Ah, snygga kopior på originalet, Vola, som Arne Jacobsen ritade för 35 år sedan.
Blandarmarknaden har verkligen exploderat i Volakopior de senaste två-tre åren, och jag antar att det beror på ett par saker;
Volablandaren har blivit modern och anses inte vara extrem i designen längre.
Volablandaren är ruggigt dyr (billigare i danmark) vilket lämnar utrymme för billigare kopior.
Se även
www.vola.dk och
www.borma.dk (detta är alltså SAMMA blandare som Mora Armatur marknadsför som Morainxx). I Danmark är blandaren mycket billigare än vad Mora tar ut för den.