C
chali: När jag väl beslutade mig för att beställa en av varje dök det upp en 1000mm trapetsgängad stång med dubbla gängor tr8. Så jag tog 4meter av denna istället då jag även hittade ett "kugghjul" som går monter direkt på den. Tror jag hittat all delar jag kan behöva nu, så nu ska man bara vänta typ 1-2 månader innan sakerna kommer.
17 svar · 6,9k läst
M
miomia: [citat] Nu lyste den grönt efter ca 2 h, har ju tyvärr ingen manual att referera till, verkar vara rätt "gammal". Provar cteken. Ska jag prova den i ett dygn igen tro?
26 svar · 10,3k läst
·
Härryda2015
Härryda2015: Har skarvarna svällt så är det bara att riva upp och lägga nytt. Men jag skulle nog rekommendera att anmäla skadan till fastighetsägaren som får kontrollera om fukten tagit sig vidare, under originalgolvet eller ner till grannen.
1 svar · 2,3k läst
F
fsn: [citat] Man kan tycka det men inte helt säker på det. Jag och en kompis blev för många ur sen ”T-bonade” på en stor parkeringsplats. Vi var rätt säkra på att den andra skull åka på allt. Vi stod nästan still, vi kom från höger och den andra var uppenbart vårdslös och körde långt över din förmåga. Resultatet blev delat ansvar. Lite av ett lotteri kan jag tycka. så har
14 svar · 2,3k läst
·
H
Husbuset: [citat] Var det exets psykotiska far eller grannens psykotiska far som länsade ert gemensamma hem? Hänger inte med riktigt där.
88 svar · 56,8k läst
Fairlane
Fairlane: En story till där kunden verkligen gjorde fel och fick betala för det, dock var bemötandet ändå trevligt från leverantören. Det var en kollega till mig som skulle göra ett jobb i Nigera (?). Det var en installation och konfiguration av ett system vi sålt. Vi planerade alltid in 5 dagar för detta arbete. 4 dagar för installation och konfiguration och 1 dag för dokumentation, vilket
1 svar · 2,0k läst
B
Bigfoot: [citat] Det slutade faktiskt med att det blev en sådan. Lite större och dyrare än önskat, men kändes som en ok kompromiss.
4 svar · 1,2k läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Var glad för att folk är olika så inte fler kommer och trängs med oss blixtsnabba i självskanningen ;)
385 svar · 44,8k läst
·
S
Sally Jarrah: Tack för svar. Det var en råtta. Det enda som hjälpte var Anticimex som la ut gift. Så den är borta nu :)
9 svar · 5,1k läst
·
P
Pappa1986: [citat] För våran del så handlar det om att det ligger nära kommungränsen. Vi får en liten omväg till skolan men absolut inget som stör. Har idag ca 30 min till jobb och detta skulle bli 35-40 min Vi får se vad som de kommande veckorna, återkommer
14 svar · 5,3k läst
tttomten
tttomten: [citat] Stämmer. Note-Under förutsättning att det inte skiljer mellan olika avtal.
11 svar · 1,9k läst
A
Amarace: Vanlig handsprit brinner iallafall, så brinner inte spolarvätskan kan den ju inte innehålla nog mycket sorit för att brinna. Har testat DAX alcogel 85 och Dollarstores 60% o Biltemas (står inte procent), alla brinner.
29 svar · 8,6k läst
major_tom
major_tom: okej åsikterna går isär lite. tror ändå att jag gör så som jag skrev i inlägg #11, eftersom jag inte gjort det här innan vill jag inte lägga för mycket pengar på produkter som jag ändå inte vet hur jag använder. det gör mig inte jättemycket om jag behöver göra om det om 2-3 år.
13 svar · 15,8k läst
RAMBO JHON
RAMBO JHON: Hej fick du tag i spegeln och var . Jag har nämligen samma problem . Mvh steve
9 svar · 3,3k läst
·
M
Mjolnir: Hej, Läser olika svar på denna fråga på internet så jag kollar om någon här vet exakt vad som gäller. Arvsvinsten som delas ut när någon i en traditionell försäkring avlider (exv. Alecta, AMF, Skandia, KPA, tjänstepension ITP1), hur fördelas den mellan alla sparare? Olika källor på internet menar på att det fördelas jämnt på alla levande inom den åldersgruppen som den avlidne
0 svar · 673 läst
Anders243
Anders243: Du kan ju också försöka se dig om efter en bättre arbetsgivare tills tiden efter virusutbrottet. Det löser ju inte din direkta fråga, men det är först vid kris man ser folks kvalitéer.
15 svar · 2,0k läst
·
T
TowaTei: [citat] Skönt! Ja dina resultat är helt i linje med vad man kan förvänta sig av 5 GHz- respektive 2,4 GHz-näten.
19 svar · 2,1k läst
·
harry73
harry73: Går företag, du har aktier i, i konkurs är pengarna borta, men annars brukar börsen återhämta sig efter en krasch även om det kan ta mellan 1 och 10 år. Köper du nu, finns det 30% att hämta, men går börsen ner ännu mer kan vinsten bli ännu större om du avvaktar ett tag till.
6 svar · 1,1k läst
Mazen
Mazen: Kolla med Dancover, kan vara ett av deras garagetält.. https://m.dancovershop.com/se/products/garagetlt.aspx
3 svar · 1,4k läst
·
jimmywest
jimmywest: [citat] Må så vara. Just nu bygger jag min nya verkstad så får hålla ut tills den är byggd med att göra ett lager (y) men fick tag på C45 40mm rundstång så nu kan jag göra några hammare iaf!
12 svar · 4,5k läst
Fotografen
Fotografen: Har man väl "knäckt koden" är gamla 99-900 med B- och H-motor lättskruvade!
48 svar · 6,9k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Ja fort gå det inte. Fick besked idag att motparten var vållande, och jag slipper betala självrisken. 2 månader efter olyckan !! Angående bilen så ville bolaget lösa in den för 35" (15 år/31" mil) men jag fick behålla den och fick 22.800:-. Jag hade innan olyckan tänkt sälja den för 40" men kan nog få 25" som den står, stötfångare och dragkrok finns på skroten för
9 svar · 3,5k läst
lsoderlund
lsoderlund: Apropå att hålla en bil i liv så är äldre bilar inte så jätteavancerade, inte ens de nyare. Det är väl främst hybridbilar och elbilar som är avancerade om man skall hålla på med service själv, och då enbart sett till den stora spänningen som tillhörande batterier har. Vanlig service är inte någon raktforskning, samma gäller bromsar och avgassystem (dock är det rejält skitigt
106 svar · 15,7k läst
·
Hep
Hep: Om loppet blir av kommer risken för slutsålt vara exakt noll. Många lär fortfarande vara lagom oroliga och andra har missat att träna.
7 svar · 789 läst
Jonatan79
Jonatan79: Köra som i Spanien, vakter på affärn, bara 1 familjemedlem i taget får handla och ingen bunkrings-shopping tillåten!
23 svar · 3,1k läst
E
erkka: [citat] ok. Det är väl bra om dom är hemma? då dessa grupper troligtvis varit ute o rest mycket till alperna etc under sportloven är väl risken stor att dom tagit med sig skiten hem.
7 svar · 1,3k läst
J
j-o75: Problemet verkade vara att den modellen av någon anledning inte hamnade 100% ned på plattan utan aningen i luften! Jättekonstigt, men det löste sig i alla fall. Plasten funkar fint och det behövdes inget kladd på plattan!
14 svar · 3,9k läst
tttomten
tttomten: Det är inte Vårdguiden du ska ringa. Ring 113 13 istället som är vårt informationsnummer. Eller ännu hellre använd FHM hemsida https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/
3 svar · 906 läst
N
nallepu: Så är det åter båtmässa. Massor med båtar. Små, billiga och så finns det stora och dyra till den grad att man behöver en hel besättning för att lämna bryggan. Och när snobbarna lämnat bryggan är det en njutning att sitta vid båthamnen Utö gruvbrygga eller Sandhamn och se folk trassla in sig i ankarlinor, ha noll kol på vad som är fram och back, noll koll på hur man vrider på
0 svar · 421 läst
O
olofh: Tack! Har iof Apple men hittade dit.
2 svar · 744 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.