13 963 läst ·
103 svar
14k läst
103 svar
561 942 260 kronor...
Om det där med strömmen är en fråga till mig?
...så skulle jag säga från de vanliga ställena.
Vi har 2100 vattenkraftverk i Sverige. De 200 största står för 98 % av elen (från vattenkraft).
De 1000 minsta står för 0,1-0,2 %.
Så om jag ser till att femtio små försvinner påverkar det inte eltillgången mer ön en nysning i Marianergraven. Men det gör nytta för miljön. På riktigt. Och då kan jag känna att jag gjort något av värde för samhället med mina oförtjänta pengar. Mer än att bygga en stor kustvilla med flytbrygga eller en bil gjord för att köra fort.
Och jag skulle förresten sluta jobba och lägga tid på att åka tåg med min fru i Europa och använda en del av min tid för ungdomar. Inte som scoutledare men något som bygger på min kunskap och erfarenhet.
...så skulle jag säga från de vanliga ställena.
Vi har 2100 vattenkraftverk i Sverige. De 200 största står för 98 % av elen (från vattenkraft).
De 1000 minsta står för 0,1-0,2 %.
Så om jag ser till att femtio små försvinner påverkar det inte eltillgången mer ön en nysning i Marianergraven. Men det gör nytta för miljön. På riktigt. Och då kan jag känna att jag gjort något av värde för samhället med mina oförtjänta pengar. Mer än att bygga en stor kustvilla med flytbrygga eller en bil gjord för att köra fort.
Och jag skulle förresten sluta jobba och lägga tid på att åka tåg med min fru i Europa och använda en del av min tid för ungdomar. Inte som scoutledare men något som bygger på min kunskap och erfarenhet.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
skulle gått till banken och begärt ut allt i kontanter bara för att se hur dom reagerade .
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Jag hade gett mina barn en stor summa pengar, sedan hade jag gått till jobbet och pekat på mina riktigt bra arbetskollegor och sagt. "Grabbar ni är entledigade men resten av er kan fortsätta jobba".
Sedan hade det blivit villor i ett par olika härliga länder söder över.
Sedan hade det blivit villor i ett par olika härliga länder söder över.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Även om man investerade hela summan i nya strumpor så nog 17 skulle hälften vara borta inom en månad.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden