pär h
pär h: Det här är lite roligt tycker jag http://www.jeffskierkadesigns.com/portfolio-table.html#
5 svar · 2,2k läst
blob
blob: Jäkligt snyggt!! Jag antar att ni köpte ekplywood för att det var billigare att köpa än de färdiga kit som finns? (lundbergs, stepkit osv) ? Är det lika tåligt och går det att slipa / laga?
16 svar · 8,5k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Ett tips för att få en fin yta: Lägg inte i all betong på en gång. Börja med att lägga ett lager på ca 1 cm och se till att den fyller ut hela ytan. Klappa med händerna mot betongen för att få ut luften samt vibrera formen. Nu kan du lägga i resten och göra samma sak. Förhoppningsvis slipper du nu luftbubblor. Hittade det här: http://www.former.nu/tips-trix
11 svar · 18,1k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Ett tips för att få en fin yta: Lägg inte i all betong på en gång. Börja med att lägga ett lager på ca 1 cm och se till att den fyller ut hela ytan. Klappa med händerna mot betongen för att få ut luften samt vibrera formen. Nu kan du lägga i resten och göra samma sak. Förhoppningsvis slipper du nu luftbubblor. Hittade det här: http://www.former.nu/tips-trix
16 svar · 68,7k läst
pär h
pär h: Körsbärsträ är väldigt vackert. Det borde verkligen finnas användning för det bland div slöjdare. prova Blocket Men det är väldigt svårt att ge ett någorlunda svar när man inte ser hur träet ser ut. så en bild? Pär
2 svar · 4,3k läst
H
hyggabus: Bocken är ovan påminner till viss del om en sk gipsbock, kanske inte lika elegant men de håller och finns på närmaste varuhus för en rimlig siffra, fast det var kanske inte det det handlade om... :-)
16 svar · 6,5k läst
·
Kattvovven
Kattvovven: [citat] På kartongerna i ramverkstan stod det typ listspik eller ramspik eller liknande. Ej dyckert. Fast det var inte vad TS sökte. :D
9 svar · 6,7k läst
·
J
jansat371: Vill nog påstå att ek rör sig mer än furu //J-O
3 svar · 2,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Jag handlar på Lamiroc, har bara bra erfarenheter därifrån.
8 svar · 2,6k läst
B
Byggsäljare: Du skulle kunna använda någon ikeasäng eller nåt att ta inspiration ifrån, så är de bara improvisiera litegrann!
1 svar · 5,2k läst
P
pozz2: [citat] Men jag kan inte ha dörren på höger sida på högerskåpet, blir för trångt med skåpet som står framför då. Dessutom vill jag ha frusen till vänster. Ska som sagt vända på dörren på vänsterskåpet så fort jag hinner men nu är det mer frågan om skåpen. Det lutar åt nr.2.
4 svar · 2,1k läst
·
Styrman
Styrman: [citat] Håller med. Svetsad hade blivit hur fint som helst. Vad hade det kostat hos en firma? Någon som vet? Vad kostar material om man svetsar själv. Finns kunskapen om sådant på forumet? Om man ska snickra det så tror jag på en lite mer proffsig lösning som bygget ovan. 45x45 rätt upp och ner känns för svajigt.
13 svar · 24,0k läst
·
K
kamy: [citat] Exakt så har jag byggt en liknande hylla. Så här blev den: [bild]
6 svar · 7,7k läst
pelpet
pelpet: Lamellgardiner eller kanske ett draperi? Ikea har en svängbar gardinskena som man kan sätta i taket. Själv har jag byggt om ett gammalt kinnarps akrivskåp för hängmappar till datormöbel. Tangentbordshyllan och datorhyllan sitter på expansionsbeslagen för hängmappar, och kan dras ut. Jag har två hål i baksidan längst nere. På det hål som sitter nära datorns framsida sitter en
4 svar · 8,2k läst
·
P
pillan71: Gardinstängerna är föresten inte trä utan metall.
2 svar · 5,5k läst
S
snickjon: Är det breda bitar så klyver jag dem och limmar ihop för att ta bort ev spännningar. Fuskar jag så sågar jag några spår på baksidan.
19 svar · 5,2k läst
jackt
jackt: Nu är underredet klart, det blev ganska exakt 15cm högt. Så höjden är nu 1.01m. Får testa hur det kommer kännas..
8 svar · 35,7k läst
·
pär h
pär h: En väldigt matt lack som med fördel sprutas på behåler träets färg. Pär
3 svar · 5,1k läst
A
ahlbjo: Ett skrivbord i MDF blir tungt och stabilt, men att köpa IKEAS blir antagligen billigare.:) Tyvärr, det är ju kul att bygga.
7 svar · 8,8k läst
RickyBruch
RickyBruch: Kan ju uppdatera denna tråden lite om hur det faktiskt gick. La allt mitt virke på två bockar i höstas i en prydlig stapel, bandade allt med spännband för säkerhets skull och drog åt som bara f*n. Vet inte om det hjälpte, men det är inte många bitar som slagit sig eller vridit sig. Jag byggde alltså ingenting under hösten/vintern utan lät det ligga på hög. Gick ju självklart (dum
2 svar · 2,7k läst
P
P-J: Vad ska du klubba för nåt?
4 svar · 2,9k läst
katos
katos: Tror inte du kommer se skillnad om du gör det snyggt. Hela skivan är ju redan limmad på det sättet.
4 svar · 6,2k läst
T
Teamster: [citat] Tack! Nu ska det väljas och vrakas bland alla excenterlås.
6 svar · 7,8k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Sibirisk är likadan, men det är väl just detta klibb som gör den tåligare? --- Mats ---
2 svar · 3,0k läst
S
salo_: Tack för svaret! Jag vet hur jag vill bygga hyllan, det är materialet jag funderar på. Visste inte att Rusta säljer plankor eller hyllplan så tack för tipset. Deras mått är inte riktigt det jag ville ha men jag tänker att det måste finnas en såg eller någon annanstans som säljer ekplankor?
2 svar · 2,7k läst
Thomas59
Thomas59: Kärnfuru funkar fint. Håller lätt 20-30 år. Olja in nån gång då och då, men det behövs egentligen inte. Blir snyggt silvergrått med tiden.
13 svar · 42,5k läst
S
sankaboy: Var till hornbach igår och de hade inte fällbenbeslag. Någon som vet var jag kan få tag på beslaget eller typ motsvarande? Såg att det finns på nätet att beställa för 69:-/st + 100kr frakt. Känns lite dyrt med så mycket i frakt.
3 svar · 11,6k läst
P
P-J: Björk är fint möbelvirke, men den brinner fint också. Tänk på att veden ska torka ordentligt, bra tork nu i vårsolen.
3 svar · 2,9k läst
snickarboden
snickarboden: Bara det att man svär inte lika mycket då det vandrar innåt *S* /K
5 svar · 7,4k läst
pär h
pär h: Äh Gruvberget nu nedvärderar du din skicklighet. Jag är helt övertygad om att du skulle fixa det. Mvh Pär H
19 svar · 8,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.