Jaha, då var det min tur till offentlig förnedring

.
Som intresserad av snickeri har namn som Roubo, Schwartz dykt upp och jag skulle aldrig våga kalla min skapelse för en Roubo bänk men jag har fått en del inspiration från Askwoodman som gjort en Roubo bench (youtube). Det var även en tråd här för ett tag sedan som inspirerade mig till flyttbarhet av tyngre bänk.
Min bänk hade jag lite olika tankar med innan jag började:
- enkelt flyttbar
- stå stadigt men inte för stor =>tung
- samma höjd som övriga bänkar/maskinytor
- Enkelt att spänna/fästa alster både ovanpå och på sida av bänk
Så här blev den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har även gjort en slarvig och inte allt för bra video som berättar lite mer än en bild.
http://youtu.be/6Hl4KrJ4gjg
/Lukas