W
Wintermute: Lämna in dem för omlackering. Se tidigare trådar om det... // WM
3 svar · 3,9k läst
M
muppen: hittills nöjda dvs det är 6-8 v innan de monteras in, så än är jag nöjd med utseendet och så :) vi har 2 små barn ett tredjepå väg, med gas så ser man att det är eld...
3 svar · 1,3k läst
M
mino: tackar!!
3 svar · 4,9k läst
F
FrittDrag: Har du en egen självdragspipa ? (hör med fastighetsägaren) Om det är så kan du montera en fläkt som blåser ut i pipan. Finns en viss risk (när du använder köksfläkten) att luften går baklänges i kanaler till toalett/bad etc.
3 svar · 3,4k läst
F
fremag: Öhm, med risk för att vara ensam om min åsikt så tänkte jag bara säga att ben i bakkant funkar finfint det med. Är bara att skruva lite tills det hela är i våg så drar man fast alltihop i väggen... Att det skulle vara mindre stabilt på detta sätt har jag svårt att se, däremot kanske injusteringen är enklare om man drar upp en planka...
11 svar · 5,1k läst
S
Snigel: Är det någon som har länk till nån butik i Polen där man kan se vad olika spisar kostar? Hittade en för ett tag sen men har den inte kvar.... Vi är ute efter en spis med induktionshäll och har hittat ett par Electrolux i Sverige som kostar 14 300:- och 13 900:- Någon som har induksionshäll som kan dela med sig av tips och erfarenheter?
0 svar · 2,8k läst
fia_mstd
fia_mstd: [citat] Jajajaja, märk ord bara! ;) ;D
10 svar · 9,0k läst
L
LageoPetra: Det är också vi intresserade av att veta! De köksluckor som älvsbyhus erbjuder, tilltalar helt enkelt inte oss... ;-) Vill byta, men till vad? Funkar Ikea? Har hört rykten om att myresjököks luckor ska passa, någon som Vet? :-) /Lage o Petra (bygger ett Torgrim till hösten)
1 svar · 1,8k läst
S
sjotomt: Gå in på LG sida och kolla in det nya 90 breda dom har med utdragbar frys om du vill ha rostfritt
1 svar · 3,3k läst
Coolman
Coolman: Min sipprade på själva "kärnan" och hela diskbänken blev blöt hela tiden. Ju mer så hamnar det ner på trägolvet och sen mums... Ja, lite fläck och uppbåtböjda skarvar. Fint för att man snålade några kulor...
14 svar · 4,3k läst
M
mino: Tillverkarna sa till oss att det viktiga är att alla kablarna till en trafo har samma längd, det går alltså att ha längre än 2 m. Har man alltså en spot som sitter 3 m bort ska dock alla de andra också ha en 3 m kabel. Däremot vet jag inte om det finns nån övre gräns för i vårt fall gällde det bara 1,5 meter extra.
2 svar · 1,3k läst
·
B
Bohman: Ja men säljare insåg nog att det inte skulle gå igenom en besiktning iaf! Samtidigt ska de ha vårt hus som visningshus oxå! Björken var ett alternativ för oss men vi är bara 4 i familjen så det kändes för stort för oss... å jag är inte förtjust i snea väggar ;) Annika
4 svar · 643 läst
W
Wintermute: Hej! Jag har en diskmaskinsfront i plåt, IKEAs Numerär 45x70, som jag inte är riktigt nöjd med. Den är högblank och drar åt sig fingeravtryck som bara den. Funderar på att förvandla den till borstat stål genom att på något sätt "borsta" den och sedan klarlacka. Är det någon som har försökt sig på att borsta stål/plåt själv, och hur gjorde ni då? Alternativet är att lämna
0 svar · 2,0k läst
M
Myrin: Tänkasig att få svara på sin egen fråga ;) Efter att frågat folk i branchen så säger de enhetligt att vi skall sätta plast mellan gipsen och plankväggen. /Zeb
1 svar · 702 läst
F
fremag: Var hemma hos bekanta som hade 80cm utdragslådor i sitt u-kök och det blev lite svårt att samsas om utrymmet när man drog ut en låda. Kan tänka mig att det funkar bättre i ett kök där man har alla skåp på en vägg. I mitt kök har vi 60 cm utdragslådor och de är stabila och fina tycker jag.
3 svar · 1,5k läst
T
Thor-Sten: Som tillval, kan man få stommarna i Ballingslövkök med "trästruktur" = laminerade. Det kostar några hundra per stomme, men om man köper under de perioder de har kampanjer brukar man få det utan extra kostnad. MvH Thorsten
15 svar · 5,5k läst
T
Tunet: Så va det löst, Det saknades vid leveransen. Får ett idag och förhoppningsvis slipper jag frost på köksgolvet nu...
2 svar · 4,3k läst
W
Wintermute: Du får göra det själv. Gör som många andra och montera spotsen i en täcksida som fästs under skåpen. Inte speciellt svårt... Finns mååånga trådar om det i detta forum :) // WM
1 svar · 2,1k läst
R
rosebuddy: Hej! JAg var på Noblessas utställning i stockholm i helgen! De har riktigt snygga ljusrörsramper. Jag tog några bilder på deras ljusrampsutställning. Hör av dig om du vill att jag skickar dig dem! Mvh LArs
1 svar · 2,9k läst
G
Gummigum: Vi har kört en 2,5 X 2,5 cm list i bakkant på våra bänkskivor i granit då samma som skivan - det blir himla snyggt - nu startade vår kakelsättare nerifrån iofs ;-)
10 svar · 1,3k läst
M
mrzigzag: vi tog allt från ikea. Har förstås bara använt dom i ca 2 månader men är hel nöjd hittills. Så här i efterhand skulle man kanske valt en spis med lite mera effekt med det skulle ju kunnat hända oavsätt fabrikat.
3 svar · 1,9k läst
T
Tomaser: NÅn som har erfarenhet av Epoq kök? dom har bra pris och rätt snygga kök men hur är kvaliten?
0 svar · 1,9k läst
S
Solana: Får väl inställa mig på skarvar då :(... antagligen tar jag det för allvarligt :-[... Det är väl ingen idé heller att bara köra en skarv... då kan man väl lika gärna ha två... :-/
11 svar · 1,3k läst
T
Tunet: http://www.stockby.com/medlemmar/oddjob/ :)
1 svar · 2,4k läst
R
rullgardina: Är det möjligtvis någon underbar själ som har en bild på sitt duvbo som man kan få se har beslutångest nu... ???
0 svar · 1,8k läst
Fasting65
Fasting65: Oj, verkar som eltips ramlat ihop. Tur att google sparar allt....: http://64.233.183.104/search?q=cache:zdvEHA0L3Y0J:eltips.com/+eltips+belysning&hl=sv Kanske dags att rippa html:sidan och lägga upp den själv....
4 svar · 1,8k läst
Z
zephir: Jag hade Nexus björk i lägenheten. Det gulnade rejält på bara 3 år. Så nu när vi skall bygga nytt kök i villan blir det målat iaf. Zephir
5 svar · 3,3k läst
M
Mario: Vad jag vet är alla blandare ur 4000-serien omställbara, hur gammal är den? /Mario
4 svar · 1,8k läst
S
sjotomt: :D Jobbar själv i fackhandel med vitvaror dom kan vara billigare på nätet men se till att köpa kända märken !!!
7 svar · 906 läst
C
caroline79: Modexa tillvekar dörrar efter dina mått: http://www.modexa.se/
5 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.