Hej!
Undrar om någon här i forumet har ett Ballingslöv kök basic ek? Vi funderar på att köpa detta men i deras katalog finns det inte med på någon stor bild, det är så svårt att bara se en lucka man vill ju gärna se helheten. Sen undrar vi om man tar basic ek vaxad om den blir lite mörkare? Hoppas att någon kan hjälpa oss... :)

Vi var inne på Basic ek ett tag och för att få en uppfattning om hur det kan bli i ett helt kök åkte vi runt på köksutställningar.
Om du bor i Sthlm finns en bra utställning i Västberga och i stan nära Birger Jarlsgatan . PH inredningar tror jag den hette.....

Vaxat är jättesnyggt men kräver en del skötsel, slarvar man och det blir sprickor är det svårt att fixa i efterhand.

Lycka till !

Vilket kök valde ni? Problemet för oss är att det finns ingen utställning i närheten av där vi bor som visar Basic ek... Vet någon om det är någon skillnad på Basic ek och Birka ek i själva trät?

Vi valde Studio vit. Det blev för mycket ek i vårt kök.... ekgolv, ekskiva, ekbord, ekstolar.....
Har några bilder på ett Studio Ek kök som jag kan skicka om du vill.

Jag fick uppfattningen att Birka ek var lite mörkare än Basic ek. Men jag kan ha fel, har tittat på många kök senaste tiden och det blir lite snurigt efter ett tag ! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.