Någon som vet var det finns? Billigt och billigt men lite lägre pris än 1150kr/m2 som jag har hittat. Jag vill ha svart 10x10 som ska ligga på badrumsgolvet. I nödfall finns det ju sjöstenslikt kakel men inget är som äkta vara.

Har själv köpt på Silvan för 199:-/kvm. Finns dock bara i olika nyanser av beige (inte brunt, som i Killing-filmen...).

Har lagt dessa sjöstensplattor på fönsterbänkarna i hela huset (alltså där man ställer blomkrukorna). Blev jäkligt snyggt och riktigt billigt.

Att det vara andrasortering spelar ingen roll. Det visade sig att de "fulaste" plattorna blev de snyggaste efter fogning. Fogen fyller ju alla ojämnheter och gropar. Resultatet blir väldigt "antikt".

Jag vet inte var i landet du bor? Det finns ett ställe som heter Kakelhörnan som ligger vägg i vägg med Byggmax i Arninge. Deras sortiment varierar, men det är alltid jättebilligt!

Det finns ju olika sorters sjösten. Den gula som brukar kallas travertino är väl billigast?

Jag har just lagt grön sjösten på badrumsgolvet som jag köpte från Kakelhörnan i Sollentuna för 750kr/kvm.
Klart billigaste jag hittade. Tror att det näst billigaste låg på 1300kr/kvm.

/Fredrik

Gul-beige sjösten, 10x10 kostar 500:- /kvm på Coop Forum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.