Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
;D det är väl inte samma sak - sitta bredvid varandra och göra 2:an med alla ljud och dofter som att raka sig och lägga make-up. Vi har inte exakt samma tider men det är bökigt när det krockar vid ett handfat.Fredrik_J skrev:
Vi har tre flickor (som kommer att vara tonåringar samtigigt...
) och huset har TRE separata toletter, varav två med dusch. Suveränt för framtiden, tycker vi! ;D
/Ulle
/Ulle
Vi har INTE tre döttrar som kommer att sminka sig samtidigt, men väl tre söner som tar gott om tid på sig med alla bestyr.
Vi har två badrum med varsitt handfat och detta är alltså ett handfat för lite - vilket vi enkelt löst genom att fixa i ordning en hyfsat mysig hörna i tvättstugan. Ett barn får alltså borsta tänderna vid diskhon i tvättstugan och det funkar alldeles utmärkt!
Ett litet tips kanske?
Själv skulle jag inte investera i ett dubbelhandfat om jag byggde nytt och stort utan istället göra just så som vi gjort nu - en kaklad, ljus, trevlig, inredd hörna där man kan ha en spegel, tandborstar, hårtork osv och använda sig av den rostfria diskhon för att sköta hygienen.
Vi har två badrum med varsitt handfat och detta är alltså ett handfat för lite - vilket vi enkelt löst genom att fixa i ordning en hyfsat mysig hörna i tvättstugan. Ett barn får alltså borsta tänderna vid diskhon i tvättstugan och det funkar alldeles utmärkt!
Ett litet tips kanske?
Själv skulle jag inte investera i ett dubbelhandfat om jag byggde nytt och stort utan istället göra just så som vi gjort nu - en kaklad, ljus, trevlig, inredd hörna där man kan ha en spegel, tandborstar, hårtork osv och använda sig av den rostfria diskhon för att sköta hygienen.
Produkter som diskuteras: "Utedass"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer
Vi har valt en mellanvariant; Ett enkelhandfat med en bredd på 120 cm. Det är sällan man behöver komma åt vattnet samtidigt, exvis en står och sminkar sig och den andre pillar febrilt med linser i ett morgongrusigt öga.
Eller varför inte sätta ett i vuxenhöjd istället för ett skåp så får tvättstället "växa" med barnen om man ändå har avloppet "fix och färdigt" fast det är klart, det kostar ju en del förstås... :-/Nix skrev:
//Christina.
Vi gör nog mellanvarianten med dubbelt i barnens badrum och enkelt i vårt badrum tror jag...markis skrev:
I extrabadrummet vi byggde på 70-talet (vid tillbyggnad) satte vi in två rejäla handfat där det ena var sänkt ca 15 cm. Ungarna var då 0 och 3 år. Det var jättepraktiskt att inte behöva ha småttingarna vinglandes på barnpall de följande åren.
Meningen var att så småningom höja upp det sänkta till normalhöjd. Men vi sålde huset till en färsk barnfamilj som tyckte idén var toppen ... faktiskt såg de detta som plusikanten vid köpet. Nå, vi hade gjort en del andra enkla småbarnslösningar i huset också.
Funderar nu på om handfatet höjts eller om det blivit fortsatta småbarnsfamiljsinflyttningar
Meningen var att så småningom höja upp det sänkta till normalhöjd. Men vi sålde huset till en färsk barnfamilj som tyckte idén var toppen ... faktiskt såg de detta som plusikanten vid köpet. Nå, vi hade gjort en del andra enkla småbarnslösningar i huset också.
Funderar nu på om handfatet höjts eller om det blivit fortsatta småbarnsfamiljsinflyttningar
lite gammalt så ni kanske redan är klara...
Vi har dubbla och har planer att riva ut det. Det används inte riktigt tycker jag. Hur ofta behövs det, funkar faktikst att vara två som borastar tänderna i ett vanligt. Skulle jag vara du skulle jag satsa på bra förvaring i badrummet i stället.
Dubbla handfat är snyggt men onödigt dyrt för lite nytta.
Vi har dubbla och har planer att riva ut det. Det används inte riktigt tycker jag. Hur ofta behövs det, funkar faktikst att vara två som borastar tänderna i ett vanligt. Skulle jag vara du skulle jag satsa på bra förvaring i badrummet i stället.
Dubbla handfat är snyggt men onödigt dyrt för lite nytta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden