Hej
jag skall böja en furu profil som är 30*30 x2500mm.
Det skall bli medar till en hästsläde så de blir stålskodda på undersidan.
Räcker det att lägga dem i blöt och sen värma med en värmepistol för att kunna böja upp dem?
Eller ska jag ta nått annat trädslag i stället?

De ska böjas rill en radie på kanske 500mm och i en halvcirkel om ni förstår hur jag menar.

Och i vilken fiberriktning skall man böja? Eller vill man ha kärnvirke?

Mvh Calle
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.