Så är det åter båtmässa. Massor med båtar. Små, billiga och så finns det stora och dyra till den grad att man behöver en hel besättning för att lämna bryggan. Och när snobbarna lämnat bryggan är det en njutning att sitta vid båthamnen Utö gruvbrygga eller Sandhamn och se folk trassla in sig i ankarlinor, ha noll kol på vad som är fram och back, noll koll på hur man vrider på ratten när man vill åt styrbord eller babord och så skäller dom på tanten. Är särskilt förtjust i folk som trillar i sjön! Särskilt när barn gäster och tanter trillar i för att gubben inte kan manövrera båten.
Går mest på mässan för att kolla in hörnan med veteranbåtarna och föreningarna.
Fast ska jag vara ärlig kollar jag in alla snygga brudar som kommer med gubbarna som blivit nyrika och vill köpa en svindyr båt för att impa på bruden. I sommar skäller dom på brudarna när gubbarna gör bort sig. Så i höst är tanterna trötta på både gubbarna och båtarna. Så i höst när tjejerna ska ut med sina tjejkompisar vad händer? TA DA ! Där dyker jag upp! gott om pengar och inget taskigt förhållande under en sommar i en båt. Snacka om att jag är guds gåva till kvinnorna i höst.
Ps Någon som har några bra raggningsrepliker för sensommarens raggning bland båttanterna.
Kanske någon som har en bra replik redan för sommarfesten?
Skulle vara kul om ni tanter på forumet kunde hänga på tråden!