3 043 läst ·
32 svar
3k läst
32 svar
Konstiga samtal om telefonabonnemang, nån mer ??
Sida 1 av 3
Ringde på jobbtelefonen, vanligt mobilnummer utan varning på Truecaller.
Hej, vi gör en utredning efter ert abonnemang ändrades till Xxx (hörde inte vad han sa) vid nyår, och undrar om ni är nöjd, eller haft några problem.
Nä jag har inga problem, men det här är min jobbtelefon, så jag har inte en aning om ändringar eller liknande.
Oj, jag få inte upp här vem som äger abonnemanget, ursäkta, tack, hej....klick
I går ringde det på den privata, samma där, mobilnummer utan varning.
Hej, vi gör en utredning efter Telia och Tele2 gick samman vid nyår, och undrar om du är nöjd eller har några problem sen dess.
Svarade dämpat, Inte en aning, haft samma abonnemang sen 1993 och har inga problem alls, vet inget om nån sammanslagning.
Jag ser här att du har 30gb på ditt abonnemang.
Jasså...inte en aning, svarade jag.
Ta reda på det över helgen så ringer jag på måndag igen, hej....klick.
Vad vill dessa typer, nån annan som fått liknande samtal ??
Ingen av de 2, man o kvinna lät eller pratade som typiska säljare, de lät mer som myndighetspersoner.
Hej, vi gör en utredning efter ert abonnemang ändrades till Xxx (hörde inte vad han sa) vid nyår, och undrar om ni är nöjd, eller haft några problem.
Nä jag har inga problem, men det här är min jobbtelefon, så jag har inte en aning om ändringar eller liknande.
Hej, vi gör en utredning efter Telia och Tele2 gick samman vid nyår, och undrar om du är nöjd eller har några problem sen dess.
Svarade dämpat, Inte en aning, haft samma abonnemang sen 1993 och har inga problem alls, vet inget om nån sammanslagning.
Ingen av de 2, man o kvinna lät eller pratade som typiska säljare, de lät mer som myndighetspersoner.
Moderator
· Stockholm
· 57 832 inlägg
De har nog ringt till mig också. Jag brukar be dem dra åt h—e innan de hinner så långt som att berätta vad det gäller.
Jag har lite (serösa) funderingar på att utveckla en AI app som kan föra en synbarligen intelligent konversation med telefon försäljare i 10-15 minuter, kunde en sådan få lite spridning så ökar kostnaden dramatisk för telemarketing.
Jag har lite (serösa) funderingar på att utveckla en AI app som kan föra en synbarligen intelligent konversation med telefon försäljare i 10-15 minuter, kunde en sådan få lite spridning så ökar kostnaden dramatisk för telemarketing.
Särbon brukade låta dottern svara och föra en lång konversation, det blev sen tvärt avslut när hon till sist sa att hon var minderårig.H hempularen skrev:De har nog ringt till mig också. Jag brukar be dem dra åt h—e innan de hinner så långt som att berätta vad det gäller.
Känner igen dessa samtal, har haft ett par stycken.
Gissar att deras upplägg enbart är "säljsnack" som inte har någon bärighet på ev. abonnemang etc. Dom skjuter från höften och hoppas att någon hoppar på deras avtal.
Gissar att deras upplägg enbart är "säljsnack" som inte har någon bärighet på ev. abonnemang etc. Dom skjuter från höften och hoppas att någon hoppar på deras avtal.
"....... Telia och Tele2 gick samman ....."Isakare skrev:
Du hör ju själv! Bedragare! Be dem dra åt h-lv-te direkt och lägg på, och inlåt dig aldrig i någon som helst konversation med dessa skurkar.
De är skickliga på att låta som än det ena, än det andra. Låter man dem hållas har de antingen spelat in något som kan manipuleras till att ett avtal ingåtts, eller också kräver de "legitimation" med bank-id (som man aldrig ska gå med på)
Dom ringer och smsar runt till olika personer registrerade på adresser där det finns ett kundintresse.P-plats skrev:
Ofast frågar dom om man är intresserad av en gratis värdering målet är att få kunder intresserade av att sälja.
Jag fick sådana flera ggr i veckan.
Isakare skrev:
Ringde på jobbtelefonen, vanligt mobilnummer utan varning på Truecaller.
Om du har 1, 30 , ellerr 100gb spelar ingen roll.
Detta är säljare som ringer men försöker få det att låta som annat.
Jag med - sedan fick jag säga åt de aktuella mäklarfirmorna att ge f-n i att ringa mig. Ja, det ska vi notera, hette det, sedan blev jag ändå uppringd av någon annan mäklare från samma firma. Fast nu var det ett tag sedan. Min lägenhet kanske inte är så attraktiv, i alla fall?!A Andy78 skrev:
Jag har blockerat båda nummerna på Truecaller, så de kommer inte ringa mig mera.C cassandranojdh skrev:"....... Telia och Tele2 gick samman ....."
Du hör ju själv! Bedragare! Be dem dra åt h-lv-te direkt och lägg på, och inlåt dig aldrig i någon som helst konversation med dessa skurkar.
De är skickliga på att låta som än det ena, än det andra. Låter man dem hållas har de antingen spelat in något som kan manipuleras till att ett avtal ingåtts, eller också kräver de "legitimation" med bank-id (som man aldrig ska gå med på)
Min undran här var för arr samtalen var så annorlunda mot andra säljarsamtal. Men de har kanske hittat på en ny metod.