1 185 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Kakla på slitet gips?
Jag har tänkt kakla i tvättstugan och har precis rivit ner våtrumsmattan som satt på väggarna. Mattan drog på några ställen med sig det yttersta papplagret på gipsskivorna. Räcker det med att peta loss löst sittande papp och spackla eller måste man byta gipsskivorna för att fixen och plattorna ska sitta bra?
Detta är mitt första försök att sätta kakel. Ni erfarna vad ska man tänka på ? Ska man använda kakelkryss, kakelsnöre eller tändstickor? Tacksam för tips!
// Jocke
Detta är mitt första försök att sätta kakel. Ni erfarna vad ska man tänka på ? Ska man använda kakelkryss, kakelsnöre eller tändstickor? Tacksam för tips!
// Jocke
Jag föredrar snöre framför kryss. Kryssen är för pillriga och ibland ivägen när man fogar. Dessutom är inte världen alltid så perfekt att kryssen funkar, snöret är lite flexiblare.
För oss amatörer tycker jag dock att det bästa hjälpmedlet är horisontala streck på väggen. Därefter brukar det hela ge sig vart efter. Och ja, strecken syns även efter att du har lagt på fixen.
För oss amatörer tycker jag dock att det bästa hjälpmedlet är horisontala streck på väggen. Därefter brukar det hela ge sig vart efter. Och ja, strecken syns även efter att du har lagt på fixen.
Klicka här för att svara