Vi ska göra om i köket och bl.a ta bort en bardel. Under denna del finns det bara klinkers under diskmaskinen. Alltså - det kommer att bli två halvmeterstora hål där vi måste fylla ut... Klinkersgolvet är från -73 så vi kan inte få tag på likadant. Vad kan man hitta på?
Vi har fått tips om att lägga in t.ex marmorkross men jag vet inte jag... Är det någon som gjort något liknande?? Det vanliga är väl förstås att man lägger in nytt golv men det tillåter inte ekonomin just denna omgång.
Tacksam för tips, de få gärna vara lite galna! Hellre lustfyllt än tjusigt.. :-*

Ja, det var ju ett problem ;) men golv måste du ju lägga i "hålen" och om ni inte ska ha något annat placerat över ytan utan det blir öppet golv så kan jag då inte se någon annan lösning än att fylla i med ny klinkers, som läget är med svårt/omöjligt att få tag på likadan klinkers så tycker jag att istället för att försöka få något liknande som ändå inte blir lika så kan det ju vara värt att bryta helt.
Nu skriver du inte vilken typ av klinkers som ligger där nu så att föreslå passande är ju nästan omöjligt, men det finns massor av superläckra golvklinkers nu som skulle passa på små ytor, man kan ju låta färgtonen binda ihop och storleken variera eller bryta helt med tex metallklinkers eller glasplattor, mosaik i vacker färg som tas igen tex vid köksbänk eller varför inte, om man hittar passande former, använda vanliga runda, mjuka stenar i olika storlek men då måste dom vara rätt platta så man inte snubblar på dom.Kanske det helst inte ska vara ett trampstråk just där heller så man måste kliva på dom ständigt.
Använd sen samma fogfärg och bind ihop med det.
Ytterligare en idé, om du gillar att skära och pussla, är att låta hålen bli två "golvtavlor" antingen med egendesignat mönster eller kanske i form av två "spelplaner" den ena för golvschack mha. lite svarta och vita klinkers i lagom(inte så stora kanske 5x5 cm) storlek den andra kan ju bli en "fia" spelplan mha. klinker i samma storlek som schackplanens och små mosaikbitar till själva mönstret med "slinga, frizon och väntplatser"
Kan säkert bli jättesnyggt och personligt.

MVH/Christina.

PS: Med så små ytor kan man säkert köpa provplattor styckevis åtminstone till små mönsterfält av mosaik, där man kan köpa ett el ett par nät (30x30) som man sen tar lös bitarna ifrån, bör mao inte bli särskilt kostsamt/DS.

Jaa, vad kul. Jag har tänkt i dom banorna, men var rädd att jag
var galen... En tanke jag haft är att lägga in knallröda klinkers i
hålen. Det övriga golvet är vitt... Köket i övrigt ska bli släta björkluckor med ekbänksiva. Det känns som att det skulle funka.
Nu blir jag lite sugen på att kolla upp glas... Och det där med spelplan är ju jättekul!! Jag har fått inspiration. Tack!! ;D ;D ;D

På ett vitt klinkergolv skulle det ju kunna bli urläckert med schack/spelplansidén men lägg en ram av tex. små 5x5 cm svarta klinkers, eller mosaikbitar i avvikande färg runt om så blir du inte så känslig för att den vita färgen kanske inte stämmer hundra mot det gamla vita golvet, man ser det inte så tydligt om inte vitt ligger mot vitt ;)

MVH/Christina.

PS: Det skulle vara jättekul om du återkom och berättade eller ännu hellre både berättade och visade vad/hur det blev till slut/DS.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.