Övrigt Off Topic
Jaif: Det är ju lite av en smaksak. Notera att det inte bara är indexfonder på din lista. Här är ett förslag att börja med: 50% Swedbank Robur Access Edge Global 25% Swedbank Robur Access Edge Sweden 10% Swedbank Robur Access Edge Emerging Markets 15% Swedbank Robur Technology
MariaiÖstergötland: Idag fick han sin present. :D Blev väldigt uppskattad. Imorgon ska vi dra fram grillen och kolla hur man kan lägga muurikkan på bästa sätt. Tror det blir spännande grillsommar så småningom! Tack för er hjälp! [bild]
Em_A: [citat] Just veckan efter att vi blivit "friska" från Coviden så var jag också totaltäppt i ena näsborren, kanske är några rester efter det som hänger kvar på henne, bara att det är mycket svårare för henne att snyta sig.
andersmc: [citat] Det beror på vad du menar med ”bättre”. Om du tänker ur miljösynpunkt så är de avgörande hur du tagit dig till restaurangen. Om du har gått dit men kört till Lidl när du handlat mikromaten så kan det möjligen balansera energiåtgången för att laga specifik mat till en person. Har du kört bil eller tagit taxi så har du förbrukat mera resurser innan du ens har börjat
AndersS: Precis, det blir bara en generell "gissning" utan varje fastighetsägare och köpare får värdera berörd fastighet. Precis som man alltid gjort när det sker förändringar. Gäller även orter med större utflyttning, ny byggnation som grannar, enskilt avlopp som måste åtgärdas, byte av uttjänt värmepump, solceller som gjort sitt, etc, finns hur mycket som helst som påverkar
Semiproffset: [citat] Det gjorde tricket, tack för hjälpen!
AXS: Tack för alla bra tips! Ett tips från mig är det billiga spelet Jet kave. Kostar typ 30:- och min 6-åring tycker det är superkul. Jag får hjälpa till med vissa moment då de är lite för svåra knappkombinationer. https://www.nintendolife.com/reviews/switch-eshop/jet_kave_adventure
pmd: Man ska inte "skälla" på sina hundar. Det är mycket dålig hundhållning. :-( Ursäkta off-topic.
Simonstahl: Självklart vill jag återuppleva min ungdom , trots att jag aldrig ägt en TS själv. Jag åkte Rieju Drac med 80cc , var skoj men en AM6 känns för modern. Så vill åt en äldre Suzuki :)
Niq: Tack för din information. Jag vet att Vero inte har hand om lagar men dom har ganska bra information om mycket. Jag hittade information om precis det du skrivit om finska aktier på finansinspektionens sidor. Men har inte hittat något om hur det sköts. Jag antar att banker och andra som nordnet ser till att det sköts korrekt. Jag hade missat att det inte var aktierna man köpte direkt på
FredrikR: [citat] Du kommer med först ett antagande som du bygger diskussionen på, sedan en siffra om 20 miljoner småfåglar. Var kommer 20miljoner ifrån? Jag vet inte om jag är naturvän, jag gillar djur kan jag erkänna. Jag hittar ett debattinlägg som säger att de kattdödade fåglarna står för 3% vilket innebär att 97% eller 647miljoner dör på annat sätt. Åsikter på detta?:thinking:
chris47: [citat] Jo jag har varit inne på att köpa ngt, just detta kanske inte passar min geografiska position i Göteborg dock, men tack för tipset.
munspelarn: toppen, tack jag skall pröva zink och se hur det blir...:)
nino: Rengöringsmedlet är väl pwb, det är maskindiskmedel och bleksalt.
Hep: Vad är du för stolle? Har du reggat dig på många andra forum för att sprida dina fantastiska insikter om saker du surfat fram "sanningen" om? Visst har du lagt det i OT, men är det verkligen rätt forum? Byggt några hus på länge eller funderat på något annat intressant?
MathiasS: Från det där läget är det nog bara att vrida ett kvarts varv eller så, och sedan dra rakt ut.
Harald Blåtumme: Äntligen är ett mycket betydelsefullt beslut fattat. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-ger-beslut-om-slutforvar-av-karnbransle Själv ser jag bara detta som positivt. Farhågor om ev långtidseffekter och nedbrytning av kapslarna tror jag är överdrivna med tanke på väntad teknikutveckling med 4G-reaktorer runt hörnet - att man snarare kommer att hämta upp detta och använda
heimlaga: Jag har lindrig tinnitus på ett öra efter smällen som kom då en encylindrig tröskverksmotor med fel inställd stötmagnet baktände i ljuddämparen efter för många supar. Det är så pass lindrigt att så länge jag aktar mig för höga ljud är det borta men om jag fuskar litet med hörselskydden när jag slår in några spikar så är oljudet igång igen för ett par veckor framåt.
Dan_Johansson: [citat] Se till så de inte nuddar botten bara.. Den kan vara betydligt varmare, och man vet aldrig vad febertermometern klarar.. (y)
J.Hoffa: Vilka följer ni på Instagram? Själv följer jag en drös instagrammare som är i full färd med att bygga hus. Kom gärna med intressanta tips i tråden. Vill slå ett slag för de mindre instagrammarna, snubblade på en elektriker för ett tag sedan som lägger ut allt från jobb till bara trevliga bilder. Han är nog relativt nystartad men har potential, iaf om man som jag är intresserad av
thomasx: [citat] @harry73 Ingen dum idé. Det var en uppenbarelse. En helt ny värld öppnade sig. Man upptäcker att det finns en riktig värld, en sån där man bara läst om, med riktiga människor, sådana av kött och blod, som man kan prata med på riktigt, röra vid, krama och så där. Och dom är snälla, pratar vänligt och klagar inte på varenda ord man yttrar och så. Helt fantastiskt
cpalm: [citat] Bra fråga. Det finns mig veterligen inga formella krav på att det måste finnas en försäkring, men om det är något fel på ställningen finns så klart risken att du hålls ansvarig om det händer något. [citat] Misstänkte det. Låter väldigt dyrt. Vad säger snickaren? Hade ni avtalat något i sammanhanget?
Hojte: Pratade med en på bygghandeln som menade på att visst det kanske går ner lite men med höjda elpriser och drivmedelspriser så blir det svårt för dom att sänka tillbaka till tidigare nivåer om exporten skulle sjunka.
TH885: [citat] Många här omkring har Dodge Ram som firma bil. Det är väldigt bra för MP har bestämt att dom med sin HEMI V8 på 5.7l och 400hk är en miljöbil. Så den kostar bara 3000kr om året i skatt för den kan tankas med etanol. Vilket så klart ingen gör men ändå.