S
SnickareHobb: Har suttit och kollat på skor på nätet och upptäckte att det finns en uppsjö phishingsiter. Sidorna ser nästan ok ut, men priserna är väldigt låga för att locka köpare. Lite konstiga formuleringar på svenska bara. Och går man på kontaktinfo finns bara ett formulär. Här är några exempel jag sökte fram lite snabbt: https://www.reebokonlinesverige.com/
0 svar · 952 läst
Snigla
Snigla: :( Va tråkigt :( Man får inte bry sig så mycket här, bara lite lagom! Folk är som de är allra mest (även här).. och vi vet alla hur samhället ser ut ”därute”.. Jag har uppskattat M tips (kanske inte alltid tyckt lika i allt, men det gör jag inte med någon ju!) :geek:
14 svar · 2,4k läst
·
Bronken
Bronken: Eller ful-fix med två tunna vinkeljärn som fäst i sitsens två "reglar" och hackas på/av runt den kraftigare tvärregeln?
2 svar · 1,6k läst
·
F
F0nzie: [citat] ja om inget annat så borde företaget kunna peka finger vart jag ska ringa :)
138 svar · 99,0k läst
tttomten
tttomten: Humana bolag, skickade in en fråga om boten och dom betalar ut p-avgiften som jag betalt men ej parkerat för, utan att jag ens frågade. Snyggt (y) Självklart får jag stå för boten till det andra bolaget.
55 svar · 5,3k läst
·
K
Kane: [citat] Hur kom Nordea in i detta klagande på Amazon?
27 svar · 4,3k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] och sen städa bion/bilen alldeles själv…
149 svar · 12,4k läst
·
wildeside
wildeside: Gjut in ett rör/slang i mitten av bojstenen och trä kättingen genom bojstenen.
1 svar · 1,6k läst
·
Smuttgubben
Smuttgubben: Nu är ju tråden lite gammal men det kan ju vara andra som letar. Jag har nog inte lagt pussel på 25 år eller mer men fick ett infall. Som tur är gick jag till en bra spelbutik där de tog pussel på allvar och fick lite tips. Köpte ett 1000-bitars och det tog 3 lååånga kvällar/nätter för mig att få ihop. Jag vet inte om det är vanligt men i det här pusslet var det en hel del bitar
4 svar · 2,5k läst
·
roglon
roglon: [citat] Håller fullständigt med dig. Tyder på inkompetent bilmek trots märkesverkstad.
15 svar · 31,6k läst
blackarrow
blackarrow: Bygga vidare på altanen. Har redan tjuvstartat påsken. :D
2 svar · 2,8k läst
Mugmaz
Mugmaz: Star Wars Battlefront 2 på pc.
30 svar · 2,9k läst
·
john68
john68: [citat] Haha, känner igen mig fullt ut! Har försökt att motverka genom att istället ta ut alla segrar i förskott, så får man åtminstone fira någon gång ;)
1 svar · 601 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Inte för att jag vet vad du menar med "använda hum" men: Vad är då att på förhand bestämma sig för att vissa personers inlägg alltid är meninglösa och all information i dem alltid ska ignoreras?
195 svar · 9,9k läst
·
engs
engs: [citat] Har ett recept jag experimenterat lite med efter en grund, men det har olivolja också. Blir bra pizzabotten men nästan omöjlig att hantera när den ska bakas ut för kletigheten, så tänkte börja om. Laddade hem den där appen nu och ser det är ingen olja alls, har det nått at göra med att kalkylatorn är anpassad för en riktig pizzaugn med högre temp? Om man vill ha olja, är
39 svar · 14,7k läst
·
H
hapazard: [citat] Jo, iaf i teorin. Galvanisering fungerar dels genom att zink bildar ett passivt skydd men också genom att zinket agerar offeranod om det blir skador i galvaniseringen, och då vittrar bort innan järnet/stålet som det är förbundet med. https://sv.wikipedia.org/wiki/Offeranod Om en galvaniserad kätting ligger an mot en klump obehandlat järn kan därför galvaniseringen (zinket)
11 svar · 1,9k läst
G
GVR4: Ja det verkar vara en bra lösning(y)
2 svar · 881 läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Hängde en del på jagrullar.se tidigare. (y):cool:
26 svar · 2,1k läst
·
J
Anonymiserad 239657: [citat] Du kollar givetvis med de som brukar köpa in vem de köper av. Sen letar du folk som vill hjälpa till. Företag hjälper till. Här är de såpass att organisatörer har sagt nej för de får in väldigt mycket och nu endast vill ha pengar. De som bor här lider inte av att sakna väsentliga saker. Så lägg upp på en lokal fb grupp ska du se att du hittar folk som donerar =)
4 svar · 682 läst
N
nallepu: Var väll så att polisen fick order om att lösa ett visst antal brott. genom att lägga svåra brott i skrivbordslådan och lägga ner mer energi på brott som kan lösas på kort tid får vi skickliga poliser som blivit allt skickliga på att lösa kriminalfall.
396 svar · 32,3k läst
·
K
Kurtivan: [citat] det skar i hjärnan lite kände jag
158 svar · 18,7k läst
·
S
Anonymiserad 382559: T [citat] Tack! Så bra! Jag är kemiutbildad men har aldrig jobbat med det. Alltid trevligt att hjälpa till
5 svar · 2,2k läst
·
M
Anonymiserad 433451: bör vara detta som gäller.. §4.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi
2 svar · 454 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nu stänger jag den här tråden då den har börjat handla om politik. [bild] /Moderator
938 svar · 52,6k läst
·
Dan1891
Dan1891: Tack alla för er input, då vet jag vad jag kan vänta mig av en Airfryer!
11 svar · 4,1k läst
Stefan N
Stefan N: Har haft två st nu, bägge har fungerat utan nåt problem alls. En 2016 och en 2017. Skulle lätt köpt en ny om den fanns helt eldriven men det får vi se framöver vad dom hittar på.
47 svar · 49,5k läst
·
Ulltand
Ulltand: Tack för inputen. Jag kör oftast mellan sommarstället och stan och kan ladda på båda plasterna så ren eldrift kommer vara en stor del i körningen. BTW Mini Cooper Contrymen ALL4 är ingen småbil. Det är en liten SUV med 225 HK
9 svar · 3,5k läst
B
Bigfoot: Det är väl inte orimligt. Att medåkare står för bensinen och bilägaren för resten är väl iofs hyfsat vanligt, men det känns mera som något man tar till när bilägaren ändå skulle gjort resan själv och man fick "åka med". Är inget överenskommet så bör man räkna med att betala vad det faktiskt kostar tycker jag. Fast om han räknat ut en genomsnittlig milkostnad att dela på
43 svar · 6,6k läst
·
G
gaia: vilken våning bor du på? Har du utgång/dörr i anslutning till uteplatsen? Har du kanske balkong? Det finns hus där bottenlägenheter har inga balkonger så dom har en uteplats istället.
3 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.