Funderar på om det bara är jag men på mitt kontor som är aktivitetsbaserat dvs man har ingen egen plats utan sitter där det finns en ledig plats så förväntas vi vara på plats om vi är friska?
Finns inga som helst anledning att sitta där fysiskt för allt jobb sker via datorn och det jag tycker känns väldigt fel är att ca 80 människor ska sitta bredvid varandra och sitta i fysiska möten hela dagarna medans en pandemi pågår.
Dessa begränsningar i samhället kvittar ju om folk träffas som man gör på vårat jobb.

Vad tycker ni?! Är det jag som är överkänslig på kontoret?

Klart onödigt av företaget att hårdra de riktlinjerna nu.
Vi är alla rekommenderade att jobba hemifrån om möjligt. Även om ni inte smittar varandra på kontoret så ska alla ta sig dit och bidrar/riskerar därmed smittspridning ute i samhället.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Ja vart i landet ligger ert kontor?

Vilka dumheter.

Jag är inget stort fan av facket men eftersom det finns företagsledningar som är helt väck är de inte så dumma att ha alla gånger.

Prata med skyddsombudet?

Om nu allt arbete görs från datorn behövs ju inte en massa fysiska möten? Ergo allt arbete görs inte från datorn.

Du får nog beskriva vilken verksamhet ni arbetar med då det finns olika orsaker som gör att det måste bedrivas från samma fysiska plats, t.ex. olika former av call/contact center

Vi har haft WFH sen början av mars. Börjar dock bli riktigt tråkigt.

Håller med om att det är en märklig inställning från ledningen på erat företag.

Folkhälsomyndigheten har ju uppmanat alla som kan att jobba hemifrån. Vad har arbetsgivaren för argument mot det?

useless useless skrev:
Folkhälsomyndigheten har ju uppmanat alla som kan att jobba hemifrån.
Det har man väl egentligen inte?

P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det har dem väl !

Nyfniken Nyfniken skrev:
.

• Skärmdump från Folkhälsomyndighetens webbsida med råd om att jobba hemma om man är symptomfri under covid-19 spridningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Det är tyvärr så att de står fast i sin bedömning o hänvisar till folkhälsomyndigeheten fast man inte följer den.
Inget callcenter mm så det fysiska mötet mm är ej nödvändigt.
Tyvärr så är det bara att köra på tills staten ev tvingar till annat, ex karantän.

"Följer vi verkligen FHM's rekommendationer?"
"Ja."
"Vi ses någon gång efter påsk."

• Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
"Följer vi verkligen FHM's rekommendationer?"
"Ja."
"Vi ses någon gång efter påsk."
Misstänker dock att svaret blir; "Det gör vi inte utan Hej hej på re". Orkar inte ställa mig till arbetsmarknadens förfogande nu.

Be en kompis ringa chefen och agera journalist.

”Hej, jag ringer från *lokal tidning*, stämmer det att ni kräver att era anställda är på plats tvärt emot FHMs rekommendationer?”

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.