E
Ezcobar: Är nybörjare på ePLAN och skulle vilja ha några ritningar/projekt att titta på. Vill jämföra olika sätt att rita och använda alla filter och rapporter. Jag har gått grundkurs del 1 och 2 och ska gå ytterligare nån fördjupningskurs så det är inte det ritningstekniska jag är ute efter utan mer det man som användare kan göra olika. Har vi någon här som kan/vill dela med sig av
0 svar · 987 läst
Semiproffset
Semiproffset: Presseningen runt öljetterna kommer förmodligen gå sönder före paracord linan så kör på.
1 svar · 749 läst
C
cpalm: [citat] Ja, det var precis det jag försökte beskriva. Tror inte det är så vanligt att banker tar betalt för en insättning, så dessa 250 kr går nog i praktiken rakt ner i Nordeas ficka. Den där "tjänsten" är nog en riktig kassako. Funkar exakt likadant i andra banker.
8 svar · 2,7k läst
·
C
cpalm: [citat] Ja, det är ju den stora risken med billiga "no name brand" elektroniska mätinstrument. Sen lider även "analoga" däcktrycksmätare av att den relevanta delen av skalan utgör en så pytteliten del av totalen. Många har inte ens tiondelsstreck på bar-skalan. Skönt att slippa plocka fram läsglasögonen för att få en rimlig avläsning.
56 svar · 9,7k läst
stigen
stigen: En vårvintersaga i flera delar om hur man förlorar en kund. Det var en gång en liten skitig bil……………….. https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-98#post-4685617
0 svar · 923 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Stänger tråden då den har spårat ur i politiska diskussioner. /Moderator
536 svar · 28,1k läst
·
T
Anonymiserad 433451: [citat] Jag har bytt några rutor.. Men det är sällan jag hittat rost under den del där man ska limma.. trots att plåten runt kan ha bubblor av rost i lacken eller var helt utan lack och rostigt.. Förstår faktiskt inte riktigt vad som skulle vara gnället i detta..:thinking: att rostangrepp kan ske och skapa en läcka får man ta som bilägare, men det påverkar inte själva saken här..
5 svar · 2,1k läst
Bussmotor
Bussmotor: fortfarand aktuellt [citat]
563 svar · 59,4k läst
·
Fotografen
Fotografen: Det är inte band som driftgubbarna lämnat skiftrapporter på?
18 svar · 2,3k läst
·
D
Derbyboy: Tusen tack! Det var felet. Tiden var felaktigt inställd. Ställde om till att hämta tiden från nätverket. Då kickade de appar som tidigare inte fungerat igång. Jag lyfter på hatten!
7 svar · 726 läst
L
Anonymiserad 433451: hur gick det med detta då?
13 svar · 2,7k läst
·
M
Marerl: [citat] ja men dåså
8 svar · 1,6k läst
·
T
Tomas G1: [citat] Hej Utdelning, jag hittar ingen dåliga recensionerna om www.puskupusku.se . Var finns det info? Tänker att köpa sittsäck för utomhus.
4 svar · 7,8k läst
Lexington
Lexington: Sitter o kollar formel1-träning nu, på en race-helg använder man ju väldigt många hjul, kanske 40 st per bil x 20 bilar, säkert några hjul i motorn som snurrar också, men inga dörrar!
19 svar · 16,3k läst
·
A
AndersS: Aha, det är så ni menar. Jag det är ju vanligt idag för TV-program att nästkommande och ibland flera avsnitt läggs ut före det sänds enligt vanlig TV-tablå.
10 svar · 1,5k läst
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Du är bara kinkig.... ;) en hemlis, jag undviker cykel
187 svar · 11,1k läst
·
T
tobbetk: Bild från Söderåsens nationalpark :D
194 svar · 19,7k läst
·
L
Anonymiserad 433451: [citat] Nä knappast.. Då vore det en elbil med sladd.. ;)
6 svar · 997 läst
M
M.Bergman: Det som slår under bilen är en plastbit som skall skydda underredet på bilen. Den satt nog fast med någon form av clips eller skruv som har lossnat. Du kan absolut sätta fast den själv. Det viktiga är att den sitter fast ordentligt, val av metod för det kan skilja. Buntband om du vill göra det lätt för dig, orginalclipps från märkesverkstaden om det skall göras 100% rätt. Ps ta
1 svar · 1,7k läst
·
P
Anonymiserad 433451: [citat] naturskogar är bestånd som för väldigt länge sedan varit påverkade av människan men sedan lämnats till sitt öde. Dock skulle inte värderna finnas om inte människan hade påverkat skogen på detta sättet.. Det som går att göra av olja gör vi av skogen. Så det är mer än bara papper och kartong som många tror. samt sågbart virke. den svenska skogen binder varje år ca 50
3 svar · 881 läst
Stefan N
Stefan N: Sommarens nya raket, Pinarello Dogma F12. [bild] [bild]
97 svar · 15,9k läst
·
Hep
Hep: Tråden gör mig nyfiken. Kan någon lägga upp de märkliga bilderna?
9 svar · 2,3k läst
P
pmd: [citat] Då ringer man och pratar med GD om saken. Eller ringer Expressen.
31 svar · 9,4k läst
·
H
heimlaga: Det går bra att starta någon typ av tillverkning. Det gäller bara att hitta en lämplig nisch. Gärna en nisch som är för smal för att intressera större företag men som räcker till för att försörja en småföretagare hemma i garaget. Några vilda ideer: -Hyvleri -Smärre elementfabrik -Vattenpassfabrik. Danderydspasset har lagt ned och efterfrågan finns så någon borde kunna skaffa
2 svar · 886 läst
FredrikR
FredrikR: Replay, oftast från Dalarnas? bästa klädaffär i Falun, Byxshopen.
31 svar · 6,0k läst
·
Hep
Hep: Klart jag inte kan och det finns säkert en del som skriver "forat" och är allmänt dåliga på att uttrycka sig. Fast jag tror de är i klar minoritet bland de som gör det. Inte bara för att det mest är de som i övrigt ger tydligt intryck av att vara både gubbiga och mästrande, utan för att det krävs ett aktivt val att använda ett annat ord än det som minst 99% av alla andra gör. Det
63 svar · 4,7k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Svar ja! Men dom flesta har ingen koll på hur det ska se ut när halvljus inkl bakljus är tända. På mina två senaste bilar (BMW 3-serie 2013 , Merc C-klass 2016) är det en uppenbar skillnad på panelen beroende på vilket ljus som var på.Bägge bilarna hade givetvis helautomatisk styrning av BÅDE fram och bakljus. Men det finns ett antal modeller som man måste slå på halvljuset
3 svar · 1,3k läst
E
ERKE: [citat] Yes! var på i en FB-grupp jag handlade. BankID, frakt och låst betalning. Sen fick jag acceptera varan innan det betalades ut till säljaren
68 svar · 10,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.