Gjorde det enkelt för mig, skaffade "ny" bil och tackade nej till att få vinterdäcken på när jag hämtade den förra veckan... ;)

Andrabilen är det värre med, står på dubbdäck i södra Skåne där vi knappt sett vinterväglag i år, och behöver nya sommardäck :thinking:

Vinterdäcken sjunger på sista versen så de får sitta kvar.

13th Marine 13th Marine skrev:
Andrabilen är det värre med, står på dubbdäck i södra Skåne där vi knappt sett vinterväglag i år, och behöver nya sommardäck :thinking:
Jag köper nya sommardäck på hösten på en kvalité skrot! 4st nya på dom gamla fälgarna för 1500:- typ Michelin.
Har du kollat på länken i inlägg #1 ? :crysmile:

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Borde gått till spec savers, eller hur är det de brukar säga i reklamen?...

Här snöade det senast i tisdags, så vinterdäcken får sitta på bilen ett tag till. Sommardäcken ligger på vildsvinssäker plats i källaren.

• Gilla
  • Haha
fusion och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vinterdäcken sjunger på sista versen så de får sitta kvar.
Vinterdäck köper jag i April på kvalité skroten nya Nokia med dubb för 1500:- och då ingår byte till medhavda sommardäck!

Det har sina fördelar att bo i Skåne uppenbarligen. Här kostar ett begagnat vinterdäck en tusenlapp.

Satte på dubbat inför sportlovsturen och tänkte att jag skulle byta tillbaka till odubbat en sväng innan sommarhjulen, men nu är det ju 15grader varmt och då kan man inte åka vinterdäcklängre, så igår fick Ingersoll jobba lite....

13th Marine 13th Marine skrev:
Gjorde det enkelt för mig, skaffade "ny" bil och tackade nej till att få vinterdäcken på när jag hämtade den förra veckan... ;)

Samma lösning, byter på måndag. Blir dyrt att göra om manövern i höst.

Bästa svaret

L Leif i Skåne skrev:
[länk]
Glöm inte att kolla länken.
Blir nog några smådäck till skottkärran om ett tag... :D

• Gilla
  • Haha
basseman och 1 till
  • Laddar…
5
Iiiiiimorgon å en del annat å fixa :cool:

Jag låter Däckia pula med våra däck. Ska upp till fjälls i påsk så dubben får sitta kvar i några veckor till. Kommer förmodligen vara bar asfalt hela vägen men man vet aldrig.

Många verkar tro att tråden handlar om däck. Kan vi inte diskutera grisar istället?

• Gilla
  • Haha
thomas33 och 5 till
  • Laddar…
Eller gummi?

• Gilla
  • Haha
yonna och 4 till
  • Laddar…
En gris som är uppe på däck... det måste vara kölsvinet.

• Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.