5 528 läst ·
11 svar
6k läst
11 svar
Casper - massagebad
Hej!
är det någon som har några erfarenheter av Caspers massagbad???? De ligger ganska hyfsat i pris - men vad får man egentligen??? (www.casperbad.com)
är det någon som har några erfarenheter av Caspers massagbad???? De ligger ganska hyfsat i pris - men vad får man egentligen??? (www.casperbad.com)
Jag har kollat mycket på massagebad och bestämt mig för ett Casper modell Logo som jag tänkt inhandla på Bauhaus. Jag jämförde Neptun, Svenska Badkar, Westerbergs(som påstås vara väldigt högljudda), Ifö m.fl. Det verkar prisvärt och bra.
Dum fråga kanske, men vet du om de är mycket billigare på bauhaus?
Badkaret är nog samma pris 11.995 (10 st jetmunstycken ingår, extra plus för att de är två för fötterna) men Bauhaus har något som de kallar paket 5 som jag inte tidigare sett. I det ingår 4st massagemunstycken i sidorna + deras reningssystem för 2.995 kr.
Vi har valt ett Deluxe System (ca 90 st hål i botten), blandarpaket, "Paket5" och front (tror det var allt). Det blev ungefär 23.100 kr. Mycket för pengarna tycker jag.
Vi har valt ett Deluxe System (ca 90 st hål i botten), blandarpaket, "Paket5" och front (tror det var allt). Det blev ungefär 23.100 kr. Mycket för pengarna tycker jag.
Nej, jag tänker köpa grisen i säcken.
Har man massagemunstycken (istället för jetmunstycken) får man en kraftigare pump och det innebär nog mer ljud och mer massage men det är nog hyfsat snarlikt mellan alla massagebadkar förutom Westerbergs då som verkar ha dåligt rykte på den här punkten.
Har man massagemunstycken (istället för jetmunstycken) får man en kraftigare pump och det innebär nog mer ljud och mer massage men det är nog hyfsat snarlikt mellan alla massagebadkar förutom Westerbergs då som verkar ha dåligt rykte på den här punkten.
Hej.marge skrev:
Har hört mig lite för om ljudet. Enligt Casper själva så ska de vara rätt tysta. Man hör att vatten strömmar genom ledningarna när man står i badrummet men knappt när man sitter i karet. Av motorn hörs minimalt enligt återförsäljaren. Har försökt att få ett ljudtest eller db tal men tyvärr hade de inte något kar inkopplat. Skall försöka på ett annat ställe till helgen.
Tillkommer det frakt på 1000kr om man köper på Bauhaus? Det verkar det göra från andra återförsäljare!!!ershagen skrev:Badkaret är nog samma pris 11.995 (10 st jetmunstycken ingår, extra plus för att de är två för fötterna) men Bauhaus har något som de kallar paket 5 som jag inte tidigare sett. I det ingår 4st massagemunstycken i sidorna + deras reningssystem för 2.995 kr.
Vi har valt ett Deluxe System (ca 90 st hål i botten), blandarpaket, "Paket5" och front (tror det var allt). Det blev ungefär 23.100 kr. Mycket för pengarna tycker jag.
Tjohoo! Då är det beställt! Det blev 26.050 kr för ett Logo med Deluxe system (90 små hål i botten) 3895 kr, Blandarpaket m. dusch 2495 kr, ryggmassage 1995 kr, Paket 5 (Easy Clean m & superjetsmunstycken i sidorna) 2995 kr, front 1795 kr, frakt 880 kr & badkaret 11995 kr.
Premiärfråga för mig. 
Flyttar in i vårt självlysande turkosa hus om 3 veckor, och ska renovera badrummet (bl a). Funderar på Casper Zita och undrar också över ljudnivån? Vet inte heller vad det är för skillnad mellan massagestrålar och jetstrålar?
// Kristina
Flyttar in i vårt självlysande turkosa hus om 3 veckor, och ska renovera badrummet (bl a). Funderar på Casper Zita och undrar också över ljudnivån? Vet inte heller vad det är för skillnad mellan massagestrålar och jetstrålar?
// Kristina
Klicka här för att svara