51 728 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det var intressant att höra Rysslandsexperten i videon :
Då får sanktionerna effekt i Ryssland: "Kamp mellan tv:n och kylskåpet" - Aftonbladet TV
Då får sanktionerna effekt i Ryssland: "Kamp mellan tv:n och kylskåpet" - Aftonbladet TV
Ukraina får vara medlem i EU..A AnnaLisaLjung skrev:Och vad exakt är problemet med att dom köper från Ryssland? Att ryss gått in i ukraina? Kriget är inte alls som det framställs. Uppmanar alla att kolla upp exakt hur situationen är och har varit i ukraina/ ryss. Min mamma är från ukraina och har mest släkt i sydöstra ukraina utanför mariupol. Om jag skulle berättat sanningen här hade ingen av er trott mig.. det är iaf inte alls som dom försöker få det att låta på nyheterna.. ukraina har varit i västs klor sedan zelenskij blev president. Ingenting har förbättrats i landet sedan han blev president. Mina släktingar bor i de östra delarna och är ryska ukrainier, de pratar alltså ryska. Det har dock varit olagligt att prata ryska och man kan få böter. Och de har blivit bombade längre öst dagligen Av ukrop. De har sedan typ 2010 försökt få en folkomröstning för att bli självständiga alt under ryskt medborgarskap och har fått bomber o granater som svar av ukrop. Detta "kriget" har min släkt hållits fångna av ukrop och nats. Ukrop är ukrainska armen och nats är azovs nazistiska armen som är värre men går under ukrop nu så alla pengar som skickas till ukraina går till dom, som sedan förtrycker mina släktingar bl a. Dom har hållits fångna sedan kriget började tills nu när ryska soldater släppte ut dom. En familj i min mammas hemby försökte fly genom kontrollen för dom hade inte bunkrat nån mat dom sköt allihop o deras 6 åriga dotter. Det var ukrainska armen. Detta bara ett fall av många. Dom bombade en marknad i utkanten av mariupol förra veckan.. mitt på dagen. Så mkt av det du ser på tv som rysk attack är i själva verket tvärtom. Och det vet jag 100% för jag har hört vittnen från platsen. För dom är det självklart att det är ukrop som skjuter 8 bombar. Zelenskij har offrat hela sitt folk i en omöjlig krig för han är korkat o maktgalen. Usa har lurat regeringen hela tiden aldrig att dom skulle bli medlem i nato eller EU. Tänk på det. Ukraina får inte vara med i EU det säger en del. O istället för att ordna upp landet så försöker zelenskij utpressning väst att allt är deras fel o att dom ska få bli med i EU o nato pga kris. När han gjort bort sig o folket betalar pengarna i blod.
dock har deras ansökan blivit avslagen flera gånger pga korruption i landet..
att nuvarande president inte är något att hänga i granen har jag förstått sedan länge..
dock var föregående ett ryssskämt..
Expressen tar mycket från USA. https://www.journalisten.se/nyheter/expressen-och-cnn-i-nytt-samarbeteMaskintok skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilket är Sveriges sämsta företag/organisation?
Övrigt Off Topic -
Kan sophämtningsföretaget kräva att vi inte stänger grinden?
Tomter -
Ung företagande undersökning, alla svar uppskattas
Studenter -
Tips på företag som gör bygglovsritningar?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Återbetalningsskyldig om företag fuskar med rot/grön teknik?
Juridik