Vad har ni fått i avdrag för era standard kök och vitvaror. Jag skulle få 14000 för köket och 17000 för vitvarorna. Kan det stämma, det är ju pinsamt lite!!! Mvh Roger
 
Det beror ju på vad du har för standard på köket och vitvarorna. Vi får dra av 52.000 för köket och 40.000 för vitvarorna, drar vi inte av så får vi köpa tibrokök för 87.000 och vitvarorna är det fullt avdrag på.

Trivselhus ...
 
Det brukar vara rätt så lite. :'(
Vi har köpt köket från HTH. Som privat person kan man få "standard" köket för 25', vårt avdrag skulle vara 18000...... Vi har helt enkelt "förbättrat" standard förslaget, då har vi egentligen fått köpa allt med normalt pris av vilket dem drog av 22000. Detta var för alla skåp och handtag och så'nt, bänkskiva och vask.
C.
 
Vi får avdrag 29.151 kr för våra vitvaror.
Jag tycker det är rätt bra avdrag för jag har kollat på nätet vad jag kan köpa exakt samma varor för = 28.713 kr.

Nu ska vi välja till rostfritt istället för vita, och det påslaget tyckte vi var stort + 18.688 kr.

Har fått offert på samma grejer på ca 37.000 kr (inkl.frakt och moms) + installation, så gör vi avdrag och köper själva tjänar vi nästan 10.000 kr !!!

Vi är dock totalt ohändiga så vi vet inte om vi fixar att såga hål i bänkskivna och installera prylarna...... är det svårt ???

 
Vi fick ca 23000 i avdrag för köket. Vitvarorna fick vi rätt så precis lika som man kan köpa över nätet
 
Avdrag för kök i utgångsstandard värderades i vårt fall till ca 34 kkr inkl. moms (HTH Soft björk, L-kök ca 19 m2).

Obs, avdraget är exklusive vitvaror och kostnaden för montering.

Utan att anstränga oss speciellt mycket lyckades vi dock dubblera värdet på köket (spiskåpa, takmonterad fläkt, andra handtag etc... 8))

 
ursdäkta en novis...avdrag?? kan jag få AVDRAG för att jag bygger ett kök?? ska köpa nya vitvaror till köket o lite sånt o bygga om lite...
ja jag är helt okände med avdrag..jisses..vilka avdrag kan jag få för att jag renoverar ett hus? håller på att leta 3glas fönster och sätta in kamin och lite sånt.och renoverar ett par rum..vore ju total lycka om man får bidrag fär något..så svider det liiite mindre i pennig pungen

MvH en "outbildad" stackare

 
kallstrom_74 skrev:
ursdäkta en novis...avdrag?? kan jag få AVDRAG för att jag bygger ett kök?? ska köpa nya vitvaror till köket o lite sånt o bygga om lite...
ja jag är helt okände med avdrag..jisses..vilka avdrag kan jag få för att jag renoverar ett hus? håller på att leta 3glas fönster och sätta in kamin och lite sånt.och renoverar ett par rum..vore ju total lycka om man får bidrag fär något..så svider det liiite mindre i pennig pungen

MvH en  "outbildad" stackare
Avdrager det talas om är nog de som köper nyckelfärdiga hus. Då ingår en uppsättning köksgrejer. Om man väljer bort det för att istället köpa det man själv vill ha, så får man avdrag på köpesumman på huset. Så roligare än så var det tyvärr inte... :'(
 
okej..ja då var det inget jag behöver ligga sömnlös över då alltså..tack så jättemycket fia..o framför allt snabbt
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.