Övrigt Off Topic
Fotografen: Ibland är de här fåniga tecknade snuttarna lika roliga som när man var 9 bast... [MEDIA=youtube]yobj1Zv91KA[/MEDIA]
blackarrow: Skulle man inte kunna få det till att bullerskydd är en del av infrastrukturen? Då blir det ju inte konstigare att ha bullerplank på prickmark än att el/telekablar ibland måste korsa en VA-Ledning. Varför är marken prickad? Ledningar som behöver vara åtkomliga för att grävasupp och bytas ut? Det är ju lätt att förstå att man inte får bygga över kommunens VA-stamledningar och
Husqvarna220Ac: Alla nya bilar har Lockup på ALLA växlar, för att spara/slippa slira och värma oljan, många är riktigt kassa på att planera och köra, full gas, och ställer sig på bromsen, hålla blicken långt fram, och se tex om det är kö eller rött och släppa gasen i god tid, samt spara bromsar/däck. Jag känner mig ganska fulländad, på Ecodrive alltså, men visst går det att göra nåt
Bart: Vi som har ett gäng fågelholkar uppsatta och gott om mat har tidigare haft ett rikt fågelliv på tomten. Skulle lätt säga upp emot 80-talet olika arter under en sommar. Speciellt många olika hackspettar verkar trivas då vi har en del gamla träd på tomten som lockar. Då vi bor ganska nära en sjö har vi också haft en del sjöfåglar som använt tomten som rastplats ibland. Nu har dock
Microkatten: Brexit-avtalet som ger kaos i Storbrittaniens parlament är, om jag förstår det rätt, ett övergångsavtal om vad som sker vid tidpunkten för Brexit (29 mars, 12 april eller vilket datum det nu blir, om det blir något :dizzy:). Framtida långsiktiga avtal gällande handel och annat kommer att förhandlas fram efter denna tidpunkt och skall vara helt klart först år 2025. Enligt det
Daniel 109: Jag lyfte av en svarv på liknade vis. Hade en rätt rejäl balk. Som jag la över ett par kubbar med lagom mycket mellanlägg. På balken hängde sedan svarven. Jag tog ner den på golvet genom att lyfta en sida i taget och plocka undan lite mellanlägg. Jag tror min väger mer än din.
Bocken Bruse: Idag har väl många gått över till SSD-diskar i sina stationära datorer och laptops. Åtminstone som C-disk. Men vi som hållit på att fota och videofilma och dessutom samlat på oss mängder med musik och filmer har säkert flera gamla mekaniska hårddiskar liggandes som vi vill bevara för framtiden. Själv har jag ett drygt dussin gamla mekaniska 3.5" hdd och några 2.5" laptop
ToRy: Jag tror grisen läste fel, trodde det stod MUD&SOW... Ha, fattade ni knorren där på slutet? Nä, nu trynar jag vidare i kudden...
JohanLun: [citat] Vägen stör betydligt mer än tåget, ren spekulation men kanske går inte planket mellan tåg och hus byggs lika högt?
Sofia.: [bild] Googlade lite snabbt, det finns massor som dyker upp men här har du en från Ikea:)
Fotografen: [citat] Värt att nämna i det sammanhanget är att fordon/motsv ska förrådsställas/vinterförvaras med full tank. Detta för att undvika kondens vid temperaturförändringar. Har man bränslefilterhus med kondensavtappning så spola filtret på hösten.
pacman42: Hämtade vinterdäcken idag. 4700kr, dvs 1800kr billigare än hos den stora bilfirman. Fattar inte att stora bilfirman får sälja varken fordon eller tillbehör med de priserna de tar...
ricebridge: Även om man investerade hela summan i nya strumpor så nog 17 skulle hälften vara borta inom en månad.
halper: [citat] I min kommun har vi haft bevattningsförbud över hela vintern. Senaste uppdateringen för några dagar sedan, och här gäller att "dricksvatten endast [får] användas till personlig hygien, mat och dryck". Så har situationen varit sedan den 23 juli, då förbudet utfärdades. Har en uppblåsbar pool som aldrig använts, som jag nu har gömt undan i förrådet så att treåringen inte
MathiasS: [citat] Jag ränker också i dessa banor. En bil som går rent när den väl går har inte tändningsrwlsterade problem. Bensinpumpar och filter är däremot vanliga problemkällor.
RapidSledge: Sen brukar det vara lite att lättare att jobba med glasfibermatta än glasfiberväv. Arbetsgången är: 1 På med polyester 2 Lägg mattan i polyestern 3 Rolla bort luften dvs mattan skall få samma genomskinliga färg som polyestern. Börja om från 1. Själva polyestern kan man lägga på med pensel eller roller, dock måste den tåla lösningsmedel. Topcoat är pigmenterad polyester med lite
Hyltran från Veglemyren: [citat] Så blir det för mig och jag har tur i oturen. Därför att den nya skadan på rutan är så alvarlig att rutbytet hamnar på samma självrisk som de övriga skadorna på bilen. Jag tycker synd om stackaren som fällde trädet hoppas hon inte mår allt för dåligt. Tack alla för många bra svar. Klart slut från Hyltran
harry73: [citat] Jag sökte upp detta och det stämmer om skatten inte är över 4800kr/år, då räknar man per dag. Jag kan tycka att det är konstigt, för det kan inte vara dyrare eller svårare att räkna ut restskatten per dag, och överföringskostnader/administrationskostnader ändras inte heller. Sedan kan man ju sätta ett minsta belopp som återbetalas, men som det är nu känns fel. Jag tycker
mexitegel: Det här hade jag nästan glömt bort men så damp det ner ett mail från Direktmarknadsföringsnämnden idag.om att mitt ärende var avgjort. Orsaken visade sig bero på att en kund uppgett fel telefonnummer och det var mitt nummer... Företaget som hade fel i sin kunddatabas har nu rättat och spärrat mitt nummer. Företaget som ringde hade inte gjort något fel eftersom de trodde att jag var
heimlaga: Ja det är intressant....... när man tar sig rätten att välja bort den nya tekniken på sådana områden där den inte gör någon stor nytta eller där man inte anser det vara värt kostnaden och tidsåtgången att vara med. Samtidigt som man tar den till sig på andra områden där den gör stor nytta. Då betraktas man som nästan samhällsfiende........:D:D För att man inte låter sig
Bjober: Problemet är väl att periferiseendet som är dåligt på att se detaljer istället är extremt ljuskänsligt. Periferiseendet ska varna för faror men behöver inte tala om för hjärnan exakt vad man ser. Vill man se detaljer får man vrida på huvudet. När då en idiot slår på 400w lyse snett vänster framför mina vidöppna pupiller slår stora varningen till och skickar intensiv smärta
blackarrow: [citat] Vad jag menade var att hon lämnade "tryggheten" med en fast anställning för att ta ett vikariat inom ett annat yrke. Vikariatet är precis så långt att hon inte ska få rätt till en fast anställning. Utlasning var en anspelan på "inlasning" i ett tidigare inlägg. LAS anses ju skapa inlåsningseffekter och minska rörligheten på arbetsmarknaden. I vissa kvinnoyrken har
pleqtiz: [citat] Helt nyinstallerad men det e möjligt att klarna lagt in ett virus där :lying::geek: