En av barnen här hemma har fått för sig att hon vill ha en fullstor "Uggleglidare" från Pyjamashjältarna, ni vet de där tre som är uppe på natten och bekämpar brott.
Finns ju bara i leksaksform, och tror inte att efterfrågan på en fullstor sådan är tillräcklig för att kunna köpa.
Är helt tom i huvudet på idéer, ska man bygga en sån i kartong? Plywood och lite hjul? Eller kan man hoppas på att det är en tillfällig idé hon fått?
Finns ju bara i leksaksform, och tror inte att efterfrågan på en fullstor sådan är tillräcklig för att kunna köpa.
Är helt tom i huvudet på idéer, ska man bygga en sån i kartong? Plywood och lite hjul? Eller kan man hoppas på att det är en tillfällig idé hon fått?
Jag tycker att förslaget med kartong låter bra, då jag också tror att det är tillfälligt. Låter som en trevlig pysselaktivitet modell större att göra tillsammans om barnet får vara med och man inte har så stora krav på resultatet. Finns ju annars en stor risk att vuxna vill göra det perfekt och barnen har tröttnat innan det är klarat. Ibland är ju lådorna som leksaker kommer i roligare än leksakerna.
Kan ju tillägga att hon fick en Ugglis-dräkt i present tidigare i år, så är väl därför det kommer.D Derbyboy skrev:
Paw Patrol är klart högaktuellt just nu, fast nu går Karsten och Petra på för jämnan, dock vanliga otecknade personer så blir väl lite annat då.
Ni har nog rätt i att det är lätt att man blir för petig med resultatet. Byggde en kiosk i somras, men då ville jag att den skulle vara "säker" att vistas i.
Jag kunde tydligen inte släppa det här! En idé är att ta en kartong utan botten och sätta på vingar och fenor på sidorna och baktill. Handtag inuti eller hängslen som håller upp kreationen så kan barnet springa omkring med den. Kan det vara en lagom enkel nivå?
Men du vilken bra idé. Haha. Jag har massa flyttkartonger man kan tänkas använda. Hängslen blir nog knepigare men kanske kan ta något gammalt lakan, det brukar vara lagom styvt.M marmi skrev:
Lär få bli två stycken i så fall, den minsta kommer bli sjukt avis
Klicka här för att svara