God morgon/middag!

Inser ju eventuella problem med en sådan lösning men tycker ju att det är så förb-t snyggt...

Är det någon vänlig själ som vet hur det ligger till med dylika lösningar. Jag tänker på t.ex försäkringsproblem, fördyrande vid byggnation, blandarleverantörer etc...

Vi såg häromdagen snygga (och faktiskt rätt billiga )blandare vid namn Tapwell. Ngn som vet nåt?
 
Ah, snygga kopior på originalet, Vola, som Arne Jacobsen ritade för 35 år sedan.

Blandarmarknaden har verkligen exploderat i Volakopior de senaste två-tre åren, och jag antar att det beror på ett par saker;
Volablandaren har blivit modern och anses inte vara extrem i designen längre.
Volablandaren är ruggigt dyr (billigare i danmark) vilket lämnar utrymme för billigare kopior.

Se även
www.vola.dk och
www.borma.dk (detta är alltså SAMMA blandare som Mora Armatur marknadsför som Morainxx). I Danmark är blandaren mycket billigare än vad Mora tar ut för den.



 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.