En ensam spelare i Närke dundrade in fredagens Eurojackpot på 561 942 260 kronor..

Sug på den karamellen lite..
Över en halv miljard svenska kronor!

Vet inte riktigt vad jag skulle gjort om jag vunnit dom pengarna.. :thinking:

Skulle tro att jag gjort färdigt det projektet på jobbet som löper fram till semestern.
Men sen.. Bli knäpp!?

Vad skulle du gjort?

• Gilla
nöjd kund garanti och 1 till
  • Laddar…
Grattis till honom!

Hade sagt upp mig utan att berätta något, jobbat som vanligt, SEN gäller det att inte få hybris.... :D
Gjort iordning landet, med arkitekthjälp, köpt dom där drömbilarna och försöka att leva som "vanligt" utöver det... En bra investeringsrådgivare skulle ju ha vatt guld, och tänk att få strunta i det orangea kuvertet! Ofattbara pengar för en vanlig dödlig...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Ja men skulle ju inte behöva va orolig över den obefintliga pensionen man annars skulle fått..

Största problemet lär vara att hålla undan tiggare, lycksökare och rena tjyvar. Säkert finns en reell risk för tex kidnappning också.
Annars skulle jag först och främst anlita en trädgårdsmästare.

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag skulle nog unna mig en Hägglunds BV 206 som första "godis" till mig själv. :rofl:

• Gilla
erkka och 7 till
  • Laddar…
Ha det skulle nog jag också kunna tänka mig en eller två..
Men byta ut den där sura Ford 6'an mot något roligare.. :)

Jag skulle behöva bränna 200 000 i veckan resten av livet för att bli av med pengarna. Hur lyckas man med det? Första året/åren kan man säkert göra av med en hel del, men sen då?

Krilleman Krilleman skrev:
Jag skulle nog unna mig en Hägglunds BV 206 som första "godis" till mig själv. :rofl:
Hm. För den som ätit, sovit, varit åksjuk, fryst, svettats, slagit sig mm mm i en 206:a känns det som annat godis kommer före. :D

• Haha
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Handlar man den på MilMac så kan man få den i valfri färg och dieselkonverterad till en Cummins 2,8 ISF Turbodiesel. (y)

Jag är förberedd!

Endast petitessen med storvinsten som saknas... :giggle:

• Gilla
Huvudbrytaren och 1 till
  • Laddar…
Ja, man får nog fullt upp med att värja sig för parasiter och lycksökare.
Jag hade sagt upp mig, och köpt en fet bil och motorcykel. Sommarhus vid medelhavet kanske. Lagt tid på träning som jag aldrig hinner numera pga jobbet.
Om jag skulle få långtråkigt så kanske jag skulle jobba ideellt för någon välgörenhetsorganisation.
Ev starta upp en privat "polis/väktarkår", som kan patrullera på gatorna, nu när vår statliga polis inte längre klarar av att sköta sitt uppdrag.

Sagt upp mig o flyttat till Monaco eller liknande där man smälter in i mängden. Sen haft ett sommarhus/vinterhus nånstans i Sverige.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Fast nu när jag tänker efter så hade jag nog köpt in några stridsfordon 90 så man kan leka bumpercars med polarna.. :rofl:
Stridsfordon 90 i kamouflagefärg parkerat utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
banjoragge och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Jarlingar Jarlingar skrev:
Fast nu när jag tänker efter så hade jag nog köpt in några stridsfordon 90 så man kan leka bumpercars med polarna.. :rofl:
Svåra att få loss för civilt bruk köpta ärligt.

Men har man stålarna kan man nog köpa rätt många endå. :thinking:

Sverige har många ståendes slutförvarade. :thumbdown:

Men ett kompetent alternativ!

Köpt några fastigheter o skött om lite renoveringar o ombyggnader själv bara för att ha något att göra och för att det är kul. Vinterhalvåret hade jag tillbringat utomlands genom att fiska i min nya båt.
Tror inte jag hade köpt en massa Bentleys o ferraris snarare en trevlig hjulgrävare eller nåt annat manligt redskap....

Bärgningsvagnen borde inte vara några problem att få loss som privatperson..

Annars går det nog ordna lite ryska vagnar också.. :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.