853 läst ·
2 svar
853 läst
2 svar
Skrammel i bilens handskfack
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Inte så mycket som har med att bygga hus att göra, men här finns många smarta och finurliga människor, så jag slänger ut frågan här innan jag tar fram tigersågen...
Jag har ett skrammel i nyckelhuset till bilens handskfack. Jag behöver tips om hur jag blir av med det.
Det händer inte alltid när jag kör, och när det händer så är det enda som hjälper att köra med handskfacket öppet – Då försvinner oljudet. Helst hade jag velat spreja in nån slags skum som inte sabbar låset, men jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
Jag har tryckt in bomull, men det hjälper inte. Det verkar helt omöjligt att ta loss själva nyckelhuset, det sitter väl ihoplimmat kan jag tänka mig. Det är en Volvo XC60 2011.
Och ja, jag hatar missljud.
Jag har ett skrammel i nyckelhuset till bilens handskfack. Jag behöver tips om hur jag blir av med det.
Det händer inte alltid när jag kör, och när det händer så är det enda som hjälper att köra med handskfacket öppet – Då försvinner oljudet. Helst hade jag velat spreja in nån slags skum som inte sabbar låset, men jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
Jag har tryckt in bomull, men det hjälper inte. Det verkar helt omöjligt att ta loss själva nyckelhuset, det sitter väl ihoplimmat kan jag tänka mig. Det är en Volvo XC60 2011.
Och ja, jag hatar missljud.
Hur blir det om du låser låset i handskfacket, när den är stängd?
Hur blir det om du låter nyckeln sitta i låset, när handskfacket är stängt?
Hur blir det om du låter nyckeln sitta i låset när det är låst, när handskfacket är stängt?
Det fungerar kanske med att smörja låset med låsspray, ett låsspray som inte binder till sig damm mm, tex
https://www.assaabloyopeningsolutio...--underhall/assa-abloy-lasspray---lock-spray/
Hur blir det om du låter nyckeln sitta i låset, när handskfacket är stängt?
Hur blir det om du låter nyckeln sitta i låset när det är låst, när handskfacket är stängt?
Det fungerar kanske med att smörja låset med låsspray, ett låsspray som inte binder till sig damm mm, tex
https://www.assaabloyopeningsolutio...--underhall/assa-abloy-lasspray---lock-spray/
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Tack för input.
Olja har testats utan någon som helst skillnad.
Nyckeln kan jag tyvärr inte testa eftersom vi saknar fysisk nyckel till denna bil (lång historia, en ny har varit på gång i 3 år nu). Men jag har tänkt tanken. Det skulle dock inte hjälpa mer än vetskapen, har ingen lust att åka med facket låst eller med nyckeln i....
Olja har testats utan någon som helst skillnad.
Nyckeln kan jag tyvärr inte testa eftersom vi saknar fysisk nyckel till denna bil (lång historia, en ny har varit på gång i 3 år nu). Men jag har tänkt tanken. Det skulle dock inte hjälpa mer än vetskapen, har ingen lust att åka med facket låst eller med nyckeln i....
Klicka här för att svara