har byggt mig en spisö nu, och nu är det dax att välja en fläkt kåpa med allt vad det innebär..(komplett med motor) vet ju om att det finns bätte och sämmre sug i dom...vore bra med en som är hyffsat bra och inte topp tunnor svindyr..är det någon som kan rekomenderas...(den kommer att ha ett eget utblåsrör i taket)

K
Jag har precis monterat min Husqvarna Tornado QC 950, det var en av dom snyggaste jag kunde hitta till ett överkomligt pris, fick den för 8500Kr.
http://www.hemprodukter.husqvarna.se/node145.asp?katId=QC950&kategori=Fl%E4ktar&startCount=0
Jag gick mest på utseende och pris.
Ville inte ha en stor rostfri kupa som skymmer sikten, denna är rätt så slimmad, med glas. Har lysrör istället för halogenlampor men det bryr jag mej inte så mycket om. Den verkar fungera bra, den suger ;D

tackar tackar..ja den ser väldigt fin ut denna..:)
ja dena kanske man ska ta o titta på ...ja bara man blir av med ALL stekos o lukt så..det är det som är det viktiga

låter den mycket om jag får fråga? och VART hittade du den för 8500? kollade på pricerunner..billigaste där var 9020

någon annan som vet någon bra fläkt?

K
Den låter inte så mycket, på evakueringsläget (fullt blås) så låter den en aning. det finns väl dB tal i broschyren, men man kan ha antingen 150mm rör eller så 125 mm rör, och då följer det med en adapter, den låter aningen mer med 125mm rör och det hade jag, vore ju bra om man hade vetat detta innan man satte dit röret. Jag köpte den i min lokala Eletrolux butik, köpte alla vitvaror där så jag fick ett bra pris, bättre än det bästa priset jag hittade på nätet, samt Elgiganten och OBS stormarknad, OBS var dyrast, skillde 9000 Kr (totalsumman var runt 50 000).

den lokala handlaren bör kunna erbjuda 20-25 % rabatt på ordinariepriset, om man köper hela vitvarupaketet från samma ställe (det har vi fått iallafall).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.