Geringsbestötapparat , det är namnet om man kikar i en katalog från förr, har för mig att jag sett den i en senare katalog med namnet Geringsapparat bara.
Geringsbestötapparat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gillar soundet i geringsbestötapparat, men ramklipp och listklipp är också vanligt förekommande benämningar.

Kan oxå gå under namnet gerklipp.

Dom få gånger jag använt en sådan så har jag grovkapat lister sedan så skär man av sista biten så det inte blir fnas kvar någon stans på listen. Små ramlister kan man klippa av på mitten men lite grövre ramlister blir väldigt svårt

Johan den moddelen har jag aldrig sett förut.

Dom dyker upp titt som tätt på blocket. Fast mycket grövre och stabilare än den som det länkas till. Och den från rutland kan man nog inte kapa av ett dörrfoder med utan enbart hyvla av sista biten så det blir ett rent snitt.

Pär

Jag beställde en från UK (axminster). Får se om den är värd pengarna.

Vill meddela att jag har fått listklipparen. Den var väldigt bra när jag satte dörrfoder. Jag kunde hyvla av små tunna bitar. Och enligt gradskivan så klipper den väldigt exakt. Jag kunde lägga tunna shims (remsor av en kortlek) under fodret när jag kapade för att kompensera om karmen och väggen inte låg i samma plan. Mycket nöjd :)

Skar mig redan lite i fingret när jag kom åt bladet, vass som f*n :D

• Gilla
Springare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.