Hej!

Vet inte om detta är rätt del av forumet för den här frågan men jag provar i alla fall. Säg till om jag ska lägga till något mer i beskrivningen.

Har en bänk som jag tillverkat som jag skulle vilja kolla upp vad ett rimligt pris kan vara att ta för den. Den är tillverkad av spånskivor, valnötsfaner och björklister.. Den har några små märken som inte syns och missfärgning av lacken på ovansidan som syns i vissa ljus. Djup: 60cm Höjd: 52cm Bredd: 111cm. Möbeln.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är bara att prova ett pris på blocket så kommer du märka om det var för billigt (såldes på en gång) eller är kvar i flera veckor(för dyrt). Rätt köpare så kanske en femhundring, tycker då jag.

Pär

• Gilla
Helioz
  • Laddar…
pär h skrev:
Det är bara att prova ett pris på blocket så kommer du märka om det var för billigt (såldes på en gång) eller är kvar i flera veckor(för dyrt). Rätt köpare så kanske en femhundring, tycker då jag.

Pär
Tänkte bara slänga upp den här för att se om den är värd att lägga ut på blocket så tack för svaret.
.

Redigerat av moderator:
Du har en speciell kombination av träslag och även handtag som troligtvis ger färre intressenter. Däremot så kan det istället bli så att den som verkligen gillar det kan betala lite extra då det är unikt.
Så testa på Blocket.

Jag skulle bli förvånad om du fick mer än ett par hundra (om du ens får den såld).

Skeptisk om du får den såld.

Över huvud taget att få sålt en tv-bänk avsedd för en tjock-tv måste väl vara näst intill omöjligt.

Blandningen av de olika träslagen samt att bänken är "modernt" rak och kantig men har beslag som får en att tänka på mormors möbler gör att jag tror den blir svårsåld.
Möbler är inte lätt att bli av med, försökte nyss skänka bort fräscha IKEA möbler, men slutade med att jag kastade skiten. Massa svar, men svammel om hämtar sen, måste ordna bil m.m. gjorde att jag gav upp.

Jag tror du har betydligt större chans att sälja den om du byter ut handtagen mot några i mer modern stil.

Ola C skrev:
Jag tror du har betydligt större chans att sälja den om du byter ut handtagen mot några i mer modern stil.
Helt enig! Men sen är ju frågan vad man får ut för den... Nya handtag kostar ju lite också. Eller så har man några liggande :)

Kolla vad priserna på liknade möbler ligger på......beg möbler har i dom flesta fall VÄLDIGT dåligt andrahandsvärde.....

Enk Projektet skrev:
Kolla vad priserna på liknade möbler ligger på......beg möbler har i dom flesta fall VÄLDIGT dåligt andrahandsvärde.....
Det som smäller högst är enligt min erfarenhet IKEA-möbler som har utgått ur sortimentet.

Nyfniken skrev:
Det som smäller högst är enligt min erfarenhet IKEA-möbler som har utgått ur sortimentet.
Ja så kan det nog vara....tidlösa hyllor, skåp och ev en del barn möbler verkar funka rätt okej....

Nyfniken skrev:
Det är väl huvudsakligen folk som vill komplettera. Det är rätt trist, om man köper nånting som man tänker att man ska ha att "växa i", och sen när man ska komplettera så har serien utgått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.