20 016 läst ·
81 svar
20k läst
81 svar
Teslaladdare Kungälv, miljövänligt?
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Det är inga som helst problem att masstillverka batterier bara råvarorna finns. Det är detta vi inte sett i stor skala ännu.
Sedan det där med självkörande bilar. Jag menar alltså i precis alla situationer även i stadskärnor i rusningstrafik. Det är det vi inte ser att någon demonstrerat ännu.
Och så skall alltihopa säljas för 300 tusen, för det är vad Svenne mäktar med. Att vissa besuttna kan betala det dubbla eller trippla gör inget transportsystem.
Sedan det där med självkörande bilar. Jag menar alltså i precis alla situationer även i stadskärnor i rusningstrafik. Det är det vi inte ser att någon demonstrerat ännu.
Och så skall alltihopa säljas för 300 tusen, för det är vad Svenne mäktar med. Att vissa besuttna kan betala det dubbla eller trippla gör inget transportsystem.
Det är synd att du inte följer det bättre. Nya batterityperna kräver inga speciella sällsynta matrial. Lithium exv finns i lera och Teslas nya metod att utvinna utan att hetta upp till 600 grader och sen behöva hälla acid på. Därför kan man bara lägga tillbaka rest matrialet då det inte är förorenat.A Anders_Nilsson skrev:Det är inga som helst problem att masstillverka batterier bara råvarorna finns. Det är detta vi inte sett i stor skala ännu.
Som någon sa skall man göra batterier skitbilligt, skall man göra dom av skit. Kommer flera lösningar parallellt nu.
Bilarna kommer att gå ner i pris inom några år..
Ordet du kastar ur dig " besutten " stämmer inte på mig, har 5700 efter skatt i månaden som pensionär av staten, i månadspeng.
Men jag är inte ledsen för detta.
Lever ett gott liv och känner mig rik.
Rikedom för mig är :
-Att få vara frisk
-Ha vänner.
-Samt bestämma över sin kalender.
Resten är I-Landsproblem.
FSD är inte frågan om det kommer, utan när. Jag hoppas få Beta testa nästa år. Redan den utökade autopiloten vi använder är otroligt bra.
Klarar vara total förarassistans över 90% av våra körningar. Då är den ändå bara en bråkdel av FSD Beta. Men vi samlar edge-cases åt DOJO. Det blir toppen när det kommer.
Kanske så lite som 1/7 av alla bilar behövs när FSD och Robotaxi kommer.
Tesla 2 blir förmodligen utan ratt och pedaler.
Gissar att den saknar färg.
Byggd för massmarknad.
Byggd på några få timmar, råmatrial in i ena ändan, bil ut i andra.
100 fabriker totalt är Teslas mål.
-Deras agila arbetssätt saknar motstycke.
Dessutom gillar jag deras mål med sin verksamhet.
Frälst? Javisst har gått med i Tesla sekten med glädje..
Redigerat:
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Så länge inte FSD level 5 släpps håller jag händerna på ratten och blicken på vägen Självklart.. Det är först när Teslas FSD har nått en nivå där man kan konstatera en säkerhet som vida överstiger mänsklig körning, som den kan få rulla helt själv.A Alexn72 skrev:
Ser fram emot detta, då den kan exv komma och möta vårt skepp i en hamn, när vi seglat till nästa distans, med vårt flytande hem.. Ratten försvinner så småningom och pedalerna ryker nog först.. Tesla model 2 lär komma utan ratt om några år.. Så håll i ratten den kommer försvinna.. Känns som jag löst färdtjänsten när det blir dags.. Härligt.. Redan nu har jag funktionen Summon som gör att den kan backa ut från parkeringen och komma till entren och möta mig, såväl hemma som på exv köpcentrat..helt själv.
- Lyxigt Framtiden är på gång..
Är mysteriet med containern med skorstenen vid Teslaladdarna en FUD?
Det konstaterades redan dagen efter tråden startades att det gick en GASLEDNING till containern, samt första uppgiften om att det var en panna för fjärrvärme kom också dagen efter.
Är det vanligt med (bio)gasdrivna diselgeneratorer?
Problemen med forumtrådar, bloggar och liknande är att läsaren måste själv avgöra vilka inlägg som är frågor, vilka påståenden som är sanna, vilka som är spekulativa och vilka inlägg som är falska.
Har tråden använts som FUD-källa till andra forum eller varför lyfta denna tråd?
Det konstaterades redan dagen efter tråden startades att det gick en GASLEDNING till containern, samt första uppgiften om att det var en panna för fjärrvärme kom också dagen efter.
Är det vanligt med (bio)gasdrivna diselgeneratorer?
Problemen med forumtrådar, bloggar och liknande är att läsaren måste själv avgöra vilka inlägg som är frågor, vilka påståenden som är sanna, vilka som är spekulativa och vilka inlägg som är falska.
Har tråden använts som FUD-källa till andra forum eller varför lyfta denna tråd?
Klicka här för att svara