8 089 läst ·
40 svar
8k läst
40 svar
Kontrollavgift Tingsrättsfall.
Jag antar det, men man borde nog då ta in en juridisk person som kan gången i det hela och då blir det säkert en del kostnad.
Dom drar tillbaka sin stämningsansökan under förutsättning att du inte ställer krav på dom. Det är en vanlig skrivelse från P-bolagen när dom vet att dom inte kommer längre, för bevisen räcker inte. Allt för att inte få något baklänges krav. Det finns lagvrängare som ger gratis råd, Kontakta någon och ta upp det om du kan ställa något krav ekonomiskt på Parkman. Du har på fötterna nu genom att dom vill avskriva efter din inlaga till tingsrätten och det vet dom med all säkerhet. Dom har gjort en pudel och nu vill dom att du ska hoppa över allt, så dom inte ev kan få en ekonomisk bakläxa. Kostar inget att se vad som kan göras mot deras generalfel i det hela.P Peter Lörne skrev:
EDIT , Det med ytterligare krav ???? Det är dom som har krav på dig och inte tvärtom, så skriv till dom och fråga vad dom menar med ytterligare krav från dig till att börja med. Du har en bra ställning nu att bråka med dom på ett legalt sätt , dom kan få lite hicka, och dom skiter i .allt normalt bara dom kan kräva in pengar. Så på igen, du ska aha information om vad dom menar och är rädda för med ytterligare krav.
Redigerat:
Tack!J jonaserik skrev:Dom drar tillbaka sin stämningsansökan under förutsättning att du inte ställer krav på dom. Det är en vanlig skrivelse från P-bolagen när dom vet att dom inte kommer längre, för bevisen räcker inte. Allt för att inte få något baklänges krav. Det finns lagvrängare som ger gratis råd, Kontakta någon och ta upp det om du kan ställa något krav ekonomiskt på Parkman. Du har på fötterna nu genom att dom vill avskriva efter din inlaga till tingsrätten och det vet dom med all säkerhet. Dom har gjort en pudel och nu vill dom att du ska hoppa över allt, så dom inte ev kan få en ekonomisk bakläxa. Kostar inget att se vad som kan göras mot deras generalfel i det hela.
EDIT , Det med ytterligare krav ???? Det är dom som har krav på dig och inte tvärtom, så skriv till dom och fråga vad dom menar med ytterligare krav från dig till att börja med. Du har en bra ställning nu att bråka med dom på ett legalt sätt , dom kan få lite hicka, och dom skiter i .allt normalt bara dom kan kräva in pengar. Så på igen, du ska aha information om vad dom menar och är rädda för med ytterligare krav.
Måste man ha faktiska kostnader eller kan man ta upp sin egen tid som kostnad?
Tack jonaserik !!J jonaserik skrev:
Det käns i nuläget att jag kanske förlorar mer än att jag har att vinna, så jag accepterar nog deras förslag.
Målsättning var ju att inte betala då det var fel adress och tid, och det har jag ju uppnått.
"Den som gapar efter mycket kan förlora hela stycket " som ordspråket säger.
Vad tycker du?
Upp till dig, klart att du skulle nog vinna men det skulle kanske ta en massa tid, som kan användas på annat. Sen är det inte lätt att bråka om något. Så låt det vara nu, men se till att du får skriftligt från dom på att ärendet är avskrivet, det är det viktigaste i nuläget. Och grattis, var försiktig med parkeringen i framtiden.
I och med att du faktiskt parkerat fel och det var ett rent formalia fel från deras sida som räddade dig så tycker jag att det låter långsökt att man skulle ha något att vinna på att försöka göra något av denna affär. Det vore ju en annan sak om det var helt galet dvs du hade aldrig stått på platsen alls eller att du stod på ett korrekt ställe och de fortfarande försökte kräva ur pengar av dig.
Jag gör så.
Tack ännu en gång för ert engagemang.
God fortsättning på det nya året
/Peter
Tack ännu en gång för ert engagemang.
God fortsättning på det nya året
/Peter
Jag håller med, men det handlar inte bara om formailafel utan också deras attityd när jag tog kontakt med dom.T TypRätt skrev:I och med att du faktiskt parkerat fel och det var ett rent formalia fel från deras sida som räddade dig så tycker jag att det låter långsökt att man skulle ha något att vinna på att försöka göra något av denna affär. Det vore ju en annan sak om det var helt galet dvs du hade aldrig stått på platsen alls eller att du stod på ett korrekt ställe och de fortfarande försökte kräva ur pengar av dig.
Nu har dom försökt skrämma till betalning och det tycker jag är klart fel.
Hade dom sagt från början " Ok vi har gjort fel och avskriver boten " så hade det varit skyst.
Nu var det inte så, så det blir lite av prestige också att försöka ge igen och det kostar att bete sig så.
Jag hade bara glömt ställa in p-skivan.
Klicka här för att svara