6 904 läst ·
48 svar
7k läst
48 svar
Stor bilservice - 20 min?
Aldrig att en storservice tar 20 minuter.
Har den underkörningsskydd så drar du inte loss pluggen på en minut. Skyddet tar någon minut att ta bort och sätta dit. De måste ha varit två st.
Kolla om någon dragit i pluggen, för annars är inte oljan bytt i min mening. Man suger aldrig ur oljan utan man tömmer den.
Har den underkörningsskydd så drar du inte loss pluggen på en minut. Skyddet tar någon minut att ta bort och sätta dit. De måste ha varit två st.
Kolla om någon dragit i pluggen, för annars är inte oljan bytt i min mening. Man suger aldrig ur oljan utan man tömmer den.
PLUGGEN ja. Men sen skulle man ha bort oljefiltret. Om man kunde få tag i det, vill säga.MultiMan skrev:
Vadå SAAB 900? Där satt ju pluggen så bra till att man bara la sig på marken och skruvade loss. Kan inte minnas något som helst problem och en av de enklaste bilarna att mecka. Dessutom var motorn monterad vriden 180 grader så man kom lätt åt kopplingen bakom kylaren, kan knappt tänka mig bättre. Generatorn i överkant mot torpeden, helt skyddat och med dubbla remmar ifall en skulle gå av. Mycket som var lättservat på de bilarna, saknar den än. Snygg och stod ut bland andra bilar, kolkällaren till trots enligt Christer Glenning.
Men du kanske menar GM900 av nyare modell där de tog bort allt som var unikt med modellen?
Och det där med den bakvända motorn ja... isch.
Har man väl "knäckt koden" är gamla 99-900 med B- och H-motor lättskruvade!
Klicka här för att svara
