Från dom femtio kärnreaktorer jag skulle bygga.. :giggle:
 
500 milj räcker intenstans. Skulle behöva minst 10 miljarder minst till mitt slott. Replika på dragonstone från game of thrones.
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Om det där med strömmen är en fråga till mig?
...så skulle jag säga från de vanliga ställena.

Vi har 2100 vattenkraftverk i Sverige. De 200 största står för 98 % av elen (från vattenkraft).
De 1000 minsta står för 0,1-0,2 %.
Så om jag ser till att femtio små försvinner påverkar det inte eltillgången mer ön en nysning i Marianergraven. Men det gör nytta för miljön. På riktigt. Och då kan jag känna att jag gjort något av värde för samhället med mina oförtjänta pengar. Mer än att bygga en stor kustvilla med flytbrygga eller en bil gjord för att köra fort.

Och jag skulle förresten sluta jobba och lägga tid på att åka tåg med min fru i Europa och använda en del av min tid för ungdomar. Inte som scoutledare men något som bygger på min kunskap och erfarenhet.
 
skulle gått till banken och begärt ut allt i kontanter bara för att se hur dom reagerade .
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
R
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
skulle gått till banken och begärt ut allt i kontanter bara för att se hur dom reagerade .
De hade bara sagt det går inte.
 
  • Haha
  • Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
skulle gått till banken och begärt ut allt i kontanter bara för att se hur dom reagerade .
En dryg halvmiljard i ovikta tjugolappar blir ungefär 24 EU-pallar vilket får plats i en sån där dagsaktuell 40-fotscontainer.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
En dryg halvmiljard i ovikta tjugolappar blir ungefär 24 EU-pallar vilket får plats i en sån där dagsaktuell 40-fotscontainer.
jobbigt när man skall kontrollräkna att banken räknat rätt:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Annars väger en halvmiljard i enkronor ungefär 200 ton och staplar man de så blir stapeln mer än 100 mil hög. Stoppar man de i parkeringsautomaten utanför Arlanda så får man stå där i 650 år.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
...och det skulle ta ungefär 16 år att stoppa i enkronorna - om man orkar stoppa i en krona i sekunden. Dygnet runt.
 
  • Gilla
  • Wow
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Jag hade gått till jobbet nästa dag som om inget hade hänt. Kanske bjudit kollegorna på lunch.
Kanske amortera lite på huslånet.
Köpa lite nya kläder hade också varit trevligt.
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
skulle gått till banken och begärt ut allt i kontanter bara för att se hur dom reagerade .
Hade varit intressant att göra! För dom har ju pengarna
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Fast nu när jag tänker efter så hade jag nog köpt in några stridsfordon 90 så man kan leka bumpercars med polarna.. :rofl:
[bild]
Lätt den bästa idé jag nånsin hört! :love:
Jag hade dock spraymålat dom matt svarta.
 
Jag hade gett mina barn en stor summa pengar, sedan hade jag gått till jobbet och pekat på mina riktigt bra arbetskollegor och sagt. "Grabbar ni är entledigade men resten av er kan fortsätta jobba".
Sedan hade det blivit villor i ett par olika härliga länder söder över. :ok:
 
Även om man investerade hela summan i nya strumpor så nog 17 skulle hälften vara borta inom en månad.
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.