S
swe.jocke: Uppdatering: Samma mrgon jag skulle åka och hämta bilen tog jag ett snabbtest för covid - det vara bara boka av. Istället kom dom med bilen till mig, fast ett par dagar senare. Men, såhär fungerar det. Samma dag jag fick bilen åkte jag till närmsta Super Charger. Det var bara backa till laddstolpen, haka ner laddsladden från den samma, trycka på knappen och laddluckan på bilen öppnade
8 svar · 2,9k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Nytt hus, eller mellanstycke som det heter på Fordiska, 1160 spänn fattigare.. Fick lämna tillbaka den första packningen, så det ska de ha kudos för i alla fall... Funderar på om man ska passa på att flytta slangvärmaren när man ändå är igång? Den sitter på den andra slangen till kupéelementet, och jag tycker den värmer motorn alldeles för sakta... Frågan är om det funkar
8 svar · 1,8k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Ja, jag börjar fundera på om detta kommit med en sak jag köpt på nätet, reklamen för den såg jag på Facebook. Sida med svensk text som såg normal ut, betalade med Klarna. Men jag har fått flera konstiga mail från den firman efter det. Bla ett där jag skulle få 25% rabatt på min vara. Lite märkligt att få 25% rabatt på nått man redan betalat. Alla mail verkar översatta
6 svar · 1,4k läst
N
nybyggarn3: [citat] Är nog en svår avvägning. Börsen har ju knappast dött så här långt. Värre för krogarna. Samtidigt är det ju inte bra om om vården havererar. Lär ju bli ett väldigt tjat om att försikthetspricipen borde ha tillämpats om det sker.
16 svar · 2,3k läst
L
Luugen: Optimans elmotor har ca 65hk. Kommer ca 5.5-6 mil sommartid på el. För mig upplevs dessa hästkrafter avsevärt mycket starkare än de 110hk jag hade i min volvo tidigare. Duger utmärkt för stadstrafik och upp till ca 120km/h samt för att dra fulla grindsläp. Jag håller med om att vw-koncernens drivlina är bättre. Kan man få en seat/octavia till samma totalkostnad som en ceed är valet
11 svar · 11,2k läst
M
Mike_W: Nej borta sen länge, har fjärrvärme
2 svar · 2,6k läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Ok, jag är helt med på vad du säger. Barn är olika. Då skulle jag säga att förslaget med ett plexiglas som skydd framför skärmen kan vara något jag skulle överväga, om det inte kan fungera med en ändrad placering av skärmen. Du beskriver en utmanande situation helt klart men jag tror det kan finnas lösningar på det mesta i positiv anda.
32 svar · 11,3k läst
·
P
Peter Lörne: [citat] Jag håller med, men det handlar inte bara om formailafel utan också deras attityd när jag tog kontakt med dom. Nu har dom försökt skrämma till betalning och det tycker jag är klart fel. Hade dom sagt från början " Ok vi har gjort fel och avskriver boten " så hade det varit skyst. Nu var det inte så, så det blir lite av prestige också att försöka ge igen och det kostar att
40 svar · 8,3k läst
·
Y
yalazy: [citat] Skobojden ja :) Ett ord jag hade glömt bort, men som är välbekant. Skobojden eller skobojderna hörde man hos mormor. Jag är inte säker på att jag då förstod att det hade med skogsbygd att göra ;) Tack för denna påminnelse!
21 svar · 3,1k läst
·
B
BrunoK: [citat] Det framgick inte av brevet men det är vad jag tror.
67 svar · 10,0k läst
·
galento
galento: [citat] Hade en Cheva 4x4 som bruksbil i många år och liksom Skoge så ligger USA pickuper varmt om hjärtat :D Körde på traktor / skogsvägar ibland ( egen mark bäst att tillägga ) och det var perfekt att fälla lämmen bak och ha den som arbetsbord om man skulle fila eller fylla sågen eller fikabord (y) och var det ved man grejade med kunde man ju fylla flaket med vedkubbar när man
6 svar · 1,5k läst
·
J
JPW: Håller helt med. Idag är det allra mesta bara skräp. Men man får komma ihåg att syftet med detta forum är ju kommersiellt, att tjäna pengar på reklam. Målet är folk ska läsa mycket och generera klick, inte att innehållet ska vara toppklass. Det räcker med att hålla folk kvar och det är bra med långa diskussioner om ingenting. Forumet är nu mer rent känslofokuserat, folk som är
3 svar · 1,1k läst
P
Anonymiserad 433451: Dom: Staten ska ersätta skogsägare som vill avverka i tjäderspel | Natursidan https://www.natursidan.se/nyheter/dom-staten-ska-ersatta-skogsagare-som-vill-avverka-i-tjaderspel/ äntligen börjar saker röra på sig.. har man lite tur kommer nu s att rensa inom MMD och MÖD vilket ger en mer rejäl och nyanserad blick från länsstyrelsen och Skogsstyrelsen... Nu börjar snart fler att
6 svar · 937 läst
G
Grimar Bärse: Hej, vet inte vilket forum som är rätt att lägga denna fråga. Har läst manualen, googlat och kollat på filmer. Borde vara väldigt enkelt men blir inte klok på hur djupstoppet på PBD40’n fungerar. Kanske är min maskin defekt eller så tänker jag helt galet. Men oavsett hur jag ställer/ låser den så blir det inget stopp. Någon som äger en sådan maskin och har en tanke?
0 svar · 778 läst
Tobzter
Tobzter: Nopp nopp . Inte noll för alla. Bror på vilket program man kör
3 svar · 919 läst
Marike
Marike: Givetvis ska den gamle demonteras för att se vad som kan varit fel. Sånt är både roligt och lärorikt.
62 svar · 8,5k läst
ClasseClas
ClasseClas: På med silikonstift och sen kan du fundera på andra problem i livet. :)
9 svar · 3,8k läst
P
Anonymiserad 433451: [citat] i vad då? infarten? Där skall timmerbil och slambil kunna åka... Så njä.. det gör jag inte...
55 svar · 6,9k läst
·
A
Anders_Nilsson: Tja, Covid-19, Kinapesten, Kung Flu, kärt barn har många namn, har gett många en mening med livet. När järtecknen hopar sig i skyn och Jesus återkomst närmar sig så lever många upp. Emellertid verkar det som att Omikron blir La Grand Finale. Smittsam som sjutton men inte många som dör. Israel diskuterar att släppa pesten fri för att få flockimmunitet. Johan Hakelius i Expressen
0 svar · 819 läst
raveper
raveper: [citat] Levande bevis.
10 svar · 1,2k läst
andreascarlsson
andreascarlsson: Tack för input. Olja har testats utan någon som helst skillnad. Nyckeln kan jag tyvärr inte testa eftersom vi saknar fysisk nyckel till denna bil (lång historia, en ny har varit på gång i 3 år nu). Men jag har tänkt tanken. Det skulle dock inte hjälpa mer än vetskapen, har ingen lust att åka med facket låst eller med nyckeln i.... :P
2 svar · 853 läst
blackarrow
blackarrow: Är mysteriet med containern med skorstenen vid Teslaladdarna en FUD? Det konstaterades redan dagen efter tråden startades att det gick en GASLEDNING till containern, samt första uppgiften om att det var en panna för fjärrvärme kom också dagen efter. Är det vanligt med (bio)gasdrivna diselgeneratorer? Problemen med forumtrådar, bloggar och liknande är att läsaren måste själv avgöra
81 svar · 20,3k läst
·
galento
galento: Hmmm , denna tråden har man nog missat. Ja man får försöka vara glad åt de "mindre" sakerna också , bara att sätta sej på altanen och ta en frukost en fin sommardag är ju faktiskt skönt. Är numera pensionär och tycker detta är helt underbart att ta dagen som man känner utan en massa "måste göra saker". Det viktigaste är väl att ha hälsan och må bra (y)
19 svar · 3,2k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Smart skriven artikel av Aftonbladet, klickdrivande och läsarna ges en moralisk öppning att motionera sina känslor av förakt och avund. Lite samma som SD-på-Östermalmartikeln för några år sedan. Men det är ju inte artiklar som faktiskt har något innehåll av substans. Det är inte syftet.
4 svar · 1,4k läst
heisiandiishe
heisiandiishe: Lade precis in ny parkett i familjens lägenhet i Stockholm. Byggår ca 2007. Lyfte bort den gamla parketten i ena rummet och hittade liksom ett litet hålrum ut i fasaden. Väldigt konstigt. Iaf så bar jag ut lite gammal parkett och frun kommer och säger att jag får ta hand om spindeln som krupit ut ur sitt lilla hålrum:) Den var faktiskt riktigt stor. Såpass att jag tyckte den var äcklig
190 svar · 226,2k läst
·
dof
dof: [citat] Tempsensorn för kylfläkten brukar sitta i kylaren medans sensorn till ecu sitter i motorn.
11 svar · 3,4k läst
M
MimmiB: [citat] Julgåva 500 kr, minnesgåva 2000 kr. Minnesgåva brukar vara förknippat med något jubileum typ.
19 svar · 2,5k läst
Alfredo
Alfredo: Det verkar som blixtfunktion bara finns på vissa modeller. Här är en länk som kanske ger något: https://www.blog.motifphotos.com/how-to-set-up-your-ipad-for-photography/
1 svar · 979 läst
G
Anonymiserad 433451: [citat] skippa musten helt. gör en god julmumma istället eller drick öl. Det gör iallafall jag.. (y)
13 svar · 4,5k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Gammalt familjerecept sedan 1800-talet Krydda 70 cl vodka med 7 hela nejlikor och 7 hela kardemummakapslar. Låt stå minst ett dygn. Innan glödgning förbereder man ett galler som fylls med sockerbitar (obs hårt bitsocker) så det täcker öppningen på kastrullen som ska användas. Värm upp spriten. Ta med fördel ut grytan utomhus innan du tänder på. Tänd på och låt sockret smälta i
1 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.