E
eviljava: Hårdvaxolja kanske? Den går att pigmentera och får ett "matt" utseende. Fördelen med hårdvaxolja är att man lätt kan göra punktlagningar som inte syns (om det nu skulle behövas). Lackar man måste man ju regel lacka om allt för att det skall bli snyggt.
1 svar · 3,4k läst
P
pro377: Tack så mycket för hjälpen allihop och särskilt tack till fotografen vars bild jag "lånade" :) Jag ska ge mig på att försöka få till någorlunda precision till dessa urtag för att få jämn plan yta för båda balkarna. Tack än en gång.
6 svar · 2,3k läst
·
F
fiskbuggaren: Nu körde jag med min fulvärmare från clasohlson. Det gick ganska bra, men jag kanske borde värmt lite mer. Några fibrer slets ut precis i skarven.
11 svar · 26,6k läst
Sandy Bell
Sandy Bell: Har ju tyvärr ingen fräs eller så men lite lim och ev skruv ska inte va nå problem :) tack för alla svar!
15 svar · 39,9k läst
·
pär h
pär h: Jag skulle välja trä efter som det är billigare och fyller sin funktion. Jag själv är väldigt ointresserad av att köpa dyra lösningar inom bio/hifi bara för att branschen eller ledande tidningar säger att det är bäst för jag litar inte en sekund på dom så länge dom är styrda av reklam intäkter. För så mycket fakta fel dom kan häva ur sig är obegripligt. Jag tycker det inte
43 svar · 10,3k läst
C
celox: Tack
2 svar · 20,6k läst
J
jourhighness: Tänkte eventuellt använda täckskivor i fronten av mitt biosystem för att dölja en infälld duk. Men jag har lite dålig koll på hur jag skulle kunna fästa dessa skivor så dom sitter ordentligt när det skallrar i rummet. Någon som har bra tips på anordningar/don som gör det enkelt att sätta upp och ta ner en mdf skiva mot en regel eller en annan skiva. Helst en riktigt stabil
0 svar · 4,4k läst
F
fredrik.an: Jag köpte min från UK men med frakt så blev det inte så mycket billigare... Tror det landade på runt 2900:- Jag har dock en bevakning på Blocket på Plano och det kommer ut ganska ofta till vettig peng. Tänker att jag ska ha lite fler delar till min... Hur som är jag SJUKT nöjd med min, gör just nu köksluckor och utan limpressen hade det blivit svårt att få de helt raka och fina...
8 svar · 6,2k läst
M
Mjölner81: [citat] Jag har min bas nu snett till vänster bakom soffan mot väggen och tycker ljudet är helt klart godkänt. Fast skillnaden på ljudet vet jag inte från hur det lät innan jag satte dit panelväggen. Väggen kom upp nu strax efter vi flyttade in, och jag har inte hunnit koppla in hela biosystemet än ordentligt fören igårkväll då jag såg en actionrulle med mycket belåtenhet.
9 svar · 20,8k läst
·
AstaS
AstaS: Tack. Alla tips är välkomna.
2 svar · 7,3k läst
·
A
amatörsmurf: Underbara länkar. Ska bli kul att botanisera bland dem.
4 svar · 2,3k läst
bax
bax: Ja! Tack! (stänger in mig i garderoben och skäms över att jag glömde tacka :o )
5 svar · 2,3k läst
·
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Kom ihåg att Sika är uppfunnet av djävulen på planeten Krypton. Som båtägare har jag alltid kristallolja och en trasa tillhands när jag jobbar med Sika.
20 svar · 10,7k läst
·
pär h
pär h: Till slut så har man en städad verkstad och då finns det inte längre tre saker att städa. pär
15 svar · 4,4k läst
·
Thomas59
Thomas59: Hur många benpar du använder är väl mest en utseendefråga. Inget hidrar väl heller att du sätter benparen en bit in från ytterkanterna och då räcker två benpar. 4 skruv mellan skåpsektionerna är nog att rekommendera. Sätt en tunn list/regel på väggen som skåpen kan vila på så blir det extra stabilt.
3 svar · 6,4k läst
pär h
pär h: Efter som det inte kommer att behöva hålla för påfrestningar så det snabbaste är nog att såga ut med en lövsåg eller figursåg kanske är lite stadigare då dom har lite tjockare blad gärna ur en bit plywood. Det andra blir till att göra kryssen på samma sätt som kryss till typ altan räcken man får ta ut hälften på varje bit där dom sitter ihop i kryset. Och göra en ram med
2 svar · 2,0k läst
·
PrinsValium
PrinsValium: Bob Flexner om varför plankor slår sig. Alltid rekommenderad läsning även om jag egentligen inte kan backa upp det han säger med andra källor http://www.popularwoodworking.com/article/finish_both_sides_not_necessary
21 svar · 10,4k läst
A
ankan_84: Ja, det finns det. Skulle det kunna finnas sådana skruvar dår. Har aldrig hört talas theofils. Edit: De hade sånna. Kanon tack för hjälpen.
4 svar · 1,2k läst
·
H
HaendigeHerrn: Varför inte åka till Berlin. Då kan besöka http://www.fine-tools.com/. Butiken finns i på Georg-Wilhelm-Strasse 7 A och är hyfsat lätt att hitta. En lagom lång promenad från närmsta S-bahn-station. Karta mm här: http://www.fine-tools.com/laden.html. Jag var där själv för något år sedan. Välordnad butik som egentligen är lagret till webshopen så allt står inte på butikshyllor.
5 svar · 2,4k läst
W
wretan: Haha, jag kan rita gubbar hela natten... :) Programmet helt klart mer lämpat för bil/flygindustri än kräftskivor..
16 svar · 20,6k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Yepp, koimmunikationen m shejkerna tog lite tid...:) Tack!
50 svar · 13,9k läst
·
pär h
pär h: Jaha en del har det bra åter igen ett stort grattis till bra affär. pär
19 svar · 12,3k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Jo men inte för en varm stackare i 35 plusgrader i Budapest. De är petiga dessa utlänningar då de 0,5 kg skulle kosta 860 kr o räknas som en ny väska. Ps jag är alltså inte rasist utan en ironisk utlänning själv ;)
6 svar · 2,8k läst
·
J
JohPaj: [citat] Kan kanske bli lite lite. Får tillträde till lägenheten imorgon så då ska jag dit och mäta lite till och se hur jag kan lösa det.
12 svar · 7,2k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: Glasdörren kanske har en panel utan glas, eller endast ett mindre glasparti?
19 svar · 13,4k läst
pickels
pickels: Det skall jag testa. :)
4 svar · 1,8k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Här hittar du ställskruv och tillhörande vinkelbeslag: http://theofils.se/ProductList.aspx?subgroupid=6065&menuItemId=6065. Theofils har en butik i Sthlm.
1 svar · 4,3k läst
gafsan
gafsan: Tack! Det var kul och jag blev nöjd! Framförallt ville jag få golvet fritt och något som passade med 50-60tals inredningen i soffhörnan bredvid.
2 svar · 2,4k läst
·
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Det skulle gå att limma samman flera riktigt tunna plankor mot en rundad mall. Spännband blir nog en bra tving.
9 svar · 17,6k läst
·
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Japp, det ligger fortfarande i malpåse. Men bordet pryder verandan så fint. :) Kanske aktuellt igen under semestern, knappt satt min fot i snickeriet sedan bordet blev klart (förutom en snöslungerenovering men det räknas inte riktigt).
43 svar · 30,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.