6 362 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
päronträd
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Päronträ har sina fördelar för snickeri och är rätt så snyggt. Däremot är det väl inte särskilt ont om päronträdstockar, så värdet är väl inte så stort i ekonomiska termer. Säg en(eller flera) riktigt stor/lång stock, i riktigt bra skick, kan säkert vara värt lite, men skillnaden mellan att sälja enstaka stockar jämfört med sågade plank/brädor är väldigt stor.
Poängen med att någon använder den som virke är väl framförallt att det är roligt om ett träd kan bli använt istället för att bli ved eller flis.
Poängen med att någon använder den som virke är väl framförallt att det är roligt om ett träd kan bli använt istället för att bli ved eller flis.
Klicka här för att svara