Övrigt Off Topic
kattparet: [citat] Men du vilken bra idé. Haha. Jag har massa flyttkartonger man kan tänkas använda. Hängslen blir nog knepigare men kanske kan ta något gammalt lakan, det brukar vara lagom styvt. Lär få bli två stycken i så fall, den minsta kommer bli sjukt avis :)
wildeside: Jag brukar be dom ringa upp min gode man för att diskutera eventuella abonnemang och affärer. Dom få gånger dom orkat notera ett nummer så har jag gett sonens nummer men dom ringer aldrig upp honom. Nu för tiden är det ytterst sällan det ringer någon försäljare:surprised:, jag förstår inte varför:crysmile:
Myrstacken: Hallo alla glada forumfånar.... Julpynt är ju ändå ganska kul tycker jag .. I år fick vi göra en annorlunda julpyntning här hemma då vi har varelser som utan förvarning går till attack mot allt julaktigt. Granen blev mördad redan första dagen.. [bild] [bild] Så vi drog oss tillbaka för ett strategiskt möte... Vi (JAG) kom på idén med tall i tak.. [bild] [bild] Vi hängde upp en
Svisse45: [citat] [citat] Vi skriver gärna julkort till nära och kära som vi på grund av avstånd och annat inte kan träffa så ofta. Det känns där-skilt viktigt nu i coronatider! Vi vet att folk brukar bli glada! Och vi blir själva glada, när vi får kort! Det känns också meningsfullt för oss, att då välja kort som stöder viktiga insatser för andra människor, t ex UNICEF, Cancerfonden och
Höghus: Nu mörkade ju du dina förkunskaper lite, så kanske termux och bash på en Androidtelefon kan lösa uppgiften. /Höghus
Niclas Gustafsson: [citat] högtalare vill inget. Och framför allt inte se något för de har ju inga ögon. De kan heller inte känna igen en vanligt använd fras för de har varken hjärna eller öron… omfraserar. Högtalare vill bli tagna bakifrån av fant-ohm-en så att de vibrerar i hela membranet och skickar vågor av ljud genom hela rummet. Aaah. Oooh. Iiiih. Mer ström. Ge mig mer. Åååh.
Anonymiserad 239657: [citat] Ja kallt och mörkt skall de ju ligga. Jag hade inte kört på 10 år gamla, hade hellre sålt det då till mindre nogräknade folk som kanske kan leka upp de istället. Tänkte köpa nya vinterdäck till midsommar, bör ju vara billigare. Kör tyvärr dubbfritt så måste byta =)
Kurtivan: Får svara mig själv här...., en vital del i mekanismen hade kleggat ihop så att delarna inte kunde röra sig oberoende av varandra. Nu är detta avhjälpt, stött på nya problem och fixat, men nu återstår att hitta en nål till den, den hade bara försvunnit under mina felsökningar och reparationer :( Jag behöver komma i kontakt med någon som har delar till min maskin eller vet var/hur
13th Marine: https://www.svt.se/kultur/hur-mycket-tjanar-triad-pa-tand-ett-ljus-stim-lasse-lindbom-niklas-stromstedt Så off var jag inte med "mer jul", bara andra populärast i sverige ;) Här har ni min bättre hälfts go-to julplatta: https://open.spotify.com/album/7MVyG8ENkJKjEzy7oHbqBc?si=x3cKeYR-R2yZqtYdOpj0-A
MathiasS: [citat] Då hade jag kanske fått lite dåligt samvete men det verkar vara en annan eftersom han totalkraschat sin och fått köpa en ny.
Lilllen: [citat] Aha, ja de underminerar ju förtroendet hos kunderna på detta sätt. Inte bra alls när nya versioner för kunden är sämre än det kunden hade innan. De säljer ut sitt eget namn för kortsiktiga pengar.
CalleD: Hej där ute! Har byggt min egna kåpa/kapell till bilsläpet. Då det blev mycket bättre än jag föreställt mig (skulle först bara användas när släpet stod parkerat på tomten som väderskydd) så skulle jag nu vilja investera i ett par gasfjädrar för att enklare kunna lyfta/öppna det (användas permanent). Någon som har tips på tillverkare som är värd besväret? Hade tänkt mig
Bjober: Det är så här för att många bilar mäter batteriets laddning i en sensor placerad på minuspolen. Dvs mätningen sker mellan minuspol och chassie. Gömmer man då minuspolen kan kunden inte göra fel. Är minuspolen synlig kan kund ansluta laddare där och bilens batteriövervakningssystem kommer i olag.
Isakare: [citat] Jo, mins första paketet. Skivor/klossar runt om till en V40 för 1.200:- ink frakt. 2 dagar efter beställningen stod grejerna på trappan när jag kom hem. Att ens få hit grejerna på 2 dagar från Tyskland var otroligt. Nu tar det några dagar, framförallt om men inte beställer deras egna grejer, och de kommer inte från Tyskland längre, utan från Polen. Min tanke är dock: Får
classe08: Om man har möjlighet så borde man titta på miljövänligare alternativ. Finns ju t ex Cardano som börjar bli ett riktigt stort coin, och som också är miljövänligt! Tänker att man inte behöver "förlora" mycket på att gå över. Går det bra för Bitcoin så lär det gå bra för Cardano. BitGreen och Solarcoin verkar vara andra alternativ.
Fairlane: [citat] Det kan fungera, men då är batteriet troligen rätt hyfsat. Jag hade kopplat, startat bil 1, låtit den gå på lite drygt tomgång någon minut eller två och sen försökt starta bil 2, utan att koppla bort eller stänga av bil 1. Får du igång bil 2, koppla bort kablarna i omvänd ordning och stäng inte av bil 2. Kör ett tag och sätt sen batteriet på laddning.
Zynvinkeln: Du kan använda appen MyT. Funkar dock inte helt hundra. Sen går det alltid att starta manuellt med fjärren
PNO: Tog upp båten måndags. 2-3cm is i viken, så jag fick hacka upp runt om båten med isbillen, samt någon halvmeter extra förut. Sedan på med ispropellern och sedan var det bara att köra. Knakar fint när man bryter så tjock is. Men det är en betydligt större båt än din. Gör som flera redan föreslagit, dra upp den på isen. Väl på isen så är det lätt att dra en liten plasteka för
Patrik440: [citat] Ja det är både gubbar å ungdomar. Yngst i år vet jag inte men äldsta ungdomen som körde var 66år iaf. 2009: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=102477489772292&id=100000301251475 / Patrik
fikonstina: Vill så gärna dela med mig: Vi veckohandlar efter matlista och problemet är att färska grönsaker inte riktigt är så färska i slutet av perioden. Där vi bor så ställer det till det någon extra dag med leveranser till butiken. Så här gör jag: Skär ett nytt snitt på roten/stjälken av tex grönselleri, hjärtsallad, paprika (välj med långa stjälkar), lägg i en lämplig
Eyerash: Men ska en inte fläska på lite om en vill ha dator? Min erfarenhet är att lägga lite mer istället för lite mindre. Haft en macbook pro och en macbook air. Pro kostade 22k och airen typ 11k. Självklart var prestandan sämre på airen men kanske lite väl mycket sämre :) skulle nog gå upp lite i pris faktiskt. Vet inte om jag sett en macbook billigare än 10k dock.
fsn: [citat] Det är arbetet som kostar pengar med dubbelmassesvänghjul, delarna är sekundärt, typ 3-6000kr för en normalbil. Och dubbelmasse finns bara av en anledning och det är komfort. Byter man på en bil så byter man rimligen till enkelt svänghjul. Sen så skall det hålla runt 20-25000mil.
Stefan1972: Finns inga direkta regler eller datum för reor. Det är väl upp till varje handlare att ha rea när de känner för det.
Jan_G: Mr Google svarade: https://www.gekas.se/shoppa/presentkort/ Men nån rabatt tror jag knappast på, inte där....
BirgitS: Du får dela en inspelning med en liten krets vänner men inte sprida den till alla. Så du får hitta ett sätt som bara ger dina kompisar tillgång till den men inte några andra (och dina kompisar får inte heller sprida den till alla).
Abies koreana: En liten seger för vårt Östersjön, trålgränsen flyttas. Den som sett filmen om havet vet hur skadat Östersjöns ekosystem är. De stora rovfiskarna, torsk och gädda har minskat katastrofalt och det får konsekvenser i hela näringskedjan, algblomningen är ett av symptomen. Seger för havet: Trålgränsen flyttas ut – Supermiljöbloggen (supermiljobloggen.se)