, men den har gått in till stan några gånger (8km) och på utflykt. Har ju faktiskt bara 30km till jobb, så det känns inte som en omöjlighet att ta racern (okejdå, cxen) till jobbet de dagar jag inte ska hämta på förskolan.
2 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja, vår har en diameter på 15 mm och ändå tar den inte hela kärnhuset.
31 svar · 4,7k läst
·
C
camaro1969: lutar åt en sån här... som vanligt blir det ungefär dubbelt så dyrt som man först tänkt sig :D https://www.motorbiten.com/barnfyrhjulingar/allroad-90s__868
14 svar · 5,3k läst
P
Pin: Mina däck måste vara godkända för bilens topphastighet som är en bra bit över 200 km/h. Kan jag inte förvänta mig samma av en takbox? :D
66 svar · 21,4k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ja, det kan man ju fråga sig. Min favorit idag var någon som hade åsikter om riktningen på en trappa i ett hus som förvisso var på planeringsstadiet på sidan ett, men i princip färdigt när inlägget skrevs. Huset på berget, 169:e inlägget... Jag tror det finns lite olika varianter, dels nya medlemmar som inte tänker sig för, men också sådana som är inne någon gång nu och då och
1 svar · 799 läst
MathiasS
MathiasS: Exakt. Men hur många gånger man än säger det så kommer det med jämna mellanrum folk som bestämt hävdar något annat........
95 svar · 15,8k läst
·
H
Hammarfall: Du besbeskriver allergiska symtom, och då kan nässpray lindra de besvären. Tröttheten är svårare att medicinerna mot, och det låter som om det påverkar din livskvalitet. Bra att du tar tag i det! Det viktigaste är att du kan må så bra som möjligt och undvika onödiga risker. Alltid svårt med allergier om orsaken är arbete eller husdjur.
8 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.